Stránka 1 z 2
Napsal: ned 10.07.2005 17:17
od Speedy
Měnil někdo už lambda sondy? Nejlépe za nějaký uni-náhrady?
Mám totiž problémek, nějak mi shořely, ani vyhřívání na nich nefachá a tak jsem koupil náhrady a ejhle, vyhřívání fachá, ale jaxe ta lambda ohřeje, tak motor začne kuckat, nejde za plynem apod. Když je odpojim, tak motor jede jako z praku. Netuší někdo, čím by to mohlo být? Zapojení je dle schématu správně. Díky za jakýkoliv konstruktivní nápad.
Napsal: ned 10.07.2005 17:34
od Zave
myslim ze Xsun to delal na kompaktiku a vedla se okolo toho nejaka diskuse, zkus pohledat, mozna se tam neceho doctes..

Napsal: ned 10.07.2005 18:50
od voTon
ja kupoval novou primo na typ od bosche stala me kolem 2500 ale mela jiny cislo a jinak dlouhej kabel spotreba mi sice padla ale zas to nejak kucka po studenym startu. po zahrati zadnej problem...
vubec by me zajimalo jesltli treba vsechny lambady od bosche pracujou se stejnym proudem a lisi se jen treba rozmerama a konektorama ..jde mi o to jeslti mi nemohli dat treba spatnou resp. na jinej typ i kdyz konektor sedi.
Napsal: ned 10.07.2005 18:52
od Speedy
Jj, v té diskuzi jsem taky nechyběl a proto jsem teďka změřil ty svoje, páč auto horzně chlastá, tak jsem to odhalil. Problém je, že po výměně těch sond to vůbec nejede

Napsal: ned 10.07.2005 18:53
od Hitman
ja kupoval nejakou uni za 1200 do e34 a vse bylo ok

poradil mi to jeden opravar a fungovala

Napsal: ned 10.07.2005 19:05
od Speedy
Napsal: ned 10.07.2005 19:25
od xsun
jj, resil jsem to .. nakonec to dopadlo tak, ze mi tam mechanik dal nejakou univeral bosh, prej je to jedno, vsechno meri a dava RJ stejny data. Tusim, ze tam bylo potreba to trochu preletovat, aby konektory sedly, kazdopadne to problematicky nebylo. ja to ale nedelal, tak presne nevim co a jak ... po vymene to uz jezdilo bez problemu.
Napsal: ned 10.07.2005 19:57
od Speedy
No, já jsem vše udělal podle návodu, 10x vše zkontroloval, pokecal o tom s několika lidmy a auto nejede. Vím toto: před zahřátím sondy auto jede na režim bohatší směsi a pak, když je lambda ohřátá, přepne se jednotka na režim přijímání dat z lambdy.
No a v tu chvíli motor přestane pořádně jet, jaxem psal výše. Zapojení si myslím, že je správně: 2 bílý dráty jsou vyhřívání, černej je signál a šedý je zem, respektive vede do řj, ale bude to zeměné přes řj.
rozdíl byl u tý uni v délce té čuchací části, ale to by nemělo mít vliv.
Tak kde je kua problém?
Napsal: ned 10.07.2005 20:25
od xsun
a promerils jestli ta lambda potom neco vysila k rj? podle toho jak to popisujes proste ta lambda nefunguje, je spatne zapojena, problem nekde na ceste lambda -> rj ...
Napsal: ned 10.07.2005 20:31
od DC
2Speedy: jak ty lambdy měříš?
Napsal: ned 10.07.2005 21:06
od Speedy
Voltrmetrem paralelně připíchnutým na černý vodič(+) a zem(-), respektvie šedý vodič. Hodnoty při studeném motru 4,8V postupně klesají až k 0,8V na volnoběh. Dneska jsem meřil jinou lambdu na 328 a zdálo se to podobný. Jinak po zahřátí jsem podržel motor na 2kot/min po 2 minuty pak pustil a meřil.
Zítra to ještě jednou proměřím, zajedu na diagnostiku a třeba budu vědět více.
Napsal: ned 10.07.2005 21:42
od Slid
Měl jsem stejný problém u lambdy, ale na jiném autě, dal jsem novou tuším že z Elitu

a dělala mi stejný věci jako ty, proměřoval jsem ji i s jiným autem stejného typu a vše bylo stejné, nakonec jsem začínal řešit i váhu vzduchu, ale byla ok. Nakonec jsem odpojil baterku a nechal asi 15min bez proudu a vymazal chyby z řj , pak zapojil znova baterku a bylo po problému.Měl jsem totiš chyby ze staré lambdy v řídící jednotce a hádalo se to.
Napsal: pon 11.07.2005 07:12
od DC
hodnota z voltmetru je dosti orientační, jelikož lambda musí vysílat jednotce nespojité, ale měnící se napětí, takže správná funkce se dá poznat nejlépe osciloskopem - přechody by měli být co nejostřejší a o správné frekvenci, která může být ještě u každé lambdy jiná... ale stejná s frekvencí, která pobere jednotka
Napsal: pon 11.07.2005 11:21
od Speedy
No, vím, že lambda dáva signály impulsně, ale to voltmetrem nezměřím, leda osciloskopem. Ale pro orientaci to stačí. Otázkou je, jestli skutečně není třeba smazat ty chyby v řj.
Napsal: pon 11.07.2005 11:35
od darmon
pochopitelne ze je nutny smazat chyby v RJ aby to davalo 1444 kod. nebo pockat az se smazou samy po xx startech
Napsal: pon 11.07.2005 11:45
od Speedy
darmon píše:pochopitelne ze je nutny smazat chyby v RJ aby to davalo 1444 kod. nebo pockat az se smazou samy po xx startech
Aha a to odpojeni baterky je smaže? Jako přijde mi divny, že když zapojim novy lambdy, tak to auto pak vubec nejede, čekal bych nouzovej řežim spíše. KOlik těch startů tak může být?
Napsal: pon 11.07.2005 11:54
od darmon
asi jo, ja dycky mazu chyby selfdiagnostikou. U dme 1.3 je tech startu tusim 30
Napsal: pon 11.07.2005 12:03
od Speedy
darmon píše:asi jo, ja dycky mazu chyby selfdiagnostikou. U dme 1.3 je tech startu tusim 30
O tom jsem někde něco četl, ale nevím, jak je tu u mýho auta :-/ Můžeš to trochu pls rozepsat?
Napsal: pon 11.07.2005 12:06
od darmon
uz to bylo nekolikrat probirany
Napsal: pon 11.07.2005 12:10
od Speedy
jj, hledal jsem, ale do e36 jse mto nějak nenašel. ale nic, zkusím odpojit tu baterku.