Stránka 1 z 1
Napsal: pon 18.07.2005 16:47
od snuky
dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
Napsal: úte 19.07.2005 00:15
od LOPOLO
snuky píše:dneska sem chtěl namontovat sport filtr ,ale budu muset nejdřív udělat redukci tak sem si řek že to zkusim nadadit přímo na hadici,po nastartování mě to překvapilo auto nechípalo ,oáčky normál tak sem to jel projed a žádnej rozdíl sem nepoznal je to normální?
A případně kdybych tam tu váhu nedal,jakej to může mít vliv na spotřebu a motor?
predpokladam ze auto nebude vedet podle ceho presne davkovat benzin
Napsal: úte 19.07.2005 09:28
od LOPOLO
alp píše:ale bude ... primarne se ridici jednotka ridi signalem z lambda sond. Az sekundarni je vaha vzduchu. Pokud ovsem nefunguji lambdy, tak je vaha to jedine, z ceho jde ziskavat udaje.
prave proto jsem napsal "presne" ....
Napsal: úte 19.07.2005 12:44
od snuky
mě to právě zarazilo,protože u minulýho auta stačilo váhu odpojit a auto chcíplo ...
tak v tom případě ji tam nechám
Napsal: úte 19.07.2005 12:53
od patras
ja ted budu sport filtr davat do hajzlu ....
Napsal: úte 19.07.2005 13:03
od darmon
zopakujem si slovicka

odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Napsal: úte 19.07.2005 13:48
od Baxon
patras píše:ja ted budu sport filtr davat do hajzlu ....
důvod? problem?
Napsal: úte 19.07.2005 13:52
od Petr_1
darmon píše:zopakujem si slovicka

odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Evidentně tě záměna MAF a váha vzduchu dráždí, vysvětli tedy stručně, jaký je v nich rozdíl

Napsal: úte 19.07.2005 14:52
od snuky
ale 318i v benzinu má přece váhu vzduchu ne ?
Napsal: úte 19.07.2005 17:36
od patras
snuky píše:ale 318i v benzinu má přece váhu vzduchu ne ?
ne ma Mass Air Flow neboli MAF
2baxon .. nejsem spokojenej s reakci motoru pri pouziti toho filtru .. nestabilni volnobeh a horsi starty s teplym motorem ... (i po odstineni to proste saje horkej vzduch od motoru .....
Napsal: úte 19.07.2005 17:38
od patras
Petr píše:darmon píše:zopakujem si slovicka

odpojenim vahy vzduchu auto chcipne, odpojenim mafu nikoliv.
Evidentně tě záměna MAF a váha vzduchu dráždí, vysvětli tedy stručně, jaký je v nich rozdíl

MAF je jen potenciometr na klapce, ktera se otevira podle toho, jak moc motor saje vzduch ..
Vaha vzduchu meri hmotnost vzduchu ktery jde do motoru pomoci nejakych "zlatych dratku" tomu moc nerozumim ...
proste MAF meri objem vzduchu a AFM hmotnost !
Napsal: úte 19.07.2005 19:37
od darmon
prosimte patrasi kdyz tomu nerozumis tak tu neblbni vostatni, to co jsi napsal je co se tyce vysvetleni naprosta hovadina
Napsal: úte 19.07.2005 20:47
od Petr_1
tak Darmone, máš možnost nám nevědoucím to vysvětlit, když jak říkáš Patras blbne ostatní.
Napsal: úte 19.07.2005 21:03
od darmon
Petr píše:tak Darmone, máš možnost nám nevědoucím to vysvětlit, když jak říkáš Patras blbne ostatní.
vy ostatni vyndate hlavu z hajzlu a pouzijete google pred davanim pitomejch votazek
Napsal: úte 19.07.2005 21:23
od darmon
a pro ty nejvetsi voly:
AFM - Air flow meter - vaha vzduchu, zarizeni s klapkou, pruzinou, nakym snimacem - vetsinou potenciometr, a z 99,999% iat senzorem (teplota nasavanyho vzduchu) cim vic jde vzduchu, tim vic je klapka ohla - proto ta vaha.
MAF - Mass Air Flow - presnejsi nez afm, nedela tak velky ztraty jako AFM, je tam platinovej drat co je rozhavenej, termistor a vykonovej tranzistor nic vic. platinovej drat je rozhavenej furt na stejnou teplotu, o to se stara termistor, no a jak pruchozi vzduh ochlazuje ten drat tak podle toho ochlazovani je treba vetsi. Kdo trosku hovi elektronice a videl kdy diodovej usmernovac, tak tohle je neco podobnyho, nakreslil bych schema pripadne. hodne MAF ma zaroven v sobe i IAT senzor ale neni to pravidlo.
MAP - manifold absolute pressure - meri tlak takze je jeste presnejsi nez MAF, a dela jeste min odporu nez MAF, protoze ho ve vasich baworacich nenajdete, nebudu se dal rozepisovat.
nejvic highpower reseni nemaj ani jedno z vyse uvedeneho. (u atm. motoru)
Tak a ted jeste k debilite od alpa, jednotka se pochopitelne neridi primarne datama z lambdy, jednak lambdy na to nejsou dost presny, protoze spojity se v seriovych produkcich nepouzivaj, druhak tam jsou pro to aby bylo dosazeno optimalniho spalovani do stachiometrickyho pomeru tam kde to je zadouci, a dotretice si to odvodi kazdej s logikou zakladni skoly. Nemuze se urcovat davka paliva na zaklade vystupu, ktery v dobe kdy se davka paliva urcuje jeste neni. Nejdriv to co se namicha musi shoret, pak to muze zmerit lamda a delat naky korekce.
Napsal: úte 19.07.2005 21:30
od darmon
kdo chce jeste presnejsi informace, se mne na nic nebude ptat, protoze nejsem zadnej mistni komenskej, ale bude cist Tuning Magazine
este mne napada, jako AFM existuje jeste "karman vortex" reseni s takovym kovovym filmem co funguje jako zrcatko a fototranzistorem. Ale co je mi znamo tak tohle pouzivali jen japonci v druhy pulce osmdesatek a zacatkem devadesatek, skoro v kazdym aute, ja to znam z lexusu 400, mitsubishi to rvalo do turbin (a mozna i jinde)
Napsal: úte 19.07.2005 23:29
od Petr_1
No vidiš, že to šlo, ale vědomosti máš, to se musí nechat

Napsal: pát 22.07.2005 15:48
od alexmol
ako napisal darmon...
riadiaca jednotka podla mnozstva vzduchu urci davku paliva, aby bol dodrzany pomer, lambda sa pouziva pre dokorigovanie..
o vcasnu reakciu na zoslapnutie plynu sa stara potenciometer na klapke, podla neho davkuje rj obohatenu zmes pocas akceleracie...
Napsal: čtv 22.09.2005 01:04
od CharlitoCZ
Chci se zeptat (báwíško mám asi 4 dny) na ty filtry, vyplatí se tedy dávat tam sportovní vložku, nebo kužel, nebo je to nesmysl, kterej stejně nemá efekt? Doposavaď jsem měl feldu, no a účinek spíš nic, než moc, ale to mohlo bejt danný i nízkym obsahem, co byste doporučovali?

Napsal: čtv 22.09.2005 08:59
od Speedy
Nedávno jsem mluvil s jedním maníkem, co staví M3 na závody a říkal něco o tom, že trochu pomůže vložka, ale vesmes je to jenom placebo, protože aby to něoc přidalo, muselo by být nasávání dokonale hladký, aby se ten vzduch nevířil. Proto se prodávaj takový ty leštěný trubky různě ohnutý, který maj co nejméně spojů. A hlavně, co tu již bylo 100x omýlané je to, aby to bylo dokonale tepelně odizolované, nejlépe několika vrstvami materiálu a strčit ten konus do husýho krku, který přivádí studený vzduch přímo. Pokud tohle všechno nesplníte na 1, tak tam nechte airbox a uděláte nejlépe.