Stránka 1 z 4
Napsal: úte 19.11.2013 22:09
od krisom
Zdravím všechny , dnes jsem se stal majitelem BMW 525tds, které jsem si koupil pro radost. Vše na něm docela funguje, motor ani nezahulí,korozi nemá, ale přeci jenom se tam něco najde....Předně mám problém s aut klimou, ppokud nastavim na 16°C tak docela chladí, ale pokud dám o půl stupně víc, je v autě za chvilku teplo jak u kamen. Teploměr se pohybuje od první čtvrtiny do půlky budíku. Záleží jestli je motor v tahu, nebo brzdim - li s ním.Nedá se s tim něco dělat? Druhou věcí je ta , že se mi zdá, že jde tíže řízení. Je fakt , že jsem předtim měl passata, ale tam byl lehčí motor. Taky musim chvilku déle točit , když je motor teplý. A poslední věcí je spotřeba, která se mi při průměrné rychlosti cca 80 - 100km/h na 7,9 dle počítače. Ale je fakt, že když jsem vyjížděl, byla tam 8,6 na sto. Ujel jsem celkem 175km dnes. Já jenom doufám, že to nebude nic vážného a že budu spokojen. Chci nyní vyměnit pro jistotu všechny filtry a oleje, má smysl i v převodovce? Děkuji všem za rady a poznatky, jak pevně věřím o pořádně udělaném autě. Jinak pro info , je to rok 1997, dle tacho 270000km, ale nevim....
Napsal: úte 19.11.2013 22:20
od fereros2
teplý starty to bude nejspíš vstřikovací čerpadlo, který už má něco za sebou, takže dokud jde, tak bych to nechal, pak jedině výměna nebo repas.
S tou ručičkou teploty si nejsem jistý, ale měla by být po zahřátí jen veprostřed a nehýbat se.
Topení no když je teď venku cca 5 stupňů, tak to topit bude...když nastavíš 16, tak je to mám pocit zavřená klapka topení a tím pádem nejde do výměníku teplá voda, ale ruku do ohně za to nedám
Posilovač - koukni na kapalinu v servu

Napsal: úte 19.11.2013 22:31
od Lucifer
Teplota = termostat
Topení, kolik ti ukazuje venkovní teplotu na budíkách ? Jestli - 40 tak to může být tenhle problém, potom panel klimy
Napsal: úte 19.11.2013 22:34
od krisom
jj, ukazuje to -40.... takže výměna panelu klimy? To bude asi ranec.... a ta ručička se fakt hýbe, že by termostat??
Napsal: úte 19.11.2013 22:35
od krisom
ještě maličkost, kde má zabírat spojka? Mne zabírá skoro dole, takže nevim
Napsal: úte 19.11.2013 22:37
od Lucifer
když ukazuje -40 tak je to čidlo venkovní teploty
V panelu klimy odchází větráček který nasává vzduch kolem teplotních čidel, zjistit jestli se větráček uvnitř panelu točí nebo ne
Napsal: úte 19.11.2013 22:40
od krisom
uznitř panelu? hloupej dotaz, kudy se tam dostanu na ten větráček, případně, co když nebude točit..?díky
Napsal: stř 20.11.2013 10:46
od jarda1976
venkovní čidlo stojí něco okolo 600,- to určitě kup.má ho Voton.ten větráček je trošku slyšet,dej ucho k tomu vstupu vzduchu v panelu klimatizace.Spotřeba je normálni,časem to trošku sundáš,co si budeme povídat po koupi je třeba to trochu provětrat,ne?oleje,filtry to je klasika,v převodovce a v diferáku taky výmněna! to čerpadlo tě asi nemine,ale není to žádná raketa jako před 10 lety.mnoho zdaru s BMW
Napsal: stř 20.11.2013 11:03
od honzabiker1
Venkovni cidlo teploty pro BC nema s klimatizaci nic spolecneho..
Napsal: stř 20.11.2013 11:08
od Lucifer
Pokud odejde čidlo který je uvnitř klimaboxu před větrákem tak se klima potom řídí podle teploty z BC. To ze čidlo zdechlo ani klima nijak nenapíše a najdeš to max na Diag v live datech u kimy
Napsal: stř 20.11.2013 12:31
od Perunwit
pokud ti to ukazuje -40 tak mě se stalo když jsem sundaval nárazník a podběhy a dával ho zpátky, tak jsem teploměr zapoměl zapojit a pak mi to ukazovalo takhle... zkusil bych se podívat, jestli tam ten teploměr vůbec je, pak zkusil vypojit kablík a prostříkat nějakým kontaktolem... to jen tak pro úplnost...
Napsal: stř 20.11.2013 16:09
od Ji-rka
u toho čerpadla by možná stačilo přidat předvstřik,měl jsem taky problém.zajel jsme k oldafovi a bylo vyřešeno.je to odborník na tds a navíc z český lípy.
s čidlem už ti to jasně napsali kolegové a spotřeba je normální
Napsal: stř 20.11.2013 16:32
od Teddy
Ji-rka píše:u toho čerpadla by možná stačilo přidat předvstřik,měl jsem taky problém.zajel jsme k oldafovi a bylo vyřešeno.je to odborník na tds a navíc z český lípy.
s čidlem už ti to jasně napsali kolegové a spotřeba je normální
Tohle mě zajímá.... Mě to taky za tepla hůř startuje (530d E61). Taky když brzdim motorem a pak vyšlápnu spojku, tak nejdřív otáčky padnou lehce pod volnoběa a hned se to srovná.
Myslíš, že je to jen předvstřik? Nebo je to jen řešení na chvilku?
Napsal: stř 20.11.2013 16:39
od krisom
takže změna- jsem nasr.... jak něco. Ráno jsem přišel k autu, že pojedu do práce a jel jsem do pr..... Chytlo - chcíplo, chytlo - chcíplo, vžda tak po 3-4sec. Až jsem vymlátil baterku a v tu chvíli bych si nejraději namlátil, že jsem si to koupil. Tohle prodávající musel vědět. Ale jsem bohužel blb, že jsem si blbě přečetl smouvu.... Zkuste někdo poradit, at alespon zprovozním... díky

Napsal: stř 20.11.2013 17:23
od Ji-rka
teddy: nevim jak je to u 530d,zkus projít forum.
krisom: kolik máš nafty v nádrži? jestli cca 20l,tak problém by mohl být v podávacím čerpadla,protože když nefunguje a máš dvacet a míň,tak to prostě nenatočíš.
Napsal: stř 20.11.2013 17:26
od krisom
mám tam tak cca 20litrů....nakonec se mi to podařilo nastartovat, dal jsem jinou, sice slabší baterku. Ale nejde to absolutně do otáček, jenom tak max 1200, pak to začne cukat, škubata td, samozřejmě se stim jet nedá....
Napsal: stř 20.11.2013 17:39
od jarda1976
kolik je v nádrži nafty? podobně se to chová když nejde čerpadlo v nádrži.dělalo to pod 15l.Zkusil bych jestli jde k filtru dost nafty od nádrže,jak je na tom filtr?ten dokáže taky pozlobit.vedení paliva pod autem,tam taky mrkni.taková malinkatá netěsnost a zavzdušněnost je na svěťe.nevím jestli má TDS taky to čerpadlo pod řidičem,u 525d CR to dělalo ono,nešlo to vytočit,ale fakt nevim jestli ho tam tds má
Napsal: stř 20.11.2013 18:07
od beny-maser
tds=čerpadlo v nádrži
odpoj hadici mezi filtrem a vstřikovacím čerpadlem kouskem drátku ,propoj pojistku podávacího čerpadla s +bodem vedle pojistkovky a pokud tam jde nafta tak je dobré to vyzkoušet ještě při startu jestli neodešlo relé
Napsal: stř 20.11.2013 18:23
od krisom
TAk jsem ted zkoušel čerpadlo v nádrži, tam asi nikdo dlouho nebyl, nakonec jsem povolil víčko, nafta je krásně čistá, žádný kal. Čerpadlo běží, ale nevim jestli má běžet stále. Prostě nevypne. Auto chytne, ale prostě otáčky nic. Na filtru je nějaká elektronika, nemohlo by to být ono? Dál jsem u filtru nezkoumal , zda jde nafta, smrdim už jak svinucha a navíc je zima... pokračování zítra......
Napsal: stř 20.11.2013 18:29
od krisom
jinak jsem koukal na kelly na to čerpadlo v nádrži.... to je kolem 4 - 6 tis... to je docela dost, navíc tam nabízejí dva typy s různými tlaky, jaké potřebuji já? A nevíte někdo o levnější variantě..? díky