Stránka 1 z 3

Napsal: stř 12.01.2005 10:53
od sniper
Mal by som taku otazku ohladne padania nafty. Nasiel som uz sice na fore niekolko clankov, ale netyka sa to mojho pripadu. Mam BMW 325TDS Touring r.v. 96 a problem je nasledovny:

Je jedno ci je teplo, alebo zima... akonahle auto niekolko hodin stoji mam ptoblem nastartovat. Musim ho tocit aj 5x za sebou aby nakoplo. Obcas potom nastartuje v pohode, ale musim 5x otocit klucom aby zhavilo a inokedy sa cele zatrasie, z vyfuku ide biely dym, chvilu chrchle a potom sa da zvuk aj otacky do pohody. Pocas jazdy nemam ziadny problem. Auto slape plynule.

Uz som bol asi v 3 servisoch a uz 5 garazovych mechanikov a nic.

Vymenil som: palivovy filter, 6xzhavice - teraz su tam Champion CH159, namontovali mi spatny ventil pred cerpadlo, cistili mi sitko v nadrzi a stale nic. Viete mi poradit co by to mohlo byt? Teraz mi totiz v servise povedali ze mam celu strednu trysku (asi 3 v rade elektronicka) celu od nafty a ze asi presakuje. Za novu chcu 8.500,-Sk, ale! Ked ju kupim myslite ze sa to vyriesi? Neviet mi pripadne poradit nejakeho sikovnehop mechanika na slovensku? Na diagnostike mi nezistil nic okrem toho ze mam tempomat a chyba mi akurat packa :-) Dakujem vsetkym...

Napsal: stř 12.01.2005 11:47
od skautik
na kazde tds jde bez problemu pridelat packa a muzes pouzivat tempomat :)

podivej se na pruhlednou hadicku co jde od filtru k cerpadlu, jestli v ni jsou bubliny

urcite jsi menil vsechny prepadove hadicky, co?

ten ridici vstrik muze byt vadny, ale pokud ti nesviti kontrolka vstriku na palubce tak bych to resil pouze vymenou vstrikovaci trysky, to je oprava tak za 1200 kc i se serizenim

Napsal: stř 12.01.2005 12:20
od sniper
Tak to som netusil, ze kazda TDSa ma predpripravu na Tempomat, takze staci ked kupim novu packu tempomatu a dam ju len zapojit... - dobre som to pochopil?

Co sa tyka padania nafty. V priehľadnej hadičke, ktora ide od filtra do motoru su bublinky a stupaju smerom k filtru. Bublinkuje to v malych, ale pravidelnych intervaloch. Nevies preco to bublinkuje? Okrem toho, mal som to v jednom servise, kde mi tu priesvitnu hadicku vymenili za klasicku čiernu a uchytili to SK-Paskami...

Prepadove hadicky som asi nemenil, to su ktore? Na palubovke mi nesvieti kontrolka vstrekovacej trysky... inak neviem, nestaci v tej tryske vymenit nejake tesnenia???

Napsal: stř 12.01.2005 14:20
od michal
tak s timhle jsem si u TD(S) uzil uz hodne srandy

predpokladam ze ta hadicka od pal.filtru k cerpadlu uz na obou koncich poradne tesni-dost dulezita vec. :)
pri studem startu(zhaveni) musi v nadrzi vrcet pomocny el.cerpadlo,zjistis to kdyz to bud poslechnes a nebo kdyz odpojis hadicku od filtru,zapnes klicek na rozsviceny kontrolky,tak musi strikat na kratkou dobu nafta.
tak to jsou takovy zakladni veci,tim vstrikem si myslim to neni :?:

Napsal: stř 12.01.2005 15:22
od JRC
A opravdu to nažhaví? Změř to přímo na nějaký svíčce, jestli neblbne relé žhavení. A taky jaký je tam napětí při žhavení ( na svíčce).

Napsal: stř 12.01.2005 15:43
od voko21
Zavzdušnuje se ti to. Zkus utáhnout tu průhlednou hadici. Potom zkus odvzdušnit palivovej filtr. Jestli se bude znovu zavzdušňovat, tak musíš hledat netěsnost. Může být i na koncovce hadice u čerpadla a nebo netěsní samo čerpadlo. Neobjevuje se tam někde nafta?

Napsal: stř 12.01.2005 18:37
od Dande
sniper píše:Tak to som netusil, ze kazda TDSa ma predpripravu na Tempomat, takze staci ked kupim novu packu tempomatu a dam ju len zapojit... - dobre som to pochopil?
Asi ne :?: ale jestli je to pravda udelalo by mi to radost :P ale o tom pochybuju :?

Napsal: stř 12.01.2005 19:20
od skautik
Dande píše:
sniper píše:Tak to som netusil, ze kazda TDSa ma predpripravu na Tempomat, takze staci ked kupim novu packu tempomatu a dam ju len zapojit... - dobre som to pochopil?
Asi ne :?: ale jestli je to pravda udelalo by mi to radost :P ale o tom pochybuju :?
je to pravda, ale krome packy ktomu jeste potrebujes kabel :)

respektive povidalo hodne lidi ze je to dohromady prislo z vrakace na 1500 :)

Napsal: stř 12.01.2005 19:25
od Dande
skautik píše:
Dande píše:
sniper píše:Tak to som netusil, ze kazda TDSa ma predpripravu na Tempomat, takze staci ked kupim novu packu tempomatu a dam ju len zapojit... - dobre som to pochopil?
Asi ne :?: ale jestli je to pravda udelalo by mi to radost :P ale o tom pochybuju :?
je to pravda, ale krome packy ktomu jeste potrebujes kabel :)
Takze si to musim v ty moji kebuli ujasnit 8O koupit pouzitou packu a nakej kabel :?: Jestli jo uz vim co bude nasledovat za dalsi upravu na aute :D .Ma nekdo na prodej tyto veci :P

Napsal: stř 12.01.2005 19:26
od sniper
Dande píše:
sniper píše:Tak to som netusil, ze kazda TDSa ma predpripravu na Tempomat, takze staci ked kupim novu packu tempomatu a dam ju len zapojit... - dobre som to pochopil?
Asi ne :?: ale jestli je to pravda udelalo by mi to radost :P ale o tom pochybuju :?
Dnes som bol v servise, mam tam tu predpripravu. Musim si len objednat packu. Kabel stoji na Slovensu v BMW 890,-Sk hehe:-) nakoniec budem mat tempomat. Mozes si to skontrolovat aj sam. Je to pod krytom palubovky - zospodu na strne sofera. Je to taka krabicka do ktorej idu kable a je na nej napiane BMW-TempoTech. Ale ajtak by som uz najradsej vyriesil to padanie nafty...

Napsal: stř 12.01.2005 19:31
od skautik
prepadove hadicky jsou hadicky ktere vedou od jednoho vstriku k druhemu a od prvniho vede jedna k cerpadlu a od tama pak zpatky do nadrze.

Napsal: stř 12.01.2005 20:13
od Doktor1
A ta tryska to muze byt taky,kdyz muze nafta ven,tak muze i vzduch dovnitr,ne? :roll:

Ty prepadovy hadicky jsou ale zaklad,ty vymen urcite,at mas aspon nejakou jistotu,kdyz to bude pokracovat,tak udelej tu trysku.

Ja ted davam repas cerpadlo,kontroloval jsem si vstriky-dva lehce ukapavaly,novy zhavice Beru,oprava kabelaze u zhavicu,meril jsem tlaky-33-35,coz je parada na 198000km, a jestli to nepojede jak vino,tak to leti z macochy!!! :lol:

Napsal: stř 12.01.2005 22:18
od Marek-is
Tak me to zaclo delat taky ,ale jen tak 3x do mesice.A lehce me rosi nafta na hore na te vrchni cassti cerpadla jak to drzi to horni vocko ty 4 srouby .

Napsal: stř 12.01.2005 22:21
od Zave
bud rad, zachranilo ti to auto :wink:

Napsal: stř 12.01.2005 23:30
od Slavisimo
Zave_M50 píše:bud rad, zachranilo ti to auto :wink:
presne...

Napsal: čtv 13.01.2005 08:15
od FrajerT
Počuj, a to dopravné čerpadlo v nádrži máš určite OK? Známy má presne to, čo Ty (325 TDS touring z 96-teho) a robilo mu to to isté a mal niečo s tým čerpadlom. Mrkni sa radšej aj na to...

Napsal: čtv 13.01.2005 09:58
od voko21
Doktor1 píše: Ja ted davam repas cerpadlo,kontroloval jsem si vstriky-dva lehce ukapavaly,novy zhavice Beru,oprava kabelaze u zhavicu,meril jsem tlaky-33-35,coz je parada na 198000km, a jestli to nepojede jak vino,tak to leti z macochy!!! :lol:
Kde jsi sehnal ty svíčky BERU?, já je sháněl, ale nakonec jsem dal BOSCHe.

Napsal: čtv 13.01.2005 11:12
od sniper
voko21 píše:
Doktor1 píše: Ja ted davam repas cerpadlo,kontroloval jsem si vstriky-dva lehce ukapavaly,novy zhavice Beru,oprava kabelaze u zhavicu,meril jsem tlaky-33-35,coz je parada na 198000km, a jestli to nepojede jak vino,tak to leti z macochy!!! :lol:
Kde jsi sehnal ty svíčky BERU?, já je sháněl, ale nakonec jsem dal BOSCHe.
http://coolweb.psg.sk/prezenta/carcente ... p?id=diely

- týto chalani su sikovni a su schopni zohnat fakt vsetko a za dobre ceny, takze tie zhavice by som skusil u nich :?:

Napsal: čtv 13.01.2005 11:14
od sniper
FrajerT píše:Počuj, a to dopravné čerpadlo v nádrži máš určite OK? Známy má presne to, čo Ty (325 TDS touring z 96-teho) a robilo mu to to isté a mal niečo s tým čerpadlom. Mrkni sa radšej aj na to...
Ako to mam skontrolovat? 8O Mam dat dole uzaver z nadrze, kade sa tankuje a otocit klucim do polohy zhavenia ze ci tam nieco zavrci? Alebo su aj ine sposoby... :roll:

Napsal: čtv 13.01.2005 11:26
od voko21
sniper píše:
FrajerT píše:Počuj, a to dopravné čerpadlo v nádrži máš určite OK? Známy má presne to, čo Ty (325 TDS touring z 96-teho) a robilo mu to to isté a mal niečo s tým čerpadlom. Mrkni sa radšej aj na to...
Ako to mam skontrolovat? 8O Mam dat dole uzaver z nadrze, kade sa tankuje a otocit klucim do polohy zhavenia ze ci tam nieco zavrci? Alebo su aj ine sposoby... :roll:
Podávací čerpadlo se dá vyzkoušet taky tím, že ho vyndáš, napojíš na něj elektriku a hadici, dáš ho do kýble s naftou a stopuješ kolik načerpá litrů za minutu. Myslim, že v knížce od Koppa byla ta hodnota i napsaná.