Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 12.06.2003 21:38
od Dauši

Borci, potřeboval bych poradit, jestli někdo máte zkušenosti s automaty. Vlastním BMW 325tdA, r.v.11/92, problém je, že za tepla mi nefunguje zpátečka

když je motor studený, nebo jsou teploty pod 15'C tak tam jde, čím větší horko tím míň zabere, při středním zahřátí tam jde přes plyn, ale jak je zahřátej hodně tak ani za nic.:bigcry:
Napsal: pát 13.06.2003 09:34
od darmon
Originál zaslal Dauši
Borci, potřeboval bych poradit, jestli někdo máte zkušenosti s automaty. Vlastním BMW 325tdA, r.v.11/92, problém je, že za tepla mi nefunguje zpátečka
když je motor studený, nebo jsou teploty pod 15'C tak tam jde, čím větší horko tím míň zabere, při středním zahřátí tam jde přes plyn, ale jak je zahřátej hodně tak ani za nic.:bigcry:
novou kapalinu a novy filtr jako prvni, vymen tesneni na vane pri tyhle zalezitosti. Celkem prace na 1/2 hodiny, jestli si umis vymenit olej v motoru, dokazes i tohle. Kdyz to nepomuze tak to vidim na problem s "valve body", zasekla ta kulicka
Napsal: pát 13.06.2003 09:58
od Dauši
Asi to udělám, i když by ten olej měl být v polovině životnosti, ale je to určitě nejjednoduší řešení. Dík za radu.

Jinak, co to prosím tě je a co to obnáší ta zaseklá kulička.
Napsal: pát 13.06.2003 10:27
od darmon
Originál zaslal Dauši
Asi to udělám, i když by ten olej měl být v polovině životnosti, ale je to určitě nejjednoduší řešení. Dík za radu.
Jinak, co to prosím tě je a co to obnáší ta zaseklá kulička.
kolik na tom oleji mas najeto, jak vypada ? to je zaklad. menil jsi ho naposledy ty nebo ti to proste bylo receno ?
Jestli mas petikvalt tak ho imho bude malo.
valve body, jen predkladam co jsem pochytil, protoze jsem tuhle almaru na vlasni zkusenost nebo praci nemel, trpi tim prvni serie petikvaltu ZF co se davala do E32 740, 730 a ze zacatku do E38, almara A5S 560Z , roky 93-95
Problem je v tom ze na zahratej motor nechtej dostat zpatecku, prokluzujou a tak, ve valve body, cili tele ventilu, ja to neumim popsat cesky ale na nakresu ti to dokazu ukazat, je takova kulicka co tam lita a uzavira vstupy a vystupy, u uvedeny almary se proste osoupe a nepusti zpatecku uplne, uz sem i znal pripad kdy se naopak hryzla a v aute zustala zpatecka.
Problem je ze nevim jakej mas automat v tvy kare, proste trojkam tolik nehovim abych dokazal rict ke kazdymu modelu typ almary jako k sedmickam, ale asi tam bude nejaka A5S neco.
koukni se na tohle
pdfko
No a zhruba abys byl v obraze, kdyz to bude tohle, rebuild kit na valve body stoji asi 7 tacu, prace zhruba taky, novej olej a filtr neni nejlevnejsi, imho to bude v dobrym servisu tak za patnact ta oprava. Ale tezko rict, to jen varim z vody a ceny hazim podle nejakejch starejch a jeste americkejch, zavez to k chroustovi do ATS, rovnou jim rekni podezdreni na tohle.
Napsal: pát 13.06.2003 11:17
od d.aemon
Dauši má mou bývalou (kárku

). Náplň se měnila zhruba před dvěma roky a já s ní najezdil cca. 30.000 km. Zpátečka trochu zlobila, ale toto?... Almara je tam od GM, je to 4L30E.
Napsal: pon 16.06.2003 23:10
od hertz1
Nechci být špatným prorokem, ale spíš to vypadá na to, že je v háji skupina lamel pro zpátečku. Já o tomhle autě uvažoval taky, ale pak jsem se trošku poptával v servisu a tam mě dost vyděsili. V tomhle případě je potřeba/ prý/ udělat GO na celou převodovku, což obnáší asi kolem 40-50 000,-!! a to jsou borci, kteří dělaj jenom automaty. Jestli chceš mám na ně někde tel.
Napsal: úte 17.06.2003 00:29
od Martinéz
tak to bych sel radeji do pouzity komplet prevodovky...ta by vysla levneji, ne?
Napsal: úte 17.06.2003 10:14
od bpytlik
hertz1: Neblazni,repase prevodovky te vyjde do 20k uplne f poho.....
Napsal: úte 17.06.2003 21:44
od darmon
tak tak, jsou sice raketaci co za to chtej takovy prachy ale repasovana almara s pulrocni zarukou se da koupit mezi 15-20 a prace je na tom tak za 5-10tacu, cokoliv pres tricet je strasne moc. A navic jestli je v prdeli lamelova sada na zpatecku tak staci vymenit tu (a nejsem si stoprocentne jistej ale tam snad ani zadna neni, je to jako jednicka akorat je jinak nakonfigurovana planetova prevodovka.)
Napsal: stř 18.06.2003 18:37
od Dauši
Myslíte, že má teda cenu měnit ten olej? Byl jsem objednanej v BMW v Praze, zapomněli sehnat díly na výměnu a tak mně poslali domů s tím, že jako odškodnění mi odpustí prachy za práci. Někdy v pondělí bych tam měl jet. ( za novej olej chtěj něco do 5000.- ) Ale aby to bylo co platný. S lamelama mně už v BMW strašili taky. Jak velkej problém je to přehodit za manuál? Jinak dík.

Napsal: stř 18.06.2003 18:54
od bpytlik
Me stalo prehozeni na manual na sedme 10k prace + dily ktere sem mel nastesti zadaco z druhe bouracky...
Napsal: čtv 19.06.2003 13:38
od darmon
Originál zaslal darmon
tak tak, jsou sice raketaci co za to chtej takovy prachy ale repasovana almara s pulrocni zarukou se da koupit mezi 15-20 a prace je na tom tak za 5-10tacu, cokoliv pres tricet je strasne moc. A navic jestli je v prdeli lamelova sada na zpatecku tak staci vymenit tu (a nejsem si stoprocentne jistej ale tam snad ani zadna neni, je to jako jednicka akorat je jinak nakonfigurovana planetova prevodovka.)
vyser se na ne v bmw a jed k chroustovi do ATS
Napsal: pát 20.06.2003 12:40
od Dauši
Originál zaslal bpytlik
Me stalo prehozeni na manual na sedme 10k prace + dily ktere sem mel nastesti zadaco z druhe bouracky...
A jak se to potom chovalo? Slyšel jsem, že to pak dělá neplechu. Taky mi už strašili, že bych musel přendavat i motor.
Napsal: pát 20.06.2003 12:49
od Dauši
Originál zaslal darmon
vyser se na ne v bmw a jed k chroustovi do ATS
Radši, to nachám na nich. Bez účtování za práci by to nemuselo být už tak strašně drahý. Ale jestli se ozvou. Začínám dost uvažovat o tom manuálu.
Napsal: pát 20.06.2003 13:11
od bpytlik
Originál zaslal Dauši
A jak se to potom chovalo? Slyšel jsem, že to pak dělá neplechu. Taky mi už strašili, že bych musel přendavat i motor.
Chova se to normalne, muzes se optat manika s nickem virl2, ten ji ted ma....
Napsal: stř 25.06.2003 20:58
od Dauši

Tak dneska mi vymněnili olej a je to to samý. Je v prdeli převodovka. Nabídli mi novou za 77080.-Kč:fight:

Napsal: stř 25.06.2003 21:04
od Dauši
Musím se rozhodnout mezi opravou této převodovky, nebo někde na vrakáči koupit jinou automatickou a nebo to předělat na manuál. Co by jste mi doporučili?
Napsal: stř 25.06.2003 21:24
od Shrek
Manuál nebo automat pětikvalt...
Napsal: čtv 26.06.2003 09:54
od darmon
Originál zaslal Dauši
Musím se rozhodnout mezi opravou této převodovky, nebo někde na vrakáči koupit jinou automatickou a nebo to předělat na manuál. Co by jste mi doporučili?
Zajet do ATS k chroustovi, at to odiagnostikujou a reknou co to zhruba bude stat opravit. pripadne jestli neumi sehnat nejakej repas. Vzapeti nato zavolat nebo spis zajet pac uz to je kousek
k bohmovi jesti nejakou nema, miva automaty repasy, dava na ne 1/2roku zaruku, imho se do triceti vejdes, jednu ted od nej mam. Na zaklade ziskanych informaci vybrat tu lepsi variantu.
Napsal: čtv 26.06.2003 22:21
od Dauši
Originál zaslal darmon
Zajet do ATS k chroustovi, at to odiagnostikujou a reknou co to zhruba bude stat opravit. pripadne jestli neumi sehnat nejakej repas. Vzapeti nato zavolat nebo spis zajet pac uz to je kousek
k bohmovi jesti nejakou nema, miva automaty repasy, dava na ne 1/2roku zaruku, imho se do triceti vejdes, jednu ted od nej mam. Na zaklade ziskanych informaci vybrat tu lepsi variantu.
Docela, rád bych tam zajel, asi to je v Praze, že jo? Jsem z Varů, mohl by jsi mi dát přesnou adresu na ty místa. Nejlíp i s telefonem. Možná to bude jenom ta kulička a to by snad nemuselo být tak drahý.
:ucta: