Stránka 1 z 1
Napsal: stř 31.08.2005 10:19
od Jiras
Když jsem před cca 8 měsíci koupil auto, nechal jsem si mimo jiné i zkontrolovat a doplnit olej v diferenciálu. Podle faktury mi tam dolili 0,5 litru Castrol TAF-X. Co tam bylo předtím, nevím.
Ze začátku vše OK, ale tak po 2 měsících se začly občas ozývat jakési "přidřené zvuky", nejvíce při pomalé jízdě do zatáčky, typicky třeba při parkování, kdy jdou kola do plného rejdu. Ze začátku jsem tomu nepřikládal moc význam, dělalo to fakt jen málokdy, ale poslední dobou mi připadá, že se to zhoršuje.
Podotýkám že na 99% tam mám samosvor (štítek zrezlej, nečitelnej, ale když jsou kola ve vzduchu, a jednim zatočím, točí se obě stejným směrem, pokud jedno držím, druhým jde točit se znatelným odporem a bohužel i s tím "přidřeným zvukem".)
Takže se ptám, mohl mi ten olej ten difec zkurvit? Nepatří tam náhodou SAF-X? Mohla by pomoci kompletní výměna za správný olej nebo už je to nevratné? Nebo to je tím, že tam ten půllitr oleje chyběl? Majitel na to asi celkem sral... Uvítám jakékoliv názory a připomínky.

Napsal: stř 31.08.2005 10:56
od psena
Takove tlumene zvuky pri ostre pomale zatacce mi byvale auto delalo taky.Kdyz jsem to popisoval Hanzovi, tak ten rikal, ze je to nejaka vule, ktera ovsem nema vliv na funkci samosvoru ani samotneho diferu.
Pokud jsi v tom servisu rekl ze mas samosvor, tak by ti tam snad patnej olej nedali ne??Pokud tam olej je, tak nekdy lepsi nic nemenit...
Napsal: stř 31.08.2005 11:05
od Hanz
muj spatny (stejne co popisujes) po vyndani vykazoval ve vsech smerech stejne charakteristiky jako druhy OK samosvor... v oleji nebyly zadne usazeniny ani otrepy, svornost byla stejna (zkouseno ve sveraku montpakou pres poloosy vuci sobe), vule veskere stejne (co jsem byl s to pozorovat okem-rukou-sroubovakem)... kazdopadne to melo zhorsovaci tendenci, vymenou oleje niceho nedosahnes, takze bud jezdit a neresit nebo repasovat (kdyztak SZ a poslu ti cislo) nebo jinej...
Napsal: stř 31.08.2005 11:12
od Jiras
psena píše:Takove tlumene zvuky pri ostre pomale zatacce mi byvale auto delalo taky.Kdyz jsem to popisoval Hanzovi, tak ten rikal, ze je to nejaka vule, ktera ovsem nema vliv na funkci samosvoru ani samotneho diferu.
Pokud jsi v tom servisu rekl ze mas samosvor, tak by ti tam snad patnej olej nedali ne??Pokud tam olej je, tak nekdy lepsi nic nemenit...
Jizdní vlastnosti to nijak neruší, při běžné jízdě o tom ani nevim. Jen to pomalé zatáčení (kruháky, parking). Jinak když jsem to dával do toho servisu, ani náhodou by mě nenapadlo, že tam mám samosvor, v 318i. Navíc jsem jim důvěřoval, specializují se na BMW, tak to mohli poznat...
Napsal: stř 31.08.2005 11:19
od Jiras
Hanz píše:muj spatny (stejne co popisujes) po vyndani vykazoval ve vsech smerech stejne charakteristiky jako druhy OK samosvor... v oleji nebyly zadne usazeniny ani otrepy, svornost byla stejna (zkouseno ve sveraku montpakou pres poloosy vuci sobe), vule veskere stejne (co jsem byl s to pozorovat okem-rukou-sroubovakem)... kazdopadne to melo zhorsovaci tendenci, vymenou oleje niceho nedosahnes, takze bud jezdit a neresit nebo repasovat (kdyztak SZ a poslu ti cislo) nebo jinej...
OK, jsem pro jezdit a neřešit, trochu hlučnější parkování snesu, než to měnit za obyč. difer nesamosvor. V podstatě mi to občasné vrznutí nevadí.
Jde mi spíš o to, aby se mi někde v serpentýnách nerozlítl nebo se jinak nevysral v nejhorší možnou dobu. Pokud řekneš, že mi to v pohodě vydrží ještě nějakých 30 000km, který bych s tím autem chtěl ještě najet, kašlu na to. Jinak kolik peněz odhaduješ tu repasi a vydrží to?
Napsal: stř 31.08.2005 11:55
od Hanz
teda blbe jsem to napsal, pokud tam mas jinej olej nez jakej tam ma byt, rozhodne vymenit, jinak ojedes lamely a pak je to problem (rozpadnou se a zbytky rozchroupou kola-KO)
Napsal: stř 31.08.2005 12:28
od Jiras
Hanz píše:teda blbe jsem to napsal, pokud tam mas jinej olej nez jakej tam ma byt, rozhodne vymenit, jinak ojedes lamely a pak je to problem (rozpadnou se a zbytky rozchroupou kola-KO)
OK, je tam jak říkám 0,5l Castrol TAF-X a zbytek starej nějakej... tipl bych si že i původní

Může to tam zůstat nebo vyměnit?
Jestli jo, co přesně tam dát? Co byste udělali vy?
Napsal: stř 31.08.2005 12:49
od krakatit
dolejvat byla asi blbost, meli ho rovnou vsechen vymenit a dat tam spravnej olej kterej tam patri, tak je stejne tak max. 1,5litru ne? buhvi jestli...
Napsal: stř 31.08.2005 15:01
od major
Jiras píše:Když jsem před cca 8 měsíci koupil auto, nechal jsem si mimo jiné i zkontrolovat a doplnit olej v diferenciálu. Podle faktury mi tam dolili 0,5 litru Castrol TAF-X. Co tam bylo předtím, nevím.
Ze začátku vše OK, ale tak po 2 měsících se začly občas ozývat jakési "přidřené zvuky", nejvíce při pomalé jízdě do zatáčky, typicky třeba při parkování, kdy jdou kola do plného rejdu. Ze začátku jsem tomu nepřikládal moc význam, dělalo to fakt jen málokdy, ale poslední dobou mi připadá, že se to zhoršuje.
Podotýkám že na 99% tam mám samosvor (štítek zrezlej, nečitelnej, ale když jsou kola ve vzduchu, a jednim zatočím, točí se obě stejným směrem, pokud jedno držím, druhým jde točit se znatelným odporem a bohužel i s tím "přidřeným zvukem".)
Takže se ptám, mohl mi ten olej ten difec zkurvit? Nepatří tam náhodou SAF-X? Mohla by pomoci kompletní výměna za správný olej nebo už je to nevratné? Nebo to je tím, že tam ten půllitr oleje chyběl? Majitel na to asi celkem sral... Uvítám jakékoliv názory a připomínky.

Olej Castrol TAF-X nemá v samosvoru BMW co dělat.Mám takový pocit,že vůbec nemá schválení pro použití ve vozech BMW.Dle jeho specifikace API GL4+ by se neměl používat ani v klasických BMW diferenciálech.Měl by totiž splňovat normu GL5 pro hypoidní převody.Do samosvorů BMW je určen od společnosti Castrol pouze olej SAF-XJ 75W-140 GL5(oleje TAF-X je ve třídě 75W-90),který má také příslušné schválení BMW.Do diferáků BMW bez samosvoru je od Castrolu určen pouze olej SAF-XO 75W-90 GL5,též s příslušným scválením automobilky BMW.
Do diferáků vozidel BMW používejte VŽDY!!! jen oleje se schválením BMW,NESTAČÍ jen stejná specifikace GL a vyskozita.Rozvodovky BMW mají odlišnou konstrukci a pro oleje do nich určené je nutno použít specifických aditiv.Tyto oleje též vyrábí společnost ARAL,pro diferáky bez samosvoru je určen BS 75W-90 a do samosvorů BS-LSX 75W-140.
Jirasy,OKAM?ITĚ olej vyměň za správný produkt,dalším používáním by jsi diferák zničil.
Kolegové,do motorů lze prakticky nalít skoro jakýkoli moderní motorový olej, aniž by to mělo nějaké fatální důsledky,ale do převodovek a diferáků používejte vždy jen to co je předepsané.Pokud nevíte raději se mne zeptejte.Mám k dispozici pravidelně aktualizované databáze náplní prakticky do všech vozů zhruba od roku výr 1980.(pokud se ale budete dotazovat, tak prosím jen pokud to budete opravdu potřebovat,nerad bych se upsal k smrti

).
Napsal: stř 31.08.2005 15:35
od Jiras
major píše:Jiras píše:Když jsem před cca 8 měsíci koupil auto, nechal jsem si mimo jiné i zkontrolovat a doplnit olej v diferenciálu. Podle faktury mi tam dolili 0,5 litru Castrol TAF-X. Co tam bylo předtím, nevím.
Ze začátku vše OK, ale tak po 2 měsících se začly občas ozývat jakési "přidřené zvuky", nejvíce při pomalé jízdě do zatáčky, typicky třeba při parkování, kdy jdou kola do plného rejdu. Ze začátku jsem tomu nepřikládal moc význam, dělalo to fakt jen málokdy, ale poslední dobou mi připadá, že se to zhoršuje.
Podotýkám že na 99% tam mám samosvor (štítek zrezlej, nečitelnej, ale když jsou kola ve vzduchu, a jednim zatočím, točí se obě stejným směrem, pokud jedno držím, druhým jde točit se znatelným odporem a bohužel i s tím "přidřeným zvukem".)
Takže se ptám, mohl mi ten olej ten difec zkurvit? Nepatří tam náhodou SAF-X? Mohla by pomoci kompletní výměna za správný olej nebo už je to nevratné? Nebo to je tím, že tam ten půllitr oleje chyběl? Majitel na to asi celkem sral... Uvítám jakékoliv názory a připomínky.

Olej Castrol TAF-X nemá v samosvoru BMW co dělat.Mám takový pocit,že vůbec nemá schválení pro použití ve vozech BMW.Dle jeho specifikace API GL4+ by se neměl používat ani v klasických BMW diferenciálech.Měl by totiž splňovat normu GL5 pro hypoidní převody.Do samosvorů BMW je určen od společnosti Castrol pouze olej SAF-XJ 75W-140 GL5(oleje TAF-X je ve třídě 75W-90),který má také příslušné schválení BMW.Do diferáků BMW bez samosvoru je od Castrolu určen pouze olej SAF-XO 75W-90 GL5,též s příslušným scválením automobilky BMW.
Do diferáků vozidel BMW používejte VŽDY!!! jen oleje se schválením BMW,NESTAČÍ jen stejná specifikace GL a vyskozita.Rozvodovky BMW mají odlišnou konstrukci a pro oleje do nich určené je nutno použít specifických aditiv.Tyto oleje též vyrábí společnost ARAL,pro diferáky bez samosvoru je určen BS 75W-90 a do samosvorů BS-LSX 75W-140.
Jirasy,OKAM?ITĚ olej vyměň za správný produkt,dalším používáním by jsi diferák zničil.
Kolegové,do motorů lze prakticky nalít skoro jakýkoli moderní motorový olej, aniž by to mělo nějaké fatální důsledky,ale do převodovek a diferáků používejte vždy jen to co je předepsané.Pokud nevíte raději se mne zeptejte.Mám k dispozici pravidelně aktualizované databáze náplní prakticky do všech vozů zhruba od roku výr 1980.(pokud se ale budete dotazovat, tak prosím jen pokud to budete opravdu potřebovat,nerad bych se upsal k smrti

).
OK vyměním, jde o to jestli s ním po výměně mohu dál jezdit a nemusím se bát total KO a sbohem difec.... Majore, nebo jiní, kde sehnat 2 litry Castrol SAF-XJ? Dokážete to někdo? Normálně se prý neprodává - viz staré diskuze.
Napsal: stř 31.08.2005 16:37
od major
To zda ti výměna ještě rozvodovku zachrání je ve hvězdách.Nicméně setrvání na tom co tam máš teď je jistá smrt diferáku.Tyto oleje se dají sehnat pouze v autorizovaných servisech BMW.Většinou se totiž dělají pouze ve větších baleních,tak si to tam nech vyměnit,nebo se domluv a? ti odlejou ze sudu.Neměl by to být problém.Já ti mohu dodat ten ARAL ,ale nejmenší balení je 20litrů,což by jsi měl asi až do smrti

.