Stránka 1 z 1

Napsal: pát 18.04.2003 14:49
od kaso
Asi pred týždňom som na inzerát zakúpil môj dávny sen BMW 320i E36, r.v. 7/1994, motor M50 podľa mojich informácií VANOS (no neviem zatiaľ podľa čoho ten VANOS identifikova?). Bolo potrebné vymeni? motorový olej, tak som tak učinil. Nalial som tam 6,5l nového syntetického oleja Castrol TXT 5W40, presne taký, ako tam bol pred tým + výmena filtra. Na moje prekvapenie však odmerka oleja ukázala, že je tam ledva minimum požadovaného objemu, tak som sa informoval u predhzádzajúceho majiteľa, koľko tam dával oleja a on tvrdil, že tam dával asi tak 7,5l až max. 8l, tak do 3/4 medzi min. a max. odmerky stavu oleja. Dolial som 1,5l a ukazovateľ ukazoval max. povolený stav. Spokojne som jazdil 2 dni a zrazu sa pod autom objavila olejová škvrna. Po dvoch dňoch skúmania som zistil, že mi začal unika? olej pravdepodobne v mieste spoja tyče odmerky stavu oleja a bloku motora. Tak by som potreboval poradi?, akým spôsobom tam tá tyč je uchytená, či je to na závit, alebo je to nejako nalisované, resp. dáke rady ako to čo najlepšie opravi? - utesni?. A druhá vec, koľko tam má by? teda oleja keď 6,5l sá zdá by? len tak tak požadované minimum? Dík za všetky tipy.

Napsal: pát 18.04.2003 22:28
od fornax
Může být, že trubka měrky je povytažena z bloku a tím i o cm výš je měrka a tím i litr oleje navíc. Myslím že ta trubka je tam nalisovaná.:bang: :bang:

Napsal: sob 19.04.2003 10:57
od Lukas H.
7L je k horni rysce...