Stránka 1 z 1
Napsal: pát 12.11.2004 16:28
od stva
Málo mi hřeje topení.
Mám obyčejné topení (ne klimu), přívod chladící kapaliny do radiátoru nemá regulační ventil a teplota se reguluje klapkou, která pouští vzduch přes nebo mimo radiátor. Chladící kapaliny mám v systému akorát. Motor se zahřívá i chladí normálně- ohřeje se na optim. teplotu během cca 3-5km a teplotu drží a? je mráz nebo vedro.
Sundal jsem si dekl pod volantem a ošahával na trubky od topení. Přijde mi, že přívod se pomalu ohřívá (o hodně pomaleji než motor), ale i tak po cca 15km na ní už neudržím ruku. Trubka z radiátoru je studená (nebo lehce vlažná), takže teplo se v radiátoru odevzdává. Nicméně vzduch jde z výdechů vlažný. Větrák můžu použít max. na 2. stupeň - při větší rychlosti se vzduch nestačí ohřívat ani trochu a je studený. Jediné, co mě napadá, že radiátor nebo přívod/odtok má malý průtok. Žádný ventil jsem ale nenašel (ani vlastním okem, ani podle ETK). Typuju to na zanesený radiátor. Ještě jsem to neměl rozebraný do té míry, abych mohl ošahat, zda radiátor ohřeje celý nebo jen na kraji.
Přemýšlím, že bych vyměnil kapalinu a při výměně propláchnul chladící systém nějakým vyplachovacím prostředkem, ale trochu pochybuju, jestli mi to pomůže.
Nemáte někdo nějakou radu nebo tip k tomuhle problému. Nemůže být třeba něco v motoru u vývodu topení (u termostatu), nebo něco jinýho co by blokovalo průtok?
Napsal: pát 12.11.2004 17:16
od Speedy
No a co kabinový filtr? Neříkám, že je to tím, ale zkonstrolovat by jsi ho mohl, pro jistotu.
Napsal: pon 15.11.2004 08:37
od stva
Speedy píše:No a co kabinový filtr? Neříkám, že je to tím, ale zkonstrolovat by jsi ho mohl, pro jistotu.
Díky za připomenutí - říkal jsem si, že ho musím skouknout, ikdyž ne v souvislosti s tímhle problémem.
Asi to opravdu bude zanesený radiátor - koupil jsem nějaký prevít na rozpouštění usazenin v chl. systému a až budu mít chvíli, tak to propláchnu a vyměním kapalinu.
Napsal: pon 15.11.2004 10:58
od beemwex
me to v letě špatne chladilo a v zime blbe topilo.A mel sem zasvynenej pylovej filtr jak svin.----to byl rozdíl,když jsem dal novej!!!!
Napsal: pon 15.11.2004 12:56
od patras
beemwex píše:me to v letě špatne chladilo a v zime blbe topilo.A mel sem zasvynenej pylovej filtr jak svin.----to byl rozdíl,když jsem dal novej!!!!
taky me ceka novej, prestava to foukat

Napsal: pon 15.11.2004 13:36
od stva
patras píše:beemwex píše:me to v letě špatne chladilo a v zime blbe topilo.A mel sem zasvynenej pylovej filtr jak svin.----to byl rozdíl,když jsem dal novej!!!!
taky me ceka novej, prestava to foukat

To mě fouká dobře - to je teď pro mě jediná záchrana, když je venku kolem nuly a vlhko. Co nenaženu "teplem", to naženu rychlostí foukaného vzduchu - akorát se musím oblíknout jak eskymák.

Napsal: pon 15.11.2004 14:16
od Dave_X
Zkus to prepnout na foukani na okno,me to nejdřív taky normalne netopilo,jen kdyz jsem zapnul foukani na okno....
Napsal: pon 15.11.2004 15:09
od stva
Dave_X píše:Zkus to prepnout na foukani na okno,me to nejdřív taky normalne netopilo,jen kdyz jsem zapnul foukani na okno....
To jsem zkoušel jako první - kroutil jsem knoflíkem a sledoval odkud to jak fouká. A fouká mi to ze všech děr stejně "teplé". Z levých výdechů jde vzduch trošku "teplejší" než z pravých (jako když radiátor hřeje jen na straně, co jsou přívodní trubky).
Napsal: stř 17.11.2004 16:34
od Marek-is
Taky jsem to na jednom aute mel a byl zabagovanej ten radiatorek...koupil jsem cosi uz nevim co a pomohlo to.Dej pozor at nekoupis neco co ti muze rozezrat hlinik...treba H.Sodny to funguje perfektne ale jen do medaku.
Napsal: čtv 18.11.2004 09:18
od stva
Marek-is píše:Taky jsem to na jednom aute mel a byl zabagovanej ten radiatorek...koupil jsem cosi uz nevim co a pomohlo to.Dej pozor at nekoupis neco co ti muze rozezrat hlinik...treba H.Sodny to funguje perfektne ale jen do medaku.
Dík za potvrzení diagnózy. Já na výplach používám připravek od Agipu - je do hliníku a mě se zatím osvědčil. Teda zatím jsem nikdy neřešil takhle zanesený topení, ale když jsem poprvé viděl, kolik sajrajtu to dokázalo uvolnit, tak od té doby ve všem, co má vodní chlazení pravidelně měním chladící kapalinu a vždycky při tom poctivě vypláchnu.
Tohle auto (podle vysačky u motoru) mělo kapalinu měněnou před 4 roky (v servisu BMW v německu), takže mě to zanesený topení docela překvapuje. Ikdyž čert ví, kdo to jak měnil a co tam kdo během těch 4 roků nalil.

Napsal: ned 21.11.2004 11:19
od Marek-is
Mozna ze nekdo nalil do soustavy nakou tu utesnovaci sracka a buhvi co dal...
Napsal: pon 22.11.2004 08:07
od stva
Tak jsem to v sobotu proplách a dal novou kapalinu a s výsledkem jsem spokojen. Topení teď začíná hřát shodně s ohřátím motoru (po cca 2-3km) a vzduch je daleko teplejší.
I tak by asi neuškodilo to ještě jednou propláchnout. Nějakou dobu tam nechám běhat nemrzku, která má taky protiusazovací vlastnosti a během zimy to asi ještě jednu propláchnu.
Napsal: pon 22.11.2004 09:02
od Zave
Cos tam nalil?
Napsal: pon 22.11.2004 09:28
od stva
Zave_M50 píše:Cos tam nalil?
Na vyplachování používám "Flushing Radiator" od Agipu. Půllitrová černá flaška za cca 70Kč.
Vypustím starou nemrzku. Naleju tenhle vyplachovací prevít a doleju destilkou. Nastartuju a nechám to chvíli běžet. Vypustím. Naleju samotnou destilku, nechám chvíli běžet a vypustím (pokud mám dost destilky, tak to udělám ještě jednou). Nakonec naleju nemrzku.
Nemrzku jsem dal nějakou českou G48 - tuším, že obchodní název Cinol.