Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 12.09.2013 15:26
od sedyvlk6
Ahoj mám dotaz.Chystám se na dodatečné dodělání tažného. Ale nevím co vše je k tomu potřeba kromě kabeláže. Další věc která mě zajímá jelikož jsem měnil zadní světla za světla po FL jestli to nebude dělat nějakou neplechu když potom připojím k autu vozík s normalníma žárovkama. Díky za rady.

Napsal: čtv 12.09.2013 15:55
od norg
No zaprvé dodělávané tažné je celkem věda.

Záleží na tom, co chceš tahat, jestli koně, tak průser,

Jestli maličkej vozejk, tak se toho moc nestane.


1, montáž - koupě tažného není drahá záležitost, elektrika, musíš vědět, zda chceš tahat i karavan, tam bych doporučoval ten 18ti kolík, takže vždy když budeš chtít připojit malej vozík, dáš redukci a připojíš elektriku.

Jinak co se týká bmw, nedoporučoval bych ho na velké tahání, převodovky na to nejsou stavěné a spousta koňáků pak převodovky měnila.. na to jsou off road, jako Land Cruiser, atd...

Jinak je správně by se mělo dodělávat další chlazení motoru, které snad funguje ihned při připojení vozíku a při zátěži se to lépe chladí.

V autorizovaném servisu to vychází na 50 tis. cca.

Takže já osobně doporučuji, koupit tažné, elektriku, nechat to u někoho zapojit, dokodovat v jednotce a nějaké další sahary na chlazení neřešit
a HLAVNĚ netahát, nebo výjmečně něco fakt těžkého před tunu či dvě tři tuny..

Napsal: čtv 12.09.2013 17:07
od sedyvlk6
Koně né ale nevylučuji že čas od čau nezapřáhnu karavan a pojedu cca 2000 km nebo auto na vleku ale fakt jen vyjímečně.Jde mi o to jakou kabeláž koupit a kde nakódovat.

Napsal: čtv 12.09.2013 19:08
od Noworker
Ahoj podívej na Tazna.cz tam objednávam tažné a není s tím problém.Mohou Ti to i zapojit.

Napsal: čtv 12.09.2013 22:50
od norg
určo, někde kde montují tažné, nebo pokud si to chceš dělat sám, tak udělej

a pak zajeď za snejkem, on to i dokoduje.

Napsal: čtv 12.09.2013 23:02
od sedyvlk6
Se Snekem mám ještě něco rozjednáno tak se s ním zkusím ještě poradit.Jinak nevíteco všechno potřebuji k zapsání do TP. Většina tažnejch co prodávají lidé na inzerát většinou nemají žádný papír.

Napsal: pát 13.09.2013 09:43
od Teddy
Potřebuješ typovej list a potvrzení o odborný montáži ze servisu.
Jestli si to montuješ sám, tak potvrzení z stk.

U mě na to byla kolonka na typovym listu, kde mi stk dalo razítko.

Napsal: pát 13.09.2013 10:07
od sedyvlk6
Teddy píše:Potřebuješ typovej list a potvrzení o odborný montáži ze servisu.
Jestli si to montuješ sám, tak potvrzení z stk.

U mě na to byla kolonka na typovym listu, kde mi stk dalo razítko.


Bez typového listu to nejde?

Napsal: pát 13.09.2013 16:16
od Teddy
tak jak se říká nikdy neříkej nikdy. Plachetnici jsem taky přihlásil bez jedinýho dokladu.....

Ale na autech je to mnohem složitější. Musíš doložit, že montovaný zařízení je ve shodě s evropskou homoogační směrnicí.
Jestli je na tažnym štítek, tak zkontaktuj výrobce a ten ti typovej list vystaví.

Domnívám se, že bez něj to legálně nejde. :-(

Napsal: sob 14.09.2013 14:51
od Jendix
když jsem auto přihlašoval v čechách.. taky jsem to zjištoval.. vůbec nejlepší je to montovat před prvnim přihlášení.. bere se to totiž jako origo tažené s větší nostností... u dodělávanejch je potom nosnost snižená...

Napsal: sob 14.09.2013 23:07
od Teddy
Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.

Napsal: ned 15.09.2013 09:20
od Vlasta
Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
To až tak neplatí, narazíš na laxního úředníka a máš problém, oni mají ty hmotnosti zadaný v programu a mají to tam špatně. Mně se to stalo u Transita, zapsali 1,5t, tak potom volal na zastoupení Forda a mám 2,8t.

Teddy píše:Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.
Tak to už, mám dojem, neplatí. Relevantní informace budou učitě na stránkách některejch výrobců vleků

Napsal: ned 15.09.2013 10:41
od Jendix
Teddy píše:Nosnost je daná tim, co máš v typovym listu od výrobce! Rozhodně se to nebere podle toho, kdy to přihlašuješ. :D
Jen u nás platí navíc to, že nemůžeš táhnout víc, než je celková hmotnost auta. Já jsem tak v německých dokladech měl 2,5 t a v čechách z toho udělali 2t.


no nevim, ty informace mám od člověk který se u přihlašování aut docela točí.. a určitě by si to nevymyslel.. možná je to ale tak jak píše vlasta..

Napsal: ned 15.09.2013 10:49
od Teddy
Nechci se přít. Nedělam v tom. Jen si pamatuju, že když jsem dával tažný na Mazdu, tak se mě úředník ptal na kolik je to tažný udělaný. Kouknul se do typovýho listu a napsal tam to co tam bylo.

To s tou hmotností:
paragraf 14 vyhlášky 341 /2002
"největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M3 a N3."

Je potřeba neplést si dodávky s osobákama. :-)

Napsal: ned 15.09.2013 10:53
od Vlasta
Dodávka do 3 500 kg je pořád M1/N1

§ 14 odst. (2) Okamžitá hmotnost přípojného vozidla nebo přípojných vozidel smí být u souprav s nejvyšší konstrukční rychlostí vyšší než 40 km.h-1 nejvýše 1,5násobku okamžité hmotnosti tažného vozidla.
odst, (7) Pro spojování vozidel do jízdních souprav s přípojnými vozidly kategorií 01 a 02 platí
a) okamžitá hmotnost nebrzděného přípojného vozidla kategorie 01 nesmí být větší než největší povolená hmotnost nebrzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla,

b) okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1 a 1,5násobek největší povolené hmotnosti tažného vozidla u vozidel kategorií M1G a N1G.

To G jsou terénní vozidla