Stránka 1 z 3
Napsal: čtv 01.05.2003 01:51
od marwal
ahoj, planuju koupi BMW 325 TDS, slyšel sem od pár lidí zprávy, že má tenhle motor problémy:
1) axiální ložisko kliky
2) praská hlava motoru
prosím o ujasnění jak se věci mají. něvěřim tomu, že to je tak jak se říká, ale zajímalo by mě kdy a proč se to stane. tady z klubu má myslím dost lidí tenhle motor
díky
Napsal: čtv 01.05.2003 09:26
od Lukas H.
1) o tom nic nevim... :dunno:
2) to je bohuzel pravda, stava se to kdyz tomu davas kour, kdyz je ten motor jeste studenej... A pak kdyz jezdis jen kratke vzdalenosti, treba po Praze... Motor se nestaci ohrat ty ho chcipnes a za par minut zase nastartujes a tak dokola... Aspon takhle jsem to slysel, ja se snazim tomu predejit tak jezdim kdyz je studenej jen do 2500ot. a nechvam ho zahrat na provozni teplotu...
Napsal: čtv 01.05.2003 09:35
od bpytlik
Na druhou stranu,kdyby uz hlava praskla,tak sezenes novou za par kacek....
Napsal: čtv 01.05.2003 09:50
od marwal
uf tak to jsem rad, auto se mi libi, ale nemam na to abych to furt menil. mluvil sem s jednim umelcem, ten ma 525tds a menil ji za rok dvakrat....

Napsal: čtv 01.05.2003 09:59
od Lukas H.
Originál zaslal marwal
uf tak to jsem rad, auto se mi libi, ale nemam na to abych to furt menil. mluvil sem s jednim umelcem, ten ma 525tds a menil ji za rok dvakrat....
Podle toho jak se chovas Ty k autu tak ono se pak chova k Tobe... 
Napsal: čtv 01.05.2003 10:47
od marwal
uz tomu rozumim....
Napsal: čtv 01.05.2003 12:43
od Bubi
S tím studeným motorem to je u všeho. Pokud budu hned po nastartování u mé M3 tomu nakládat, motor půjde hodně brzo do háje. Dokud nemá olej teplotu min. 70 stupňů, nejdu přes cca. 3 tis. otáček.
Napsal: čtv 01.05.2003 14:49
od Shrek
Originál zaslal marwal
uz tomu rozumim....
Už jsem ti odpovídal na ICQ. Ten motor je v poho, pokud nekoupíš vyhrkanej krám, bude ti se slušným zacházením dobře a dlouho sloužit. Instrukce jsi už tady dostal, já jen dodám, že celkem pak nezáleží na využívání výkonu (ani ho nemusíš točit do otáček, i když se samozřejmě lehce nechá), ale na tom, aby měl dostatek oleje. A radši kupuj dobrou polosyntetiku (předpokládám, že motor bude mít už minimálně 100 tis. najeto, takže nebude těsnit jako nový) a měň ji častěji, něž abys tam nalil nejdražší 0W a zapomínal na výměnu. Na zimu je pak lepší dávat 5W plnou syntetiku.
Napsal: čtv 01.05.2003 15:51
od Lukáš
Originál zaslal Shrek
Už jsem ti odpovídal na ICQ. Ten motor je v poho, pokud nekoupíš vyhrkanej krám, bude ti se slušným zacházením dobře a dlouho sloužit. Instrukce jsi už tady dostal, já jen dodám, že celkem pak nezáleží na využívání výkonu (ani ho nemusíš točit do otáček, i když se samozřejmě lehce nechá), ale na tom, aby měl dostatek oleje. A radši kupuj dobrou polosyntetiku (předpokládám, že motor bude mít už minimálně 100 tis. najeto, takže nebude těsnit jako nový) a měň ji častěji, něž abys tam nalil nejdražší 0W a zapomínal na výměnu. Na zimu je pak lepší dávat 5W plnou syntetiku.
pokud se k tomu motoru budes chovat slusne, tak jak psali kluci, tak hlava vydrzi 400tis. km - vim to od kluku z prace(servis opelu), ale pokud mu budes nakladat a kaslat na udrzbu neni problem oddělat hlavu po 100tis. km
Napsal: čtv 01.05.2003 19:48
od Georgis
K tomu bodu 2): Důležité je hlídat dostatek chladící kapaliny. Pokud budeš mít nízko hladinu, nebo na dně, může ti hlava prasknout taky. V jistém servise v Ostravě montovali právě u 2,5TD -TDS čidlo hladiny do expansky.
Je to hodně choulostivé a řekl bych bolest TD -TDS.
Napsal: čtv 01.05.2003 23:53
od Fil
Otec má 525tds ,a nemůže si jej vynachválit.Momentálně sem s ním v Brně, a zejtra ráno jedu dom,ale musím rovněž přihodit zrnko do mlýny, páč to jede (jek zapne turbo tak je to krása)pocitově to budí dojem silnyho auta, ale hlavně jezdí za super spotřebu (cca v průměru 8l nafty normální jízdou (žádny ?ip ?op, ale není to zas kouř, prostě normál)město2/3*dálka1/3ani ne). Sice je to E34 kombajn v plné palbě, ale pro tendle motor(samo že se slušnym zacházením(i předchozích majitelů)mi nezbývá než dát palec vzůru:super:
PS:k těmtechnickejm věcím bohužel nemůžu moc přizpět, páč zatím s tím motorem nebyly problémy (?uk, ?uk), jen stanovisko běžnyho uživatele.Jó jen to blbě startovalo(než sme zjistily, že se musí dýl žhavit, aji chvilku po tom co zhasne kontrolka žhavení, úplně nej je to nažhavit 2krát a pak to chytá na drc.Jen to občas zlobí(to startování), když je motor horkej.
Napsal: pát 02.05.2003 06:34
od Lukas H.
Originál zaslal Fil
Otec má 525tds ,a nemůže si jej vynachválit.Momentálně sem s ním v Brně, a zejtra ráno jedu dom,ale musím rovněž přihodit zrnko do mlýny, páč to jede (jek zapne turbo tak je to krása)pocitově to budí dojem silnyho auta, ale hlavně jezdí za super spotřebu (cca v průměru 8l nafty normální jízdou (žádny ?ip ?op, ale není to zas kouř, prostě normál)město2/3*dálka1/3ani ne). Sice je to E34 kombajn v plné palbě, ale pro tendle motor(samo že se slušnym zacházením(i předchozích majitelů)mi nezbývá než dát palec vzůru:super:
PS:k těmtechnickejm věcím bohužel nemůžu moc přizpět, páč zatím s tím motorem nebyly problémy (?uk, ?uk), jen stanovisko běžnyho uživatele.Jó jen to blbě startovalo(než sme zjistily, že se musí dýl žhavit, aji chvilku po tom co zhasne kontrolka žhavení, úplně nej je to nažhavit 2krát a pak to chytá na drc.Jen to občas zlobí(to startování), když je motor horkej.
At da novy zhavicky...
Napsal: pát 02.05.2003 09:06
od Fil
[QUOTE]Originál zaslal Lukas H.
At da novy zhavicky... [/QUO na tom už otec špekuloval, ale už nevím jak to dopadlo (asiho odradila cena, ale řikal že je tam postupem času dá (to výš kovářova kobyla chodí bosa :walk: ) , ale sem rád žes to potvrdil, páč se mi nezdá, aby BMW startovalo nérmálně až na 2hy nažhavení...:bigok:
Napsal: pát 02.05.2003 14:46
od martinj
No, muj otec ma 525tds E39 a moc nadsenej z toho neni. Najel s tim 130tis a zere mu to flasku oleje na 1000km. Kdyz to nehoni, tak jezdi za 9,8l nafty, coz taky neni nic moc. A to chodi na pravidelny servisy.
Napsal: pát 02.05.2003 15:42
od Bombarder
Disel je o nicem. To je jista vec. Jen tezko si nekdo koupi disla, kdyz si chce brutalne zajezdit.
Jo a tak jak se chovas k autu ty, tak se taky muze chovat k majiteli, ktery si ho po tobe koupi. Jak zjistis nejaky problem, hned do autobazaru..
Napsal: pát 02.05.2003 18:34
od Prox
Originál zaslal Bombarder
Jak zjistis nejaky problem, hned do autobazaru..
Jo tak takovy lidi miluju, jakmile se jim zacne auto srat, nenapadne to nejak zamaskovat a tvarit se ze je to auto ve stavu v jakym vyjelo z fabriky...
Napsal: pát 02.05.2003 19:19
od bpytlik
Originál zaslal martinj
No, muj otec ma 525tds E39 a moc nadsenej z toho neni. Najel s tim 130tis a zere mu to flasku oleje na 1000km. Kdyz to nehoni, tak jezdi za 9,8l nafty, coz taky neni nic moc. A to chodi na pravidelny servisy.
Hmm tak at si s tim otec zajede do servisu,protoze ma neco v prdeli.JA to auto jakoze dost honim a jezdim za 10/100km.Mam nalitani tachometrovejch 170k (podle me realnych vic) a nezere to skoro nic...
Napsal: pát 02.05.2003 19:45
od Georgis
Originál zaslal Fil
Originál zaslal Lukas H.
At da novy zhavicky... [/QUO na tom už otec špekuloval, ale už nevím jak to dopadlo (asiho odradila cena, ale řikal že je tam postupem času dá (to výš kovářova kobyla chodí bosa :walk: ) , ale sem rád žes to potvrdil, páč se mi nezdá, aby BMW startovalo nérmálně až na 2hy nažhavení...:bigok:
Ty new žhavičky ti nevyřeší starty teplého motoru (to už tady jednou bylo), ale s tím startováním studeného motoru, tak to je pravda. Taky dvakrát nažhavím a pak to lapne na drc. Když jsem to měl napíchlé na diagnostice, tak tam v závadě našli: - dlouhý čas žhavení - To by odpovídalo žhavícím svíčkám.
Napsal: sob 03.05.2003 13:40
od Petr_1
Problém startů řešim už dlouho a nic. Kromě jinýho kompu sem zkusil vše a starty pořád stejný. Tak nevim.
Napsal: sob 03.05.2003 20:42
od Georgis
Originál zaslal Petr
Problém startů řešim už dlouho a nic. Kromě jinýho kompu sem zkusil vše a starty pořád stejný. Tak nevim.
Přečti si toto:http://forum.bmwklub.cz/showthread.php? ... genumber=1