Stránka 1 z 1

Napsal: úte 03.09.2013 08:10
od Quido
Ahojte,
po delší době denodenního používání tempomatu se mně stala zajímavá věc. Jedu si s nastavenou rychlostí a najednou auto přestane táhnout. Koukám a kontrolka tempomatu nesvítí. Stisknu I/O, kontrolka se rožne a po cca vteřině zhasne. Zkusím to ještě několikrát se stejným výsledkem. Zastavím, vypnu motor, nastartuji a vše OK.
Nicméně se mně to od té doby stalo ještě 3x (restart vždy problém vyřešil), tak přemýšlím, co by to mohlo být za indícii..

Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nápad?

Předem děkuji za názory! :-)

Napsal: úte 03.09.2013 10:31
od kupca
Mě se to stávalo, když byla horka.
Vyndal jsem motorek tempomatu a přeletoval kontakty uvnitř na desce. Od té doby (cca 6 měsíců) se mě to stalo jen jednou.

Napsal: úte 03.09.2013 11:07
od Quido
No mám elektronicky řízenou klapku, takže předpokládám, že žádný motorek tempomatu nemám.. nebo se pletu?

Napsal: úte 03.09.2013 11:52
od kupca
Tak to nevím.
Jen podle ETK je tam táhlo a motorek, ale nevím, jestli je tomu tak ve skutečnosti.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/S ... e_control/

Napsal: úte 03.09.2013 14:24
od Quido
Tak pro jistotu mrknu pod kapotu :-)

Napsal: úte 03.09.2013 15:17
od Quido
Tak je to zřejmě tak, jak jsem si myslel. ke klapce sání žádné táhlo nevede.. nebo to táhlo nevede ke klapce?

Napsal: úte 03.09.2013 20:48
od ACDC
Od kdy má M 62 elektronickou klapku. Nebo ji má až vanos?

Napsal: úte 03.09.2013 21:08
od kupca
Já našel v ETK, že je to od 09/1998.

A proč tedy vypíná tempomat s elektronickým plynem nevím. Víc jedině diagnostika.

Napsal: stř 04.09.2013 07:39
od Birkoff
Ano má ji až vanos. Starší M62 mají motůrek (poblíž olejového filtru) s lankem. Taky mi jednou odešel ten motůrek a chovalo se to stejně jako to popisuješ, a taky to bylo za horka.

Napsal: stř 04.09.2013 09:17
od Quido
hmm, jenže já vanos mám.. žádný nápad, čím by to mohlo být? :-)

Napsal: stř 04.09.2013 10:19
od Fx
Ještě by mě napadala jednotka/čidlo ABS, protože tempomat si bere signál rychlosti z jiného čidla než budíky, konkrétně jde o pravé zadní čidlo.

Napsal: stř 04.09.2013 11:05
od Quido
O.K., dnes vyčtu chyby z jednotek, jestli mně to na něco nenavede ;-)

Napsal: stř 04.09.2013 11:38
od Fx
Neblbnou ti i jiné věci, např. rádio, klima apod., když otevřeš zrcátko v clonítku a rozsvítí se světýlko u něj? Nevypíná tempomat při určité rychlosti?

Napsal: stř 04.09.2013 22:49
od Quido
Tahle reakce mě fakt dostala :-D

.. a víš, že joo :-)

Je to BMW, je 12 let staré, tak by mělo být těsně před rozmachem, že?

No nicméně, přestože zřejmě nepíšeme o shodných modelech:

- rádio občas vypne zvuk. Buď restart nebo vysunutí a zasunutí konektoru v kufru vždy problém vyřešilo
- klima žádný extrémní problém. Jakš takš se cítím fajn. Jen chyba na čerpadle :-D
- světlo zrcátka ve stínítku spolujezdce O.K., u řidiče nesvítí
- tempomat byl i ve stavu, že se stiskem I/O poprvé od startu ani plně neaktivoval (cca po 1s zhasnula kontrolka)


Máš podobné zkušenosti ? :-D

Napsal: čtv 05.09.2013 07:43
od Fx
Tohle vypadá spíš na nějakou chybu na sběrnici možná. Diagnostika byla?

Pokud by tyhle věci blbly ve chvíli, kdy rozsvítíš světýlko u clonítka, tak bych ti řekl - vyměň el. část spínačky a bude to.

Napsal: čtv 05.09.2013 08:58
od Quido
.. neumím smazat zdvojený příspěvek

Napsal: pát 06.09.2013 15:00
od Quido
Tak jsem se k tomu dnes dostal...
Vyčíst "Cruise control GR2" mně vyčíst nešla i když jsem ho aktivoval (přis sotjícím autě) - NO RESPONSE FROM UNIT. Je na to nějaký postup?

Pak jsem objevil chybu související s Brzdou v DME a nějakou chybu v DSC.

Nějaký nápad? :-)

******** DME ********

106 Switch Brake


Error frequency : 10
Logistic counter: 32


Error occured 1. times at:


Engine speed 1560.00 /min
Engine temperature 92.25 Grd C
Vehicle speed 52.00 km/h
Supply voltage 13.75 V


Error occured 2. times at:


Engine speed 640.00 /min
Engine temperature 101.25 Grd C
Vehicle speed 6.00 km/h
Supply voltage 13.38 V


Error occured 3. times at:

Engine speed 560.00 /min

Engine temperature 110.25 Grd C
Vehicle speed 0.00 km/h
Supply voltage 13.19 V

--
Plausibility BLS/BLTS faulty current,
--
Plausibility BLS/BLTS faulty Initial,
--
Fault sporadic
--
-------------------------------------------------------------

******** DSC ********
68 DSC passiv after ignition on because of interference

Error frequency : 1

Vehicle speed 2.88 km/h

ASC passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
-------------------------------------------------------------

90 temporary system deactivation

Error frequency : 246

Vehicle speed 28.94 km/h

ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch off
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
-------------------------------------------------------------

116 brake switch Error

Error frequency : 237

Vehicle speed 2.63 km/h

ASC not passiv
ABS-control passiv
stop light switch on
ASC-control passiv
ACB passive
HBA passive
ECD passive
HDC passive
=========================================

Napsal: pát 06.09.2013 18:18
od kupca
Vypadá to na vadní spínač na brzdě. :-)
Píše to tam.

Napsal: pát 06.09.2013 19:40
od pavproch
Quido píše:Ahojte,
po delší době denodenního používání tempomatu se mně stala zajímavá věc. Jedu si s nastavenou rychlostí a najednou auto přestane táhnout. Koukám a kontrolka tempomatu nesvítí. Stisknu I/O, kontrolka se rožne a po cca vteřině zhasne. Zkusím to ještě několikrát se stejným výsledkem. Zastavím, vypnu motor, nastartuji a vše OK.
Nicméně se mně to od té doby stalo ještě 3x (restart vždy problém vyřešil), tak přemýšlím, co by to mohlo být za indícii..

Nemáte někdo podobnou zkušenost nebo nápad?

Předem děkuji za názory! :-)
Mně tempomat několik měsíců blbnul taky (e91 330ixT MR2011), chovalo se to trochu jinak: za jízdy nešla nastavit rychlost jízdy, tempomat prostě nenaskočil a hlásil chybu. Zastavení a zhansutí motoru, vyndání klíče a restart motoru vždy pomohly. Diagnostika vždy hlásila rozličné nahodilé chyby v motoru, elektruce, hlídání tlaku kola atd..... Několik oprav v autorizáku (vyměněn jeden vstřikovač, EGR, váha vzduchu) nepomohlo.... až asi při páté opravě vyměnili celý hlavní reléový bloka ono to zmizelo a už se neobjevilo (ťuk, ťuk, ťuk na dřevo, už je to víc než 50tis km bez problema)