Stránka 1 z 1

Napsal: pon 02.09.2013 20:31
od maxmin
Nevíte kde by v okolí českého těšína až Ostravy dokázali vybrousit klíček BMW na e39?
Koupil jsem si nový, skládací, do kterého se dá elektronika z původního. Vypadá dost dobře :-) Jen aby mi to někde vybrousili.
Obrázek

Napsal: pon 02.09.2013 21:31
od Denny09
Koupil jsem si ten sám a vybrousili mi ho v Ostravě Porube v Tescu u svinovskych mostu (cca 400,- Kč. Klíček je to hezky, ale po cca 3 měsících se mi rozpadl a vrátil jsem se k originálu.

Napsal: úte 03.09.2013 08:15
od Fx
Hlavně je u toho klíče moc velká hlava a u E39 s origo DO z diamantu je tam problém s dosahem od čipu imobilizéru k anténě. Je to řešitelné, ale kvůli téhle konverzi raději diamant klíč nerozřezávat.

Napsal: úte 03.09.2013 17:13
od sedyvlk6
Taky bych rád zrušil diamant a hodil imo do jiného třeba skládacího klíče.Máte někdo nějaký typ a postup jak na to. :D

Napsal: úte 03.09.2013 17:14
od sedyvlk6
Taky bych rád zrušil diamant a hodil imo do jiného třeba skládacího klíče.Máte někdo nějaký typ a postup jak na to. :D

Napsal: úte 03.09.2013 17:29
od Teddy
Sorry za OT, taky to rozhodně nemyslim nijak rejpavě. Co je na diamantu špatnýho? Mě se docela líbí.
Chtěl bych taky někdy mít auto v takovym stavu, že bych řešil vzhled klíče. :-)

Napsal: úte 03.09.2013 17:44
od sedyvlk6
Teddy píše:Sorry za OT, taky to rozhodně nemyslim nijak rejpavě. Co je na diamantu špatnýho? Mě se docela líbí.
Chtěl bych taky někdy mít auto v takovym stavu, že bych řešil vzhled klíče. :-)
No právě mi co řešíme ty klíče jsme Ti co už ze zoufalství co všechno se na tom autě sere chceme mít alespoň ten klíč TOP :D :D

Napsal: úte 03.09.2013 17:46
od sedyvlk6
Teddy píše:Sorry za OT, taky to rozhodně nemyslim nijak rejpavě. Co je na diamantu špatnýho? Mě se docela líbí.
Chtěl bych taky někdy mít auto v takovym stavu, že bych řešil vzhled klíče. :-)
No právě mi co řešíme ty klíče jsme Ti co už ze zoufalství co všechno se na tom autě sere chceme mít alespoň ten klíč TOP :D :D

Napsal: úte 03.09.2013 22:42
od bibikuba
myslím že se zas všichni navrátíte k bytelnému originálu :D :D samozřejmě že je to něco jiného a nového :D co ale já vím tak jsou to laciné a ne moc dlouho fungující repliky čehosi...Je to vyrobený většinou z nekvalitního materiálu a jak píše FX kterej je na tohle znalec :D můžou tyhle klíče způsobovat problém i při startování..Ne každá planžeta jde podle orig.vybrousit a otočit pak klíčem ve spínačce je někdy docela maso :D :D Určitě bych se optal člena FX myslím že se tomu věnuje dost dlouho a ví co kvalitní je a co bude fungovat :wink:

Napsal: stř 04.09.2013 11:35
od Fx
bibikuba píše:myslím že se zas všichni navrátíte k bytelnému originálu :D :D samozřejmě že je to něco jiného a nového :D co ale já vím tak jsou to laciné a ne moc dlouho fungující repliky čehosi...Je to vyrobený většinou z nekvalitního materiálu a jak píše FX kterej je na tohle znalec :D můžou tyhle klíče způsobovat problém i při startování..Ne každá planžeta jde podle orig.vybrousit a otočit pak klíčem ve spínačce je někdy docela maso :D :D Určitě bych se optal člena FX myslím že se tomu věnuje dost dlouho a ví co kvalitní je a co bude fungovat :wink:
Jako u všeho, i u těchto klíčů záleží na výrobci a dodavateli. To, že ty klíče na pohled vypadají všechny stejně od každého Číňana nebo na eBay neznamená, že jsou stejné. Já tyhle klíče taky dělám a od svého dodavatele jsem s nimi spokojený. Jen vždy na rovinu řeknu, že u tohoto klíče není možné použít originální elektroniku z diamantu, ale musí se udělat nový včetně elektroniky právě kvůli tomu čipu imobilizéru. Toto je dané designem a konstrukcí (resp. velikostí) hlavy klíče, v které je elektronika posunutá dál od snímací cívky u zámku zapalování, a nikdo s tím nic neudělá.

Další věc je, že u planžety HU92 (E46, E53 a další novější vozy) je planžeta kratší než by bylo potřeba (asi o milimetr, ale i ten hraje roli), takže klíč se zarazí plastovou hlavou o spínačku a nejde domáčknout do správné polohy. Kvůli tomu s ním nejde otočit ve spínačce. Ve dveřích funguje, protože tam není ten snímací kroužek jako doraz.

Řešení existuje - udělat nový čip nebo použít čip z obyčejného klíče bez DO, který má čip separátně, nicméně mít v jednom klíči dva čipy je ošidné - jednotka imobilizéru v případě, že náhodou načte čipy oba, odmítne startovat. A při ztrátě jednoho klíče se člověk vlastně připraví od dva.

Další věc je kvalita planžety pro vybroušení. Ta nesmí obsahovat moc železa, aby se nelepila na frézu a nezpůsobila její zalomení. Opět velmi častý jev u klíčů z Číny (hlavně eBay). Nástroj stojí celkem dost peněz (pokud se bavíme o kvalitním a přesném kusu), a proto zámečníci neradi řežou donesené polotovary.

Potíže s otočením v zámku mají hlavně klíče pro E32/36/38/39 kvůli konstrukci zámků HU58 s dvojitými stavítky. Poměrně často bývají stavítka v zámku zaseklá. Původní klíče, které se používají od novoty auta, se s postupem zatuhávání stavítek obrušují a přizpůsobují zámku, kdežto nově vyřezaný klíč (ode mě momentálně na CNC stroji, který nedělá kopii starého, ale dopočítá klíč do nového a pak teprve vyřízne) do zámku někdy ani nejde strčit - a NENÍ to kvalitou klíče nebo řezání, ale právě špatným zámkem, kterému se původní planžeta klíče dlouhodobě přizpůsobovala.

U E46 a dalších novějších klíčů s vnitřní drážkou tenhle problém není častý, protože je jiná konstrukce zámku.

Napsal: pon 09.09.2013 21:37
od maxmin
Ahojte, tak klíček mi zkopírovali v zámečnictví v Třinci. Pán tam má nějakou šílenou mašinu za 500tis, která nejprve nasnímala původní kliček, z toho nějakým způsobem "vypočítala" jak má vypadat originál a ten následně vyfrézovala do mého klíčku.

Odemykání a otáčení ve spínací skříňce je bez problémů, dálkač taky funguje, ale mám problém s imobilizérem. Auto nestartuje.
Někdo tady psal, že je imobilizér o několik mm dál, což je pravda a že je to nějak řešitelné. Jak tedy na to?

Jinak co se týká provedení, je to nic moc. Vypadá to na měkký nekvalitní plast, mám pocit že to moc nevydrží :-(

Napsal: pon 09.09.2013 21:39
od maxmin
Ahojte, tak klíček mi zkopírovali v zámečnictví v Třinci. Pán tam má nějakou šílenou mašinu za 500tis, která nejprve nasnímala původní kliček, z toho nějakým způsobem "vypočítala" jak má vypadat originál a ten následně vyfrézovala do mého klíčku.

Odemykání a otáčení ve spínací skříňce je bez problémů, dálkač taky funguje, ale mám problém s imobilizérem. Auto nestartuje.
Někdo tady psal, že je imobilizér o několik mm dál, což je pravda a že je to nějak řešitelné. Jak tedy na to?

Jinak co se týká provedení, je to nic moc. Vypadá to na měkký nekvalitní plast, mám pocit že to moc nevydrží :-(

Napsal: pon 09.09.2013 21:40
od Fx
maxmin píše:Odemykání a otáčení ve spínací skříňce je bez problémů, dálkač taky funguje, ale mám problém s imobilizérem. Auto nestartuje.
Někdo tady psal, že je imobilizér o několik mm dál, což je pravda a že je to nějak řešitelné. Jak tedy na to?
Řezali ti to nejspíš na kódovce Silca, z té je opravdu kvalitní brus.

Pokud jde o to startování, o jaký model auta u tebe jde?

Napsal: pon 09.09.2013 21:42
od maxmin
Mám e39 (2001 540iA Touring)

Napsal: pon 09.09.2013 21:44
od Fx
Jestli k ní máš obyč klíč bez DO, tak ho rozloupni (jde to tenkým šroubováčkem nebo nehtama, jestli je nemáš slabé), vyndáš z něj čip a ten pak můžeš strčit do nového klíče do hlavice.

Pokud nemáš, tak je víc možností jak to řešit, např. ten obyč klíč objednat podle TP v BMW... nebo mi můžeš poslat jednotku imobilizéru a já ti ji pošlu zpátky na dobírku s čipem. V takovém případě bych ale rád viděl kopii TP a adresa zpět k tobě by se musela shodovat vč. jména s tou, kam bych to posílal zpět. Nechci někomu udělat čip od cizího auta.

Nevýhoda je, že tak jako tak bys měl v klíči dva čipy.

Napsal: pon 09.09.2013 21:51
od maxmin
No, vzhledem k tomu jak "kvalitně" tento klíč vypadá a nevím jak dlouho mi vydrží se mi nechce toto všechno podstupovat.
Myslel jsem že bude jen nějaká finta jak trochu posunout čtečku imobilizéru aby byla blíže ke klíčku.. případně přes diagnostiku nebo nějakým způsobem vypnout imobilizér.. Poštou bych to neposílal, ale určitě budu mít ještě letos cestu do Prahy, tak bych se pak přes SZ domluvil a nějak bychom to rozjeli, případně bych pořídil kvalitnější klíček, který by už stál za to..
Vážím si toho, že dbáš na bezpečnost!

Napsal: pon 09.09.2013 21:55
od Fx
Bohužel finta není, čtecí kroužek posunovat je nesmysl a tenhle klíč by jím stejně neprošel. Posouvat tišťák dálky taky nejde kvůli umístění tlačítek (jinak by to o kousek šlo). Pokud by sis udělal výlet do Prahy, tak by to bylo bez problémů.

Vypnout imobilizér by taky šlo, ale bylo by to dražší než celý klíč... A diagnostikou to fakt nejde. Každopádně doporučuju pro příště nevěřit všemu, co píšou prodejci na eBay.