Stránka 1 z 3
Napsal: ned 29.09.2013 11:31
od venca750
Ahoj,hledam nekoho kdo by byl ochotnej natocit jizdu 530d s automatem.jedna se mi o beznou jizdu a zaber na budiky.zadna akcelerace na kilo.jedin co bych potreboval videt je reakce otackomeru pri zarazenym D treba v 60 kdyz se pusti plyn a za chvilku zas prida.a pak pri zarazeny petce v manualnim rezimu v 80 pridani plynu naplno.pokud by se nekomu chtelo tak budu moc vdecnej za video.potrebuju porovnat se svym.automat jsem mel jen ve scorpiu pred 10ti lety.tenhle necuka radi plynule,nic neni poznat,ale nejak nechapu ty reakce otackomeru tak to potrebuju porovnat..dekuju.
Napsal: ned 29.09.2013 12:36
od xdreamerx
Spis popis co je tvuj problem!!
Od toho se muze odvijet zbytek
Napsal: ned 29.09.2013 15:15
od Vesa88
Kdyz jsem mel 530D tak jsem ten automat taky nechapal

Kdyz jsem jel treba z kopce, tak nekdy vyradil, nekdy vyradil a hned pak zase zaradil

Proste takove divne... A hlavne menic u tehle prevodovky hrozne klouze, treba ze pri pridani plynu vyleti otacky treba o 1500 a postupne leze rychlost. Dalsi vec co mi vadila bylo ze to na dalnici pri vic seslaplem pedalu podradilo, coz je dle meho u nafty v rychlosti treba 120km\h dost zbytecne.
Napsal: ned 29.09.2013 18:01
od venca750
No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
Napsal: ned 29.09.2013 18:03
od venca750
Jo vetdinou to klouznuti je kdyz vyradi.kdyz si drzi otacky tak je to normalni plynuly zrychlovani s otackama..
Napsal: ned 29.09.2013 19:57
od Don
Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.
Napsal: ned 29.09.2013 20:45
od beny-maser
a nemá to volnoběžku?takhle se choval akcent v automatu
Napsal: ned 29.09.2013 21:11
od venca750
Don píše:Jak muze automat vyrazovat? Jedine co dela pri jizde z kopce je 1/ pri brzdeni a vetsim sklonu kopce podradi na nizsi stupen a brzdi motorem. 2/ pokud se kdykoliv v tomto rezimu jen dotknete plynu, automaticky zaradi vyssi rychlostni stupen a auto "pusti", protoze si mysli, ze chcete akcelerovat a ne brzdit motorem. Zadne vyrazovani se nekona. Totez pri jizde do kopce - podradi a drzi motor ve vyssich otackach. To klouzani uz je jina vec.
No pri vyssi rychlosti nebo prudsim kopci to brzdi motorem,ale nekdy kdyz pustim plyn na rovine mi spadnou otacky zhruba na 1000.pak pridam plyn vylitnou treba na 1500 tam kde byli nez spadli a jedu dal..no a pri manualnim rezimu treba na tu petku se to chova jako kdyby podradil na 4ku ale zustava mi svitit petka..chova se to asi jak psal vesa88
Napsal: pon 30.09.2013 06:56
od Stano_530d
Dá se nějak eliminovat to klouzání měniče mam e39 530d a taky mi to leze na nervy, pomůže výměna měniče?
Napsal: pon 30.09.2013 10:05
od Vesa88
Eliminovat to asi nepujde, bude to vlastnost toho automatu. Volnobezka tam asi bude, protoze to z kopce fakt vyrazuje, i kdyz jsem si manualne zaradil treba dvojku, tak tam chvilku byla pak vyradil a jel jsem z kopce jak na neutral. Ted mam 540iA ZF automat a chova se to daleko lip!

Napsal: pon 30.09.2013 11:40
od VRsix
Me ten prokluz taky sere, kdyz jedu na DS nebo M, tak mi to vyhovuje vic.
Napsal: pon 30.09.2013 13:48
od Tecto
Zdravím kolegové. Asi nevíte o čem se bavíte, AUTOMAT NEVYŘAZUJE a to žádný a NIKDY !!!!
Buď umí z kopce podřazovat, aby tzv. brzdil motorem, šetřil palivo, bla bla bla, tak jak to chtějí normy EU a BMW koncept Efficient Energy (určitě LCI)
nebo
Je to klasický automat americkýho typu, který má x rychlostí, z čehož ta nejvyšší je tzv. volnoběžka (overdrive).
Pozná se to právě tak, že třeba i po městě když jedete piánko, tak auto zařadí tak, že motor si bublá lehce nad voloběžné otáčky, stalčíte-li pedál akcelerátoru, pak si zařadí dle momentu tak, jak potřebuje aby byl poměr síly přenášeného na kola adekvátní otáčkám. Mám tento automat v Mondegu, takže vím o čem píšu. U některých převodovek tohoto typu je to možné eliminovat tzv. vypnutím volnoběžky (Overdirve off). Dokonce je takový postup doporučován při jízdě po městě, tedy do cca 80km/hod. Většinou bývá přímo volič takového automatu vybaven právě tímto vypínačem. Nevím, jestli je tento typ používán i v E60/61, ale chce to kouknout do manuálu právě k modelu, který máte v garáži. Různá motorizace se bude zřejmě docela lišit.
Napsal: pon 30.09.2013 15:54
od cajoch
1. to klouzání měniče je vlastností tohohle automatu, zamyká se až na 5 tce v cca 80...do tý doby ať jedete jak jedete jedete s prokluzem, proto ta městská spotřeba..
2. to zda při jízdě z automat "vyřadí"(odpojí motor od kol) nebo nechá kvalt, nebo naopak podřadí záleží na rychlosti a skolnu silnice....bere to v úvahu kombinaci těchto hodnot, proto někdy z kopce podřadí, někdy ne...záleží na rychlosti a na sklonu....jediná pomoc je řadit manuálně...
Napsal: pon 30.09.2013 15:57
od cajoch
venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...

Napsal: pon 30.09.2013 15:58
od cajoch
venca750 píše:No prave nekdy vyradi nekdy ne.nevyrazazuje vetsinou okolo 100km/h a vys.aprave jsem si vsimnul ze na 5ku kdyz jedu treba 90 a seslapnu plyn na podlahu tak vyletej otacky a auto zrychluje ale ne umerne s tema otackama.spis jako by si podradilo ale sviti mi tam furt za 5.no ma najeto 220tis a menic je delanejpred rokem od predchozi majitele.preventivne..olej se meni pravidelne.tak nevim jestli je to normalni nebo ne.jinak auto jede bez problemu ani neni poznat ze to radi...
to je vlastnost..když šlápneš víc, rozpojí to zámek měniče, vyklouže si otáčky na maximální krou´ták (2000 ot/min) a tam drží tak dlouho dokud nezrychlíš..zámek se zamkne až když povolíš a jedeš ustálenou rychlostí...prostě tahle převodovka je americká, má americký pojetí komfortu...Zf zamykají měnič víc a moderní HDM automaty skoro furt...

Napsal: pon 30.09.2013 18:29
od venca750
Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..
Napsal: pon 30.09.2013 19:23
od Andre2
Jak už bylo napsáno, tento aut. zamyká měnič až od 100km/h nahoru (3,4,5). Do kila má poměrně velký prokluz. Na pohodovou jízdu je to OK, ale osobně moc nechápu proč zrovna u BMW to takto naprogramovali, protože se sportovní jízdou to nemá moc společného a na spotřebě se to samozřejmě taky podepíše.
Napsal: pon 30.09.2013 19:45
od Vesa88
ta prevodovka nebyla od BMW zrovna spravna volba... Byla to taky jedna z pricin, proc jsem presel na 540i, protoze jezdit s uspornou naftou po meste za 12L??? To raci s luxusnim vykonnym benzinem za 15L

Napsal: pon 30.09.2013 19:53
od Tecto
[quote="venca750"]Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..[/quote]
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!
Napsal: pon 30.09.2013 20:40
od venca750
Tecto píše:venca750 píše:Jasny uz tomu rozumim...dekuju moc za osvetu,automat jsem mel jen ve starym scorpiu a tam jsem to nejak neresil,ted jsem si koupil auto co mam vysneny pres 10 let,konecne jsem ho sehnal i v ty vybave a barve co jsem chtel tak me zajimalo co a jak funguje,protoze v servise mi rekli ze to auto zadny investice necekaj,tak jsem se u tohodle trochu lekl..
Tak jestli jsi měl někdy Scorpio, tak už určitě nikdy nenajdeš nic lepšího . . .
BMW bude mít lepší dynamiku, spoustu otravnejch p...vinek, ale ten komfort a pocit lodi na silnici už tam prostě NIKDY nebude. Prostě pokrok nezastavíš. Možná je to dobře, možná ne, těžko říct.
Jinak je ale E 60/61 docela hodně povedený auto, který po zkušenostech ze Scorpia určitě oceníš. Scorpio jsem měl taky a nikdy nezapomenu. Krom některých neduhů karoserie prostě super auto.
Teď mám E61 530i LCI a bohužel furt honím duchy. Ale jízdní vlastnosti jsou excelentní, zátah motoru taky, automatická převodovka ZF řadí s těžko pochopitelnou dokonalostí. A hlavně - konečně mám zase zadokolku.
P.S. I když Mondego II. co jsem měl doposud je co se týká aut s předním náhonem naprosto nepřekonatelné. Pokud to srovnám s Oktávkou, Folksvágnem nebo jinou plečkou s předkem - úplně jiná liga. Od Mongega byla jen jediná cesta - BMW - jinak nic. takže Ti fandím, udělals DOBŘE !!!

no sice je to uz par let co jsem ho mel,potom jsem si prosel E30,34,32,39,kdyz nebyly penize tak omega mv6 a ted tohle..Ja osobne jsem teda nejvic nadsenej byl z E30 325i,mozna to bylo tim ze mi bylo 22,do ty doby jsem v nicem podobnym nejel a byla jak kdyby den pred tim sjela z linky a dodneska lituju toho,ze jsem ji prodal a jediny co mi po ni zbylo je asi 6 fotek
