Stránka 1 z 1

Napsal: úte 12.11.2013 00:16
od franky530xd
Ahoj ,nevíte čím muže být že při točení mi vibruje volant a vydává to takový divný zvuky.... občas i zaskřípe... muže to bejt v čudu servo ?? :( díky za rady

Napsal: úte 12.11.2013 08:36
od VRsix
Na rovine to nedela? Pokud ano, zacal bych u pneu, disky a pak sel na napravu. Dela to porad nebo jen pri brzdeni?

Pokud ne, mohl by to byt posilovac, ale ten by spis vynechaval ci byl hlucny. Nebo ti ten volant vrze?

Zkus to vic rozepsat

Napsal: úte 12.11.2013 08:48
od hansm5
u e91 xd mi zo delalo spatny horni ulozeni tlumice :wink:

Napsal: úte 12.11.2013 09:35
od marknovys
Mně to dělá něco podobného. Pokud točím volantem na místě, tak poměrně dost vibruje volant a vrže to. Za jízdy to nedělá vůbec (i při velmi pomalé jízdě). Byl jsem zatím pouze u jednoho mechanika a ten tvrdí, že to dělá servo pumpa, ale to by se asi projevilo i za jízdy, ne? Náprava vypadá ok.

Napsal: úte 12.11.2013 09:52
od Mechosh
To může být cokoliv. Od nápravy, ramena, servo, pneu, disky, kotouče..
To je dotaz, to by jeden blil.. :lol:
Pokud chceš poradit, musíš to víc popsat..

Stejně ty řady po e-39 stojej pěkně za ho.no.. :roll:

Napsal: úte 12.11.2013 11:58
od JH76
franky: Mám stejné auto, jako ty (E61 530xd, vyrobeno 10/2006) a dělá mi to něco podobného. Nejčastěji, když přijíždím po ulici domů a otevírám si dálkáčem vrata - v tu chvíli buď stojím nebo auto dojíždí a kola se už jen pomalinku otáčejí a já začínám dávat kola do rejdu a zatáčet do vrat. Ve volantu jsou na sekundu nebo dvě cítit takové vibrace, jako kdyby měl masážní funkci :-) Teoreticky to může být kombinací pneumatik a povrchu (ojetější zimáky před vyřazením + zámková dlažba), nejsem si nějak vědom, že by to samé dělalo na letních kolech (ale třeba jo a jen si to nevybavuju). Budu brzo dávat jiné fungl nové zimáky, tak uvidím, jak se to bude chovat na nich. A nebo (a to spíš) se tím projevuje servo. To ale jinak funguje normálně, nevynechává atd.

Napsal: úte 12.11.2013 12:32
od Honza325
To Mechosch: Mechosch, né každej je mechosch a tak se v tom třeba nevyzná :wink: Prostě mu na místě při otáčení vibruje volant.. Kdyby to sem napsala nějaká kočka a podepsala se jako nezadaná kozatá bruneta, všem by nám tim fofrem lítali čudlíky z klávesnice a nikdo by bližší popis nechtěl :D

Je to takový brnění do rukou,že jo..? Ale rány žádný.
Začni tim,že otevři nádobku s olejem do serva. Nastartuj a otoč párkrát volantem oba plný rejdy. Můžeš ho mít trochu zavzdušněný (ale to by Ti nejspíš posilovač i vynechával)
Rovnou zkontroluj hladinu dle rysky na uzávěru. Popř. dolej olej,který tam patří.
Pokud bude olej už dost hnusnej - to poznáš,takovej sajrajt něco jako bahýnko,nevim jak to popsat, nech ho vyměnit.. to je taková základní, nejlevnější cesta.

Za další nech zkontrolovat hlavní řemenicina klik. hřídeli a řemen - jestli se ti neprotáčí. Ale v tomhle případě by Ti opět mělo servo vynechávat např. při rychlém rejdování.

Pokud toto všechno mechanik vyloučí, udělal bych ještě diagnostiku, jestli není nějaká závada v aktivnim řízení,pokud ho teda máš (věřím,že jo)

Až po tomhle všem bych asi sáhnul po nové servopumpě (nestojí pětikilo)...
Toť mé skromné zkušenosti. Někdo možná poradí víc. Je to častej problém u e60/61 (jeden z mnoha teda :) )

Napsal: úte 12.11.2013 14:56
od franky530xd
Honza325 : dělá jen když stojím na místě (třeba parkuju a potřebuju přetočit kola na durhou stranu).. zimáky jsem taky kupoval nový (kvalitní na pneu nešetřim) ale dělá mi to právě i na letnákách ... a když zatočím na maximum a otevřu okno tak to zvláštně syčí... Dneska to všechno skontroluju a uvidím ... je mi jasný že nová servo pumpa nebude stát 500 .. ale je to láska takže nějakou tu kačku člověk omrzí ( stejně nic jinýho nezbyde to auto sem nekupoval aby mi stálo v garáži :D ) ... mockrát ti děkuju za radu bohužel se v tom tolik nevyznám a proto se ptám tady.. Ani na youtube sem nic nenašel :D

Napsal: úte 12.11.2013 15:16
od Honza325
Myslim,že gumy mužeš vyloučit. I když kombinace mokrá guma + podzemní garáže v nákupákách mají podobný efekt :D . Vůbec jsem to nemyslel tak,že na autě šetříš, ale tak,ať nejdřív zkontroluješ stokorunové položky (olej), než skočíš do těch tisícových (pumpa atd) :)
Až to vyřešíš,napiš sem schválně čim to bylo

Napsal: úte 12.11.2013 21:50
od franky530xd
Tak jsem otevřel tu nádobku a točil volantem a opravdu to trochu pomohlo (olej je v pořádku) už to moc nevibruje ale pořád trošku syčí ta pumpa tak nevím jestli by šli přelisovat ložiska nebo nějak zrepasovat ...

Napsal: pát 15.11.2013 12:33
od dannyM
Mám stejný problém už dva roky u E61 530d 2006 - aktivní řízení.
Při jízdě to nevybruje ani nevrže, pouze u parkování, nebo točení na místě v hodně malé rychlost, kdy motor běží pouze na volnoběh, pokud přidám trochu víc plynu, tak to zmizí.
Je jedno, jestli mám zimní nebo letní pneu. mám i novou brzdovou kapalinu, ketrá má být i pro servo, nebo je zde extra servo kapalina, kterou bych měl vyměnit ?
Mám pocit, že ta servopumpa ve volnoběžných otáčkách neláduje tolik, kolik by měla. Je v háji ?
Zatím jezdím dál a....

Napsal: sob 14.03.2015 00:15
od ToAsT
Ja to dela to same co Danymu, ale myslel sem si, ze to je proto protoze to auto ma hodne priskrcenej volnobeh a ve chvili kdy za nej jeste vezme pumpa posilovace, ktera je hnana remen, tak to na ty nizky otacky moc nedava. Ta vibrace pak je takovej hlubokej zvuk, jak subwoofer skrz cely auto. Jak ale pridam plyn (zvysi se otacky motoru = pumpy) vsechno ok.

Napsal: stř 18.03.2015 11:08
od Velvetek
hansm5 píše:u e91 xd mi zo delalo spatny horni ulozeni tlumice :wink:
Můžeš prosím více specifikovat, jak se Ti to projevovalo?

Napsal: pát 20.03.2015 08:09
od Honza325
Vy,co máte aktivní řízení se ještě podívejte,jestli tam máte zelenou CHF11S kapalinu. Je možný,že tam někdo před váma nalil při výměně červenou ATF. Která tam patří máte napsáno na nádobce. Teď jsem to řešil na Mini Cooperu. Posilovač šel blbě,tak už jsem začal proklínat tu el.servopumpu a najednou na mě po odsátí vykoukla červenka :D
Všechno se vypustilo,nalila se CHF11S a už to maká,jak má.. Někdo v německu asi neuměl číst.

Napsal: pon 09.05.2016 17:43
od ironcheese
Ahoj, mam stejny problem u e90 330i xdrive. jsou tam ale pruziny KW (snizeni o 3cm vpredu a 1,5 vzadu), tak jsem doufal, ze to zpusobuji ty, protoze je predni naprava vice zatizena. Pri otaceni volantem na miste jsou citit vibrace do volantu a je slyset takovy neprijemny zvuk, jako kdyz dre guma o gumu... kdyz zvysim otacky motoru, tak to prestane. Kapalina v posilovaci CHF11S vymenena a na cca 100km byl klid. Bohuzel uz to zase zacalo... Vi nekdo jak to opravit? Jezdim s tim takhle uz 2 roky a zadna zmena... obcas to vrze, obcas je klid.. Zalezi na odporu podkladu. Na dlazebnich kostkach je to slyset nejvic, na hladke podlaze v servise ani tuk.. Nejake napady? Za vyreseni platim zlatem :!: