Stránka 1 z 1

Napsal: pon 09.12.2013 15:46
od Traviss
Ahojte,
aktuálně řeším na e39 sedan 1996 prasklý blok na 2.8 single vanos, mám celý motor bez převodovky, ale s hlavou venku. Je na něm prasklina ze strany od převodovky asi 8-10cm, uniká chladící kapalina. Cena opravy s nutnou demontáží a zpětnou montáží hlavy a poté tlakovou zkouškou se blíží 10K, motor má tak 350tkm+

Za cca 18K můžu mít m52b28TU s dual vanosem, dvouhmotou, spojkou, převodovkou, ŘJ, EWS, váhou vzduchu, kabeláží s náběhem 83tis mil - to je právě to - je to z anglické Z3, motor je možno nakopnout, vyzkoušet, připojit diag..

A teď kterou cestou se raději vydat? Nebude problém, že to z auta z pravostraným řízením?

Obrázek
Díky za názory..

Napsal: pon 09.12.2013 18:00
od KKKuba
přehodit motor a nehrabat do něj, takhle to necháš opravit a můžou se vyskytnout další problémy při kterejch do toho pustíš těch 10 klidně z fleku znova. Za mě vyměnit motor, pokuď je dobrej tak budeš mít pokoj na dlouho...

Napsal: pon 09.12.2013 18:03
od Brátn
určitě výměna za jiný M52, je jich spousty a za pár korun

jestli ale použít dual vanos do singlu, nevím co vše je nutné vyměnit,
ews možná ani nebudeš potřebovat, možná bude stačit nakódovat novou řídící jednotku na aktuální ews

Napsal: pon 09.12.2013 18:22
od honzabiker1
Nebude mit M52TUB28 jiny kod motoru?

Obycejna M52B28 se da sehnat okolo 10-15k a nebude potreba prendavat kabelaz, resit EWS, legalizaci, atd..

Btw, jak ten blok prasknul? Zmrzla kapalina, nebo samo od sebe unavou materialu?


edit: nasel jsem, ze single vanos by mel mit kod 286S1 a double vanos 286S2, takze kod stejny neni..

Napsal: pon 09.12.2013 20:08
od Traviss
Díky za názory. Vidím to taky tak, kdyby ta oprava byla za 5, tak už je to na uvážení..

A jasně, dual vanosem se o zase komplikuje. Lépe sehnat stejný kus, vyměnit a neřešit.

Jinak se na to přišlo tak, že se zavzdušňoval systém, až to v září kolega uvařil, myslelo se, že těsnění pod hlavou, ale po srovnání hlavy a výměně těsnění a opětovném natlakovaní se objevila tahle trhlina..