Stránka 1 z 1

Napsal: pát 04.02.2005 09:10
od RA
Stalo se mi, že se najednou rozsvítila kontrolka airbagu, bylo to shodou okolností po tom, co jsem vyjimečně parkoval na odlehlém místě, tak doufám, že to s tím nesouvisí. Je mi jasné, že to chce diagnostiku, ale chtěl jsem se zeptat na napínače pasů. Je tam taková patrona u každého pasu a z jedné vyčnívá ze středu kovová tyčka a z druhé ne. Nevíte někdo, jak mají vypadat, ta jedna je buďto jiný druh, nebo mi připadá, jako by byla odpálená. Nevím, na pohled vypadají úplně s tejně, jen z jedné nic nevyčnívá. Mimochodem, víte někdo, jak to funguje? Díky

Napsal: pát 04.02.2005 10:00
od tds
RA píše:Stalo se mi, že se najednou rozsvítila kontrolka airbagu, bylo to shodou okolností po tom, co jsem vyjimečně parkoval na odlehlém místě, tak doufám, že to s tím nesouvisí. Je mi jasné, že to chce diagnostiku, ale chtěl jsem se zeptat na napínače pasů. Je tam taková patrona u každého pasu a z jedné vyčnívá ze středu kovová tyčka a z druhé ne. Nevíte někdo, jak mají vypadat, ta jedna je buďto jiný druh, nebo mi připadá, jako by byla odpálená. Nevím, na pohled vypadají úplně s tejně, jen z jedné nic nevyčnívá. Mimochodem, víte někdo, jak to funguje? Díky
je to normální pistole...
při pořádný šupě to vypálí ten náboj a ten předepne pás zpět takže tě sevře až nebudeš moct dýchat.
kámoš do toho rýpal (je automech ve fiatu) a odpálil to v dílně.to se děli věci... 8O

Napsal: pát 04.02.2005 16:20
od kutil
ono to už poznáš podle délky zacvakavaciho držáku pásu po odpáleni se skráti asi o 5-7 cm a pak se pás špatně zapiná protože je schovaný hluboko někdy to i rozbije ten plast na sedačce.

Napsal: sob 05.02.2005 11:51
od RA
Je to tak, podle délky držáku pasu je na straně řidiče, ta patrona odpálená. Musela být už když jsem v září to auto kupoval. Neměl jsem tušení , že se to takhle pozná. Ale ta kontrolka nesvítila, to znamená, že to bylo přemostěné, aby to nemuseli vyměňovat. Moje hloupost, měl jsem sebou automechanika a stejně věděl houby. Takže teď je tam ještě jiná závada, prý nejspíš prasklý volantový prstenec, jak jsem byl poučen, prý se to pozná, tak že auto netroubí, ještě jsem to nezkoušel.

Napsal: sob 05.02.2005 13:07
od kutil
bývá v tom pouze přerušený plochý vodič dá se koupit samostatně cena myslím tak 800 kč a s výměnou není problém skus ETK někdy se dá v nouzi i skrátit zaleži na tom kde je přerušený je to videt je pruhledna izolace nebo to bývá uplně ulomené,ty patrony na vrakáčích občas za 1000-1500.O přemostění jsem už taky slyšel ale stale se ti ten pás bude špatně zapinat :!:

Napsal: úte 15.02.2005 23:21
od RA
takže konečně jsem se dostal do servisu na diagnostiku. Pro zajímavost to nebyl servis BMW, ale maji diagnostiku BOSCH. Nedařilo, se nám to přečíst, ale pokud se vypne a zapne klíček, tak v době, kdy probíhá self test a kontolky svítí, ke komunikaci s diagnostikou došlo. Řídící jednotka airbagu, hlásí velký odpor v obvodu napínače pasu spolujezdce. Je zajímavé, že vystřelená je patrona u řidiče, ale asi ji předchozí majitel přemostil a teď se stalo něco s tou druhou. Takže je budu muset vyměnit obě. Nebo si proměřit, jestli není v okruhu spolujezdce jen špatný okruh.
Jen ještě projistotu jednalo se o BMW316i 1997.
Ještě mi taky přišlo, že číslování pinů konektoru je dost neš?astně řešené a je obtížné poznat, ke kterému pinu číslo patří, takže doporučuju raději hledat pin podle obrázku z dokumentace.