Stránka 1 z 2

Napsal: pon 21.03.2005 13:25
od Aleš
Rád bych vyměnl olej v automatu, ale nevím jak na to. V první řadě jsem nenašel tu tyčku, kterou by se měl měřit stav oleje. Potom jaký je mechanismus výměny oleje (příp.jaký) a filtru se sítkem atd. A jak zpět doplnit potřebné množství. Díkes Aleš. - je to 4 rychl. 1995, 1,8.

Napsal: pon 21.03.2005 13:37
od darmon
jestlis ji nenasel tak tam neni nebo hledas blbe, olej dle prevodovky, filtr taky. vse je popsano v technickych informacich

Napsal: pon 21.03.2005 20:38
od Aleš
Doufal sem, že poradíš. Díkes.

Napsal: úte 22.03.2005 07:11
od MartyH
doporučení:
v automatu nech výměnu oleje na odborníkách!

Měrkuna měření oleje v automatu by jsi měl najít celkem rychle, automat bez oleje=20-60k oprava
Pokud už se rozhodneš to dělat sám, tak hodně štěstí a hlavně bacha na typ oleje!!!! dáš jinej a mohl bys spálit měnič.

Napsal: úte 22.03.2005 09:04
od Aleš
Dokonce ani podle etk, tam ale ta měrka prostě není. Ono se řekne nechat na odborníkách, ale kdo to vlastě opravdu umí a vymění tak, jak se má, a opravdu tam dá novej olej a filtr atd? Aleš.

Napsal: úte 22.03.2005 09:04
od Aleš
Dokonce ani podle etk, tam ale ta měrka prostě není. Ono se řekne nechat na odborníkách, ale kdo to vlastě opravdu umí a vymění tak, jak se má, a opravdu tam dá novej olej a filtr atd? Aleš.

Napsal: úte 22.03.2005 10:14
od darmon
zadny vodborniky nepotrebujes, je to jako jako u motoru, vylejt ,nalejt, vymenit filtr, vycistit magnet. (v trochu jinym poradi pochopitelne :) ) Kdyz tam merka neni tak tam neni, jakej typ oleje se dozvis v tom pdf a spatnej olej nespali menic ale spatnej olej se mimojine spali i v menici (ale to uz bude stejne po prevodovce)

Napsal: úte 22.03.2005 13:40
od MartyH
hmmmmmm.....já už takovej "nespálenej" měnič ze špatnýho oleje viděl.......že by to byl přelud? :lol: asi NE! Převodovka byla OK, vyměnil se měnič ) a zas bylo vše jak dřív...
S tou měrkou je to zajímavý....automat bez měrky jsem ještě neviděl.....ale já toho ještě neviděl :)
S těma odborníkama je to různý, jak u kterýho auta, jsou auta, u kterých bych si olej v matu sám nedělal, at už kvůli blbé práci tak i kvuli záruce.....pokud je to tady tak jednoduchý jak píše DARMON, tak to zmákni, jinak se doborníci vždycky najdou, záleží od kud jsi.

Napsal: úte 22.03.2005 13:53
od darmon
MartyH píše:hmmmmmm.....já už takovej "nespálenej" měnič ze špatnýho oleje viděl.......že by to byl přelud? :lol: asi NE! Převodovka byla OK, vyměnil se měnič ) a zas bylo vše jak dřív...
S tou měrkou je to zajímavý....automat bez měrky jsem ještě neviděl.....ale já toho ještě neviděl :)
S těma odborníkama je to různý, jak u kterýho auta, jsou auta, u kterých bych si olej v matu sám nedělal, at už kvůli blbé práci tak i kvuli záruce.....pokud je to tady tak jednoduchý jak píše DARMON, tak to zmákni, jinak se doborníci vždycky najdou, záleží od kud jsi.
a copak se v tom menici spalilo ? :D asi to byl nakej prelud, asi jako s tou merkou, protoze bmw nekdy od 92 zadny merky uz nepouziva, ostatne jako nikdo dneska.

Napsal: úte 22.03.2005 14:10
od MartyH
přelud nepřelud......skřín byla po repasi, měnič se vyreklamoval a auto vesel jezdí někde v praze......ale není to BMW. Jo holt jsou věci mezi nebem a zemí.....tak trochu nikdo jsme nevěděli, jak je možný, že se vy.... z toho oleje, ale nějak jsme to neřešily, někdy je to jednodužší, než pátrat po tom jak je to možný.....divný to je, to jo...a hodně, třeba špatnej repas, a olej tomu napomohl...těžko říct.

Tak s tou měrkou jsem to nevěděl :oops: . Jak se tam kontroluje hladina oleje v převodovce? že by to už v 92 hlídala elektronika?
člověk se pořád učí :wink:

Ameriky, dělaly měrky do nedávna...... i v 97.....

Napsal: úte 22.03.2005 14:21
od darmon
MartyH píše:přelud nepřelud......skřín byla po repasi, měnič se vyreklamoval a auto vesel jezdí někde v praze......ale není to BMW. Jo holt jsou věci mezi nebem a zemí.....tak trochu nikdo jsme nevěděli, jak je možný, že se vy.... z toho oleje, ale nějak jsme to neřešily, někdy je to jednodužší, než pátrat po tom jak je to možný.....divný to je, to jo...a hodně, třeba špatnej repas, a olej tomu napomohl...těžko říct.

Tak s tou měrkou jsem to nevěděl :oops: . Jak se tam kontroluje hladina oleje v převodovce? že by to už v 92 hlídala elektronika?
člověk se pořád učí :wink:

Ameriky, dělaly měrky do nedávna...... i v 97.....
hladina se kontroluje nalevaci dirou. Mne zajima co se spalilo v tom menici tim ze se tam dala blba ATF a prevodovka zustala netknuta

Napsal: úte 22.03.2005 14:36
od MartyH
dik za info, může se to hodit.

jo, co se tam odpálilo nás zajímalo všechny zúčastněné.......ten smrad po vyndání převodovky stál za to :-) ale po pravdě se to neřeilo, vše se prošlo, měnič se poslal zpět a tečka. Popravdě žádnej verdik s firmy kam se poslala ta reklamace nepřišel, tak mužem jen dlouze polemizovat co to bylo......když to vemeš logicky, tak to nedává moc smysl....co se tam mohlo spálit.....a převodovka byla gut......(začlo to smrdět, blbě řadit....), možná to bylo o tom, že to auto se okamžitě při prvních příznacích odstavilo a tim předešlo totální devastaci..... :?:
bud se projevila nějaká skrytá vada materialu, nebo se ty oleje nějak neshodly......to je těžký, když dáš do motoru přesnej štítek s tím co se tam má lít a majitel tal šune něco jinýho, jen pro to že to bylo o 50,- levnější........pak ti tvrdí, já nic já muzikant.......já nerozuměla, já udělala vše dobře, trochu uštřila ted být v pr.... :-)
takový známe asi všichni.

když jsem u toho, tak jen pro zajímavost, kolik vydží maty v BMW? při standartním zacházení.

Napsal: úte 22.03.2005 14:46
od darmon
ten smrad byl spalena kapalina protoze blba, tj to co jsem rikal. V menici az na lamelu overdrivu se nema co spalit, i kdyz jednu teorii bych mel, ale nezda se mi moc pravdepodobna....no to je jedno.

Napsal: úte 22.03.2005 14:55
od MartyH
tak jen pro zajímavost ...jakou máš teorii?, o matech toho víš dost, mě to celkem zajíma, do budoucna se to muže hodit, a rad si to poslechnu.
mezi měničem v bmw a jiných moc velkej rozdíl snad nebude, ale jen pro podrobnost, to byla americká převodovka.

Napsal: úte 22.03.2005 16:02
od darmon
to ne, je to jen teorie.

Napsal: úte 22.03.2005 20:46
od Aleš
Nebude tedy lepší zkontrolovat hladinu a nechat to , když to v pohodě řadí? Jenom nevim, jak tu hladinu zkontrolovat? Jako v diferu? Když teče nalejvacím otvorem je ho dost a když ne tak málo?

Napsal: úte 22.03.2005 20:49
od Aleš
Nebude tedy lepší zkontrolovat hladinu a nechat to , když to v pohodě řadí? Jenom nevim, jak tu hladinu zkontrolovat? Jako v diferu? Když teče nalejvacím otvorem je ho dost a když ne tak málo?

Napsal: úte 22.03.2005 20:52
od Aleš
Sakra proč to furt posílám dvakrát? :D Sem lama.

Napsal: úte 22.03.2005 22:45
od darmon
Aleš píše:Nebude tedy lepší zkontrolovat hladinu a nechat to , když to v pohodě řadí? Jenom nevim, jak tu hladinu zkontrolovat? Jako v diferu? Když teče nalejvacím otvorem je ho dost a když ne tak málo?
jestli mas prachy na novou almaru tak klidne to tak nech :) otakza je taky kolik to ma na to atf najeto....jestli to je pod 200tisic tak menit, jestli nad tak ne, ale to zalezi jak se to chova....

Napsal: stř 23.03.2005 06:49
od MartyH
taky jsem jednu měl, ale nevím,zda je to chemicky možný......