Stránka 1 z 2
Napsal: úte 22.03.2005 19:37
od Pepe
Ahojky, vysypal se mi katalizátor, tak jsem ho vyndal a výfuk zavařil. Nic tam není. Jede to líp, ale mám dvě otázky:
1). má s tím někdo zkušeností, o kolik se zvedne spotřeba?
2). když to budu honit, nespálím lambdy?????
Napsal: úte 22.03.2005 19:55
od margos
no trosku si to papne, tak o litr vic, mozna to trosku lip pojede, ale kazdopadne s tim uz neudelas emise
a ty lambda sondy? jestli tam jeste jsou, tak tam jsou uz zbytecny..
Napsal: úte 22.03.2005 20:12
od Pepe
o emise mi nejde, ale co jsi myslel těma lambdama?
Napsal: úte 22.03.2005 21:35
od motohanz
no uz nebude fungovat pravdepodobne spravne....nespalis ji lamba je prece pred katem ne?
Napsal: úte 22.03.2005 21:44
od Kot3l
ja to mel taky, lip to nejede zas az tak o moc. urcite ne umerne spotrebe, me l sem asi o 1,5l vetsi spotrebu a to u e36 325. lepsi je to s katem. spis mi pripadalo, ze se kroutak jakoby rozlozil do vetsiho spektra otacek a pri tech 4,7kotmin-1 to zase nemelo az takovej tah jako s katem....ale zase to tahlo lip od zacatku. tedka nechci kecat, ale tusim, ze s katem 207hp a bez 212hp. ja u toho mereni nebyl,takze to nedosvecim.
tot muj osobni poznatek.
Napsal: úte 22.03.2005 22:38
od Speedy
margos píše:no trosku si to papne, tak o litr vic, mozna to trosku lip pojede, ale kazdopadne s tim uz neudelas emise
a ty lambda sondy? jestli tam jeste jsou, tak tam jsou uz zbytecny..
Hele, Margošu, plácáš hovadiny, Lambda sonda je tam důležitá a to hodně, i když tam není kat. U 323 je jedna lambda před katem a ta dává info ŘJ, jakou má udělat směs. Katalyzátor pak jenom přeměňuje splodiny na přijatelnou hodnotu. POkud by tam lambda nebyla, tak ta kára nepojede. Imho chalstat to víc nemusí, záleží na tlacích ve výfuku, taky to může líp jet a spotřeba zůstane stejná. Jinými slovy to není pravidlo.
Napsal: úte 22.03.2005 22:42
od darmon
ta lambda tam hlavne neni primarne kvuli nakymu katalyzatoru

Napsal: úte 22.03.2005 22:55
od Pepe
Mám jednu zkušenost z lambdou když nefunguje - auto sice jede, ale žere to asi jako když tam ten benzín leješ konví, u 18i jsem nameřil asi 20 litrů na 100Km. po 20 kilometrech zastavíš a když chceš nastartovat, tak už nenastartuješ, protože se ti zalejou svíčky. Nastartuješ, až když ty svíčky očistíš, usušíš a tak se to opakuje. to? má zkušenost.
Napsal: úte 22.03.2005 22:57
od Pepe
jinak 323i má dvě lambdy
Napsal: úte 22.03.2005 23:34
od margos
Nechci se hadat, ale prave na tech tlacich ve vyfuku hodne zalezelo a ten dela na lambdu pred katem prave on, takze kdyz jsem nechal vyrezat kat tak se auto chovalo stejne s ni i bez a muzu potvrdit, ze to auto jezdi, ale je pravda, ze to auto neni bmw a ma, resp. melo jen jednu lambdu
Pokud je to jinak, tak mam servisaka vola

Napsal: stř 23.03.2005 01:48
od patras
darmon píše:ta lambda tam hlavne neni primarne kvuli nakymu katalyzatoru

tak ...
lamda je vyhrivana a je pred takze bez katu by mela jet ok
Napsal: stř 23.03.2005 07:45
od Kot3l
lambdu sem mel odpojenou, a zadna totalni spotreba. startoval sem normalne. nejsem nijakej odbornik, ale kdyz je odpojena lambda neni tam nejakej "nouzovej rezim"?
Napsal: stř 23.03.2005 08:03
od Jirka-328
Můj názor na to je takovej že vyfiknutím katu neposereš lambdu. Ta si tam je a maká stejně jako když tam je kat. Jenže ten kat dělá určitej odpor a najednou tam není a výfuk je průchodnější.
Do motoru jde pak líp vzduch ze sání, ale vlivem menšího odporu výfuku uteče trochu směsi do výfuku dřív než to hodí jiskru --> Určitý časový překrytí ventilů tam bude. Z toho bude plynout ta vyšší spotřeba.
Napsal: stř 23.03.2005 08:38
od Hanz
bez katu to jede lip odspodu,vetsinou to ztrati paradoxne vrch... bez lambdy je spotreba vyssi vzdy a to klidne o 20%, pokud si nekdo mysli, ze tomu tak neni, at ji nejdriv vymeni a pak se hada, asi bude cumet, kolik benzinu mu vyteklo vejfukem
takze pokud mas v haji kat, bud dej jinej (nahrady se prodavaji od 2,5-4k) nebo tam dej trubku (0,-) nebo rezonator (780,-), kazdopadne nenech "prazdnej kat" - plyny tam jen viri a ztraci se ucinnost celeho vyfuku...
Napsal: stř 23.03.2005 09:52
od patras
Hanz píše:bez katu to jede lip odspodu,vetsinou to ztrati paradoxne vrch... bez lambdy je spotreba vyssi vzdy a to klidne o 20%, pokud si nekdo mysli, ze tomu tak neni, at ji nejdriv vymeni a pak se hada, asi bude cumet, kolik benzinu mu vyteklo vejfukem
takze pokud mas v haji kat, bud dej jinej (nahrady se prodavaji od 2,5-4k) nebo tam dej trubku (0,-) nebo rezonator (780,-), kazdopadne nenech "prazdnej kat" - plyny tam jen viri a ztraci se ucinnost celeho vyfuku...
za kolik se da sehnat lambda ? ktera mi tam bude fungovat ... mam podezreni ze ta moje neni ve 100% stavu ...
Napsal: stř 23.03.2005 10:30
od tds
Pepe píše:Ahojky, vysypal se mi katalizátor, tak jsem ho vyndal a výfuk zavařil. Nic tam není. Jede to líp, ale mám dvě otázky:
1). má s tím někdo zkušeností, o kolik se zvedne spotřeba?
2). když to budu honit, nespálím lambdy?????
zdar má rada je dej tam ještě sportovní filtr a budeš mít výkon i ve vyšších otáčkách, a nech to bez katu můj kámoš tak má všechny 3 auta.
Napsal: stř 23.03.2005 11:54
od Kot3l
tu spici kroutaku tam mit nebude, mel sem to taky, ale proste ve vyssich otackach to tak nejelo.
Napsal: stř 23.03.2005 11:58
od Kot3l
jo jinak mam rezonatory, kdybys chtel.
Napsal: stř 23.03.2005 12:27
od motohanz
1500,-...
Napsal: stř 23.03.2005 12:29
od motohanz
za lambdu myslim...