Stránka 1 z 1

Napsal: ned 24.07.2005 01:43
od Meda
Vim, ze to tady na foru nekde uz bylo probirano, ale jen nejasnost:

Bez problemu jdou dotahnout auta do 8mi let stari, ale pak je jeste moznost, ze maji nejakou homologaci jestli se nepletu Euro 2 a to auto pak muze byt starsi a pujde i pres to prihlasit, ze?

Pokud si dobre vzpominam, bylo receno, ze BMW maji tuto homologaci od r.v. 9(4)?.. Nasel jsem e36ku z '91 roku u ktere bylo "umgerüstet auf Euro-2,8fach bereift". Nejsem nemcinar, ale jestli chapu spravne, mela by ji mit take?

Diky

Napsal: ned 24.07.2005 13:38
od zero
Jo mas pravdu "nekde se to tady probiralo" tak treba ob jedno tema nad tim tvym....a kdyz si to prectes dozvis se ze se to jmenuje GLOBALNI HOMOLOGACE ktera je nezbitna pro prihlaseni auta starsiho 8 let za prepokladu ze veskere upravy ( jina svetla , sportovni podvozek...bla bla bla) musi byt zapsana v Nemeckem TP jinak ti to asi na kontorle neprojde.Euro" je myslim norma tykajici se emisnich limutu...to s tim zase nema az co delat, kazdopadne Globalni homologace se udelauje na osobni automobily od 1993 takze rok 1991 asi neklapne.

Napsal: ned 24.07.2005 13:40
od zero
abych nekecal picoviny, kde je to tema...tak jmenuje se to " Homologacia E36, 318is" tam se dozvis vic

Napsal: ned 24.07.2005 22:24
od jogurt
http://euroservis.czechtrade.cz/Global? ... dotaz=1443


Dobrý den,

Pořízení ojetého dopravního prostředku z jiného členského státu podléhá stejnému režimu, jako pořízení zboží. Jestliže bude pořizovat ojetý dopravní prostředek z jiného členského státu plátce pro podnikatelské účely od osoby registrované k dani v jiném členském státě, bude mu dopravní prostředek dodán jako plnění osvobozené od daně s tím, že daň bude povinen přiznat v tuzemsku se sazbou daně platnou v tuzemsku.
Pokud bude pořizovat ojetý dopravní prostředek z jiného členského státu osoba, která není plátcem od osoby registrované k dani v jiném členském státě, zaplatí cenu včetně daně se sazbou daně členského státu, ve kterém automobil nakupuje.

Dále je nutné uvážit technické aspekty dovozu automobilů.
Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění (najdete na http://80.188.1.100/text/oblasti/legisl ... z56-01.rtf ).

Podle platného znění tohoto zákona bude možné po 1.5.2004 dovážet vozidla :
-kategorie M1, M2 nebo N1 pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2,
-vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let,
-vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let.

Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací"), lze dovážet bez ohledu na jejich stáří za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.

Motorové vozidlo dovezené ze zahraničí, které chce majitel zaevidovat, musí splňovat podmínky vyhlášky ministerstva dopravy č. 102/95 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních vozidel na pozemních komunikacích ve znění vyhlášky ministerstva dopravy a spojů č. 99/96 Sb.
Další informace najdete na stránkách Ústavu silniční a městské dopravy:
http://www.usmd.cz/dovozy8_kriteria.php

Dále odkazuji na stránky Ministerstva dopravy ČR:
http://www.mdcr.cz/cs/Silnicni_doprava/ ... e+vozidel/


S pozdravem
Martina Koubková


Kriteria pro individuální dovoz ojetých vozidel ze zahraničí
Informace v médiích jsou v převážné míře neúplné, a proto český motorista nemůže této problematice porozumět správně a v případě, že ojeté vozidlo doveze, vystavuje se nebezpečí, že vozidlo nesplní zákonné podmínky pro schválení a registraci v České republice. To pak znamená, že zmíněné vozidlo je vhodné pouze na náhradní díly se značnou ekonomickou ztrátou pro majitele.
Proto naše společnost, která je pověřenou zkušebnou Ministerstva dopravy, doplňuje vzhledem k nejasnostem při dovozu ojetých vozidel zveřejňované informace.
Uvedený dovoz vozidel z technického hlediska jednoznačně řeší § 34 a 35 zákona č. 56/2001 Sb. V praxi to znamená, že dle citovaného zákona existují dvě základní kritéria pro hodnocení vozidel při individuálním dovozu:
Dovézt lze vozidlo, bez omezení stáří a technického omezení, u kterého bylo uděleno osvědčení o homologaci typu ES, které je vyznačeno na typovém štítku vozidla (tzv. globální homologace). Znamená to tedy, že v tomto případě je možné dovézt vozidlo, které je starší než osm let. Toto stáří je ovšem často označováno jako limitní, což je zásadně nesprávná informace. Výhodou dovozu vozidla podle tohoto kritéria je, že pouhou kontrolou typového štítku (viz obr.), získá motorista dostatečnou informaci pro schválení a registraci vozidla v ČR.


Typový štítek bývá umístěn podle typu vozidla v motorovém prostoru, v oblasti pravých předních dveří nebo u některých typů vozidel i v zavazadlovém prostoru. Jeho provedení není předepsáno, může být kovový štítek nanýtovaný do karoserie, ale je možné se setkat i s provedením na samolepící fólii.

Motorista pozná mezi ostatními štítky na vozidle typový štítek jednoznačně tak, že je na něm uvedeno číslo VIN (sedmnáctimístný znak), které je rovněž vyraženo na karoserii.
Pokud na uvedeném štítku najde znak, jehož skladba je e . .*. . / . . * . . . .* . ., jedná se s velkou pravděpodobností o osvědčení o homologaci typu ES (globální homologaci). Pro takové vozidlo není omezující věk (osm let) ani technická omezení (např. "EURO 2").
Jediným omezením zde je, aby na vozidle nebyly provedeny žádné konstrukční změny oproti schválenému typu (např. rozšířený a snížený podvozek, nestandardní úpravy motoru, sportovní výfuková soustava, odlišné provedení čelní masky z hlediska osvětlení, deformační zóny, startovačů airbagů atd.). V tomto případě se vozidlo nemůže posuzovat podle kritérií schválení dle osvědčení o homologaci typu (globální homologace) a je nutno jeho schválení řešit podle druhého kritéria uvedeného níže, pokud je to vůbec možné.
Je zde ovšem třeba uvést, že osvědčení o homologaci typu ES (globální homologace) je v zemích Evropské unie udělována od roku 1993, kdy se toto týkalo omezeného počtu typů vozidel. V roce 1996, který je z hlediska kritéria osmi let aktuální se toto týká již podstatně většího počtu typů vozidel.
Toto osvědčení je v převážné míře udělováno osobním vozidlům.
Podle druhého kritéria lze dovézt vozidlo, které nemá osvědčení o homologaci typu ES (globální homologaci) a u kterého od první registrace do vyřazení z evidence v zahraničí neuplynula doba delší než:
• osm let, to se týká osobních a malých dodávkových vozidel, u kterých je navíc plněna emisní úroveň "EURO 2" a motocyklů
• pět let, to se týká ostatních vozidel, zejména nákladních a autobusů
Toto rozdělení do věkových kategorií dle druhu vozidel není v médiích uváděno vůbec. Zde je třeba si uvědomit, že pouze u automobilů, které zde patří do "osmileté kategorie", je vyžadována technická úroveň "EURO 2". Právě vyžadováním úrovně "EURO 2" u této kategorie při nákupu vozidla (zejména staršího ročníku) vzniká nebezpečí, že při schvalovacím procesu se zjistí, že vozidlo úroveň "EURO 2" neplní, nejde tedy v ČR schválit, což je při nákupu v zahraničním autobazaru je v mnoha případech nezjistitelné.
Dále je vhodné uvést, kdo technický protokol pro schválení zpracovává. U vozidel s osvědčením o homologaci typu ES (globální homologací) do stáří dle věkových kategorií uvedených výše (např. osobní vozidlo do osmi let) a u vozidel schvalovaných dle druhého kritéria (bez osvědčení o homologaci typu), kde jsou věkové kategorie pro dovoz, zpracovává technický protokol pro schválení zkušební stanice(STK). U vozidel s osvědčením o homologaci typu ES (globální homologací) nad uvedené věkové kategorie (např. osobní vozidlo nad osm let) zpracovává technický protokol pro schválení pověřená zkušebna MD.
Na závěr je třeba vzhledem ke skutečnostem, které vyplývají z řešení schvalovacího procesu v této oblasti, konstatovat nesrovnalosti při vyplňování podkladů pro vydání dokladů k vozidlu, kdy jsou používány při zpracování technické dokumentace pro schválení neúplné podklady. V odůvodněných případech potom schvalující orgán (obce s rozšířenou působností, resp. magistráty) nemohou o schválení a registraci zodpovědně rozhodnout a v takových případech jsou bohužel motoristé vraceni zpět. Zde je možné pouze konstatovat, že základní podmínkou je důsledné dodržování zákona č. 56/2001 Sb. a jeho prováděcích předpisů.
Ing. Petr Říha
vedoucí zkušebny Chodovec

Napsal: ned 24.07.2005 22:26
od jogurt
Dovoz vozidel Seznamy akreditovaných zástupců


Jednotlivý dovoz a registraci osobních automobilů upravuje § 34 a § 35 zákona č. 56/2001 Sb., v platném znění. Tento zákon byl naposled novelizován (i s ohledem na vstup ČR do EU) zákonem č. 103/2004 Sb. (účinnost od 1.5.2004).

Podle platného znění tohoto zákona je možné dovážet vozidla kategorie M1, M2 nebo N1, pokud nejsou starší osmi let a splňují emisní limity ve výfukových plynech podle normy EURO 2, vozidla kategorií L, O1, O2, T nebo S pokud nejsou starší osm let a vozidla kategorií M3, N2, N3, O3 a O4 pokud nejsou starší pěti let. Vozidla, která jsou držitelem osvědčení o homologaci typu ES (obecně nazýváno "vozidla s globální homologací") lze dovážet bez ohledu na jejich stáří, za předpokladu, že na nich nebyly provedeny žádné konstrukční změny a svým provedením odpovídají danému osvědčení o homologaci typu ES. Tato "globální homologace" se v EU vystavuje na osobní automobily, traktory a motocykly. Na osobní automobily se vydává přibližně od roku 1993.

Pro zjednodušení uvádíme přehled jednotlivých možností nejčastěji dovážených vozidel, tj. osobních automobilů kategorie M1:
A) Jednotlivě dovezené vozidlo - nové, dosud neprovozované
1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (tj. má uděleno osvědčení o homologaci typu ES, tzv. „globální homologaci“ a je k dispozici originál ES prohlášení o shodě, tzv. COC list) - bezproblémová registrace bez požadavku na jakékoliv další testy, kontroly apod.

2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - musí mít doklad o schválení technické způsobilosti vozidla vydaným jiným státem nebo jeho ověřenou kopii a následuje kontrola ve zkušební stanici (tj. v pověřené STK), zda plní technické požadavky, platné v ČR.
B) Jednotlivě dovezené vozidlo - ojeté, již provozované a registrované v cizím státě

1. Je držitelem osvědčení o homologaci typu ES (vyznačeno na výrobním štítku) - dovoz možný bez ohledu na stáří vozidla, pouze kontrola ve zkušební stanici (stáří vozidla do osmi let) nebo v pověřené zkušebně (stáří vozidla nad 8 let), zda na vozidle nebyly uskutečněny technické úpravy, které by neodpovídaly danému osvědčení o homologaci typu ES.
2. Není držitelem osvědčení o homologaci typu ES - dovoz omezen stářím vozidla (max. 8 let) a plněním emisních limitů podle normy EURO 2, dále pak zkušební stanice kontroluje, zda dané vozidlo plní technické požadavky platné v ČR v době výroby vozidla.



Magistrát hl.města Prahy
odbor dopr. správ. agend
P.O.BOX 109
Kongresová 2
140 21 Praha 4 JUDr. Josef Mihalík – ředitel odboru
Václav Krouský – vedoucí odd. techniků
Mgr. Petr Mareček – zást.řed. - registr
Ing. Květoslava Odvárková - SME
974 823 800
974 823 806
974 823 801
236 004 292 974 823 812
Josef.Mihalik@cityofprague.cz
Vaclav.Krousky@cityofprague.cz
Petr.Marecek@cityofprague.cz
Kvetoslava.Odvarkova@cityofprague.cz

Papíry, papíry
Pokud už se na cestu vydáte a vybraný automobil odpovídá požadavkům, je na řadě sepsání kupní smlouvy. Opsání údajů z průkazů totožnosti by mělo být samozřejmostí. Je dobré si předem zjistit, zda má vůz platnou technickou kontrolu.
"Pokud tomu tak není, pak by se musela nechat udělat, případně je třeba auto nechat odvézt na přívěsu. U individuálního prodejce chybějící technická kontrola může znamenat i to, že s autem není něco v pořádku," upozorňuje majitel firmy Auto PP Pavel Paníca.
Ani v případě, že auto technickou kontrolu má, není vyhráno. Je nutné ho odhlásit z evidence na místním obecním úřadě. Náklady na tento úkon se v závislosti na dané zemi pohybují od 80 do 160 eur. Následuje dočasné přihlášení (přibližně 50 eur) a pořízení převozních značek, které zahrnují i povinné ručení. "Značky lze koupit na různou dobu platnosti. Od toho se odvíjí i jejich cena. Pohybuje se mezi padesáti až sto dvaceti eury," říká Pavel Paníca.

Napsal: ned 24.07.2005 23:15
od Meda
Uz jsem ve ctvrtine, pristi tyden to budu mit prelouskany.. :-)

Diky, vse co jsem potreboval vedet..