Stránka 1 z 1

Napsal: stř 06.11.2013 09:42
od Mar10
Ahoj pánové. Jedná se o 530d 135KW r.v. 2000. Zkoušel jsem tu hledat, ale vyhledávač tu je na 2 věci. Na volnoběh mi občas škube motor, jako by vynechával 1 válec. Občas cukne i za jízdy, ale z 95% to je při zvýšených otáčkách ok. Další věc co jsem spozoroval je, že mi občas padají otáčky pomalu, zaseknou se nebo se mi dokonce i samovolně při nezařazený rychlosti začali zvyšovat. Diagnostika nic neukázala. Díky za rady

Napsal: stř 06.11.2013 10:24
od Honza325
Nejspíš vstřik/y . Zajeď na pořádnou diag. Ostrava - Matiz, Praha - snejk, mentuli.

Napsal: stř 06.11.2013 12:51
od Mar10
bydlim kousek od Prahy, tak to asi zkusim. Byl jsem ve Vinoři na diagnostice. Někdo mi tam ten servis kdysi doporučoval. On tam dělá BMW a prej je docela šikovnej. Mě řekl taky nejspíš vstřiky. Chtěl je sundat a poslat na otestování a prej to vyjde na cca 4000,- to se mi nechce moc platit 4000 za něco co mi možná ani nepomůže. Navíc vstřiky asi nebudou příčina problému s těma otáčkama. Nebo se pletu?

Napsal: stř 06.11.2013 13:07
od Honza325
Pleteš, můžou. Ještě by to chtělo podívat se na váhu vzduchu a ostatní.

Napsal: čtv 07.11.2013 10:30
od Mechosh
Váhu vzduchu a ostatní čidla by měla ukázat diagnostika. Ale vstřiky v některém případě taky.
Takže těžko soudit. Podle mě ti nic jiného nezbide, než investovat do testu vstřiků nebo se připravit rovnou na repas vstřiků.
Předpokládám, že se ti nebude chtít kupovat nové vstřiky, že?
Na nic jiného to totiž dle tvého popisu nevypadá. :wink:
Tedy za předpokladu, že jsi někde nenatankoval nějaký sajrajt..

Ještě bych nechal přeměřit tlaky válců, když budeš mít vstřiky dole..

Napsal: pát 08.11.2013 06:38
od Couloo
Ja byl na diag zrovna vcera vecer u Matiz a krasne mu to ukazalo stav vsech vstriku a i vahu vzduchu, turbo proste vse dulezite.

Napsal: pát 08.11.2013 10:47
od Andre
Ještě než půjdeš do repase vstřiků tak můžeš zkusit koupit přípravek BG 244 na čištění palivové soustavy. Mrkni se na internet. Slouží i k čištění vstřikovačů.

Napsal: úte 12.11.2013 22:57
od Mar10
Díky za rady. Teď to neblbne tak intenzivně jako když jsem zadal téme. Asi doopravdy nafta. Zkusim ten přípravek a taky až bude chvíle, tak se podívám na palivovou soustavu. Třeba to bude taky zahnojený :)

Napsal: stř 13.11.2013 01:54
od shadou
nedávno jsem čistil palivovou soustavu na stejném autě.
Motor začal mírně koktat při ustálených otáčkách. Neklidný běh motoru na volnoběhu. Korekce katastrofa. Na přepadech všechny válce vyrovnané. Volnoběh 1min+ 1600ot/min 40 vteřin přepad 21ml. Podtlak mi fungoval bez problémů(nové hadice a překontrolovaná těsnost).
Měnil jsem palivák a to co z něj teklo, mě teda vzalo dech. Po vyměně se to mírně zlepšilo
Koupil jsem čistič . Nalil jsem ho do nádrže a čekal zázrak. Ten se však nekonal. Zahnojenost u mého auta setrvala i po ujetí 1000km. Další flaška do nádrže a VIF(zimní) do filtru paliva.
Po dalších 500km jsem sundal hadici od egru. Zahnojenej ventil mi jasně napověděl co mám dělat. Sundal jsem sání a udělal důkladnou očistu (sání vážilo dvakrát tolik). Prohlídnul jsem zrovna hadice pod sáním a našel jednu skříplou (vracečka od vstřiků). Odsál jsem naftu z filtru a opět nalil VIF .
Momentálně to je dobré.Korekce jsou sice trochu rozhárané, ale motor jede stabilně.
čištění se projevilo stabilním chodem po cca 1700km. Při 1500km jsem propadal panice. Auto se klepalo , Kouřilo jak blázen , Korekce na diagnostice jak z Hororu.
Čeká mě ještě jedna flaška do nádrže a Vif do filtru pro všechny případy.
Auto mám pul roku. Tankuju Shell a OMV. Co se lilo do auta předtím netuším.