Stránka 1 z 1

Napsal: sob 12.10.2013 12:39
od aDAm_2
Takže jak jsem psal v minulém topicu kde jsem měl podezření na startér, tak toto podezření můžu na 99,99% vyloučit. Dnes jsem si vzal sebou ještě jednu osobu ať se koukne zda se něco na motoru točí když se startuje. Takže při otočení klíčkem se startér roztočí a vypadá že to točí i motorem, protože se točí řemenice.

Takže kde může být problém? Začalo to při normálním startování, motor se točil, už skoro chytnul a pak jako by najednou neměl žáden odpor. Proto jsem podezříval startér, že se jen točí ale nezasune pastorek. Při opětovném pokusu startovat se tedy motor točí ale jakoby mu nic nekladlo odpor, jako by tam nebyly svíčky, nebo něco, prostě jako by to nemělo kompres, točí se docela volně.

Na co se kouknout? Co by to mohlo být? Chci to obhlidnout než to ve finále potáhnu na kšasndě do servisu :(

Je to klasika M50B25 s VANOSem.

Napsal: sob 12.10.2013 15:55
od aDAm_2
Takže provedena kontrola rozvoďáku, vypadal ok, kontrola zda se hýbou vačky taky ok. Akorat když sem vytahoval cívky tak 4 z 6ti byly docela vlhké. Takže jsem je očistil, znova složil a zkusil startovat. Pořád to mělo stejně divný zvuk, jiný než obvykle. Držel sem starter déle co se stane, po chvíli točení to začalo mít náznaky chytání, takto asi 3x dokolečka a pak nakonec motor chytnul, prvních pár sekund trochu nepravidelný chod ale pak se to ustálilo a vypadal úplně normálně. Pak sem to nechal vychladnout a zkusil znova natočit a vše normálně.

Takže závěr, netuším co to bylo, ale zdá se že to pominulo.

Napsal: sob 12.10.2013 22:12
od aDAm_2
Pokud je zde někdo kdo se vyzná v těchhle motorech, může potvrdit či vyvrátit myšlenku že mohlo dojíd k nějakému zablokování ventilů v otevřeném stavu (hydroštely či vanos) tak že vše se tlačilo zpět do sání a když to chvíli točilo tak se zase odsekly zpět a začaly fungovat?

Napsal: ned 13.10.2013 14:25
od darklord
Pokial by sa pridierali ventily, tak by si celkom iste pocul hrkot od toho ako sa to potkava a zaroven klepot hydrostelov volnie lietajucich pod vackou...

Napsal: ned 13.10.2013 14:33
od aDAm_2
No jak je na tom tento motor? Když by zustaly viset sací otevřené, potkalo by se to? Nebo je tam prostor? Protože mě fakt nejde do hlavy proč to ztratilo kompres a pak chvíli točení startérem a začal zase vrčet. Od poslechu pálí všech 6 válců, chod vypadá kultivovaně, jediné co je slyšet tak je rachtající ložiško, ale to se těžko hledá kde.

Napsal: ned 13.10.2013 20:14
od horan
Jen teorie.
Předpokládám, že motor má škrtící klapku, volnoběžný ventil....
Nemohlo dojít k tomu, že zůstalo všechno zavřený, tudíž motor neměl co nasát a tím pádem ani stlačit.
Neznám tenhle motor, tak je možný, že to u tohoto motoru možný není. :oops:
Na ventily bych to neviděl. Že by zustaly otevřený všechny ventily (proč by a proč by se pak pustily) a navíc se to nepotkalo je víc než nepravděpodobný.
Dekompresor to asi taky jako starý motorky nemá.

Napsal: ned 13.10.2013 20:35
od aDAm_2
No to je to čemu bych rád přišel na kloub ;)
Škrtící klapka je, ale nevím zda by dokázala udělat to že by se tak rapidně snížil kompres.

Jinak když to pak konečně chytlo tak bylo poměrně dost cítit že proletělo palivo systémem bez pořádného spálení, takže někde se muselo nahromadit.

Ještě než se mě to povedlo natočit tak sem koukal na svíčky, teda jen na 3 a všechny vypadaly rovnoměrně opálené, žádné zasvinění či tak něco.