Pokud se bavíme od dvoulitru nahoru, což ve tvém případě evidentně ano, tak bych vůbec neřešil 200 tis nebo 300 tis km. Motory v pětkových řadách jsou prostě super! Moje zkušenost sice s e-39 je 530D s nalítanýma km 650 tis. a motor do dnes jede v pohodě. Samozřejmě byly měněny vstřiky, spojka, brzdy a normální věci, které jsou v podstatě "spotřebák".
Já osobně mám 520i se 170HP a jede to skvostně. Nalítáno 230 tis. a není sebemenší problém. Auto jede jak švejcary..

Ale je pravdou, že ty mladší, jako je e-60 už nejsou to, co staré e-39.. Bohužel..
Spíš bych se při nákupu zaměřil na to, zda-li nemá kouli, potom je pravděpodobnější, že by mohl být motor utahaný, ale to je zase spekulace, protože s tím souvisí samozřejmě i znalosti řidiče a vůbec jak bylo celkově s vozidlem zacházeno a hlavně, zda-li autíko dostávalo to, co mělo. To znamená hlavně pravidelný servis, pravidelné výměny kvalitních provozních kapalin a podobně.
Pokud kupuješ auto, které neznáš, tak je vždy "risk", na co narazíš. Může to být voňavka a bude se ti sypat a naopak.
Motor nebo převodovka může být v háji klidně při 50ti tisících. Je to o tom, jak s autem kdo zachází a vůbec jak jezdí.
Rozhodně bych auto nekupoval od nějakého megomana, protože z mé vlastní zkušenosti jsou auta movitých lidí znatelně unavenější a opotřebovanější, než od normálního člověka, který si váží toho, co má.
To nemusí platit pokaždé, ale tihle bankovkáří mají málo kdy k věcem stejný vztah, jako normální lidi.
Ať se výběr podaří..
