Stránka 1 z 3

Napsal: pát 09.08.2013 10:31
od WizarDEAD
Zdravim,
tak se mi nedavno zaclo z motoru ozyvat takove lehce cvakani. A cvakalo to, a cvakalo, a vic a vic az jsem vcera rekl ze uz je fakt potreba to resit. Myslel jsem si ze to bude volnej rozvodovej retez nebo nizkej tlak na hydroštelech.
No a dnes rano po ceste do prace v tom zarachotilo uplne a auto je ko. Kdyz vezmu za starter, tak je slyset ze se toci na prazdno a motor se nehne..
Porad premyslim cim by to mohlo byt a nechapu jaktoze se muze tocit starter na prazdno..

Mate nekdo nejakej napad co by to mohlo byt?

Napsal: pát 09.08.2013 10:43
od Author
asi nejhorší co se mohlo stát a co slyšet nechceš je, že se roztrhl rozvoďák a potkalo se to
takže by byly zohýbaný ventily (asi výfukový) na všech válcích, a proto když vemeš za starter, tak to točí jakoby naprázdno, protože jsou všechny válce bez komprese
těžko říct, ale teď když už si to zkoušel startovat, tak to klidně zkus znovu a ať se ti někdo mrkne, jestli se vepředu točí řemenice, viska atd., pak by to bylo jasný

Napsal: pát 09.08.2013 11:08
od WizarDEAD
U tohohle motoru je tak velka komprese ze se otevrene ventily potkaj s valcema? to je hnus.. Kazdopadne myslim si, ze se motor netoci. Starter bezi na prazdno a motor se vubec nehybe.

Napsal: pát 09.08.2013 11:17
od Author
osobní zkušenost u tohohle motoru nemam, ale vim, že hodně benzínových motorů bmw se potká
zkus se podívat aspoň na tu vrtuli chlazení jestli se točí, ono když je motor motor bez komprese tak se to fakt zdá jako když se točí jen starter, jinak může být chyba ve startéru třeba
každopádně vzhledem k tomu, že ti tak jako tak čeká servis (kde budou vědět běhěm 5 minut co se stalo), tak tahle diskuze skoro postrádá smysl

Napsal: pát 09.08.2013 11:39
od WizarDEAD
to asi jo.. ja jsem si jen potreboval nekde pobrecet nez to tam odvezu :D

Napsal: pát 09.08.2013 12:41
od Author
aha, tak to chápu :wink:
je to asi docela voňavka, co sem tady tak na foru četl
tak přeji co nejlevnější opravu a určitě sem pak napiš co se stalo

Napsal: pát 09.08.2013 13:21
od jararak
to cvakanie co si opisoval boli podla vsetkeho olamane vodiace listy a jednoducho pustili retaz a ta skocila ako sa jej zachcelo

v x5 sekcii je toho par prispevkov.

skus vypustit olej co tam najdes, ci tam nebudu plastove ulomky.

mimoto kolko si mal km a aky olej si pouzival? predpisany 5w30 a km tak 250t+, skor 300?

Napsal: pát 09.08.2013 14:20
od Filozof
Malé plus to má a to je to že pokud uděláš malou generálku motoru při tom všem ... pojede to malinko líp a bude to prostě novej motor.
Kamarád taky byl neštastnej že musel řešit pruser s motorem nakonec za 18tis měl repas co mu dělal kamarád a ted je velice překvapenej že spotřeba šla o 20procent dolu a olej přestal žrát.
Nevim v jakém stavu je tvuj motor ale jeho tedy rozhodně nebyl V8 a taky necítil nic špatného na 13let starém motoru.

Takže když už budeš dělat třeba na motoru a bude to stát hodně udělej prostě generálku a máš na věky vystaráno a třeba si ještě polepšíš. :)

Prostě to nejnutnější a unavené vyměn a je to.

Nebo pak koupit jinej motor V8 4,4 kterej nebude jistě moc drahej ... počítám 10-18tis podle stavu km atd.

Zase po generálce máš jistotu. Sám uvidíš co stím je , třeba to nebude tak tragický...

Napsal: sob 10.08.2013 21:54
od tanner540i
Zalezi, jestli je to vanos nebo ne. Bezvanos motor se da sehnat do 15, vanos je tak kolem 40. Hlavne diky povrchove uprave valcu jsou defekty na stenach prakticky neopravitelne, respektive nezaplatitelne..

Napsal: ned 11.08.2013 15:02
od WizarDEAD
Je to M62TUB44 takze vanos...
Nahral jsem si zvuk motoru asi tak hodinu pred smrti, tak jsem vam ho sem chtel hodit jen tak pro zajimavost... a ted jsem zjistil, ze jsem si zapomnel prepnout mobil na video, takze tu mam jen 2 fotky :D

Napsal: pon 19.08.2013 16:13
od WizarDEAD
Tak konecne mam nove info o mem motoru.
V servisu to rozebrali a rekli mi, ze bud odesla nebo se zacpala olejova pumpa, takze se vrsek motoru nemazal a přidřel se. Kvuli tomu se roztrhnul retez a potkali se vsechny valce s ventilama... :cry:

Takze panove schanim motor M62TUB44, jen v dobrem stavu. Nejlepe z okoli karlovych varu. Specham na to, uz jsem vic jak tyden bez auta.. :(
Jestli o necem vite, dejte prosim vedet.

Napsal: pon 19.08.2013 17:48
od Filozof
http://auto.bazos.cz/inzerat/26345125/P ... 200tkm.php

Něco na netu najdeš mrkni na všechny co prodávají 540i nebo 740i na díly nebo pak vrakoviště ale to bych asi neriskoval budou chtít ranec ...

Motor je cena poloviny auta jak vidím u vanosu... 8O
Bezvanos by bylo v klidu za pakatel.

A co generálka tvého motoru na kolik vyjde ? Nebude lepší opravit ?

Kolik by byla cena ? Kdyby to bylo za lepší peníze či stejné tak by to možná bylo lepší měl bys vlastně novej motor. :)

na mobile.de je plno aut se špatným motorem ... to nechápu co odchází na 4,4ce 8O :?

Napsal: pon 19.08.2013 18:26
od WizarDEAD
Ja si taky rikam, ze by bylo lepsi si nechat vlastni motor.. ale servisak rikal, ze nevi v jakem je stavu. ze je to plne hlinikovych pilin a vacky a hydrostely uplne suchy.. takze otazka je jak moc je to zadrene.. :-/ kazdopadne kdyz budu menit motor, tak jsem pripravenej ze to bude stat kolem 50ti.. takze kdyby byla za 50-60 generalka meho, tak bych do ni asi sel.

Napsal: pon 19.08.2013 18:32
od Vlasta
Filozof píše:... to nechápu co odchází na 4,4ce 8O :?
Někde jsem četl, že se časem povolí olejová pumpa a přestane to mazat. Asi to chce jednou za čas shodit vanu a zkontrolovat to

Napsal: pon 19.08.2013 18:36
od chip
Jj případ většiny M60,M62 a pokud to nikdo do teď nekontroloval, tak ať se podívá minimálně bude dole nějaký ten šroub, co drží pumpu.

Napsal: pon 19.08.2013 20:32
od xnovic
Dobré vědět.
Teď mě čeká větší servis, tak nechám rovnou zkontrolovat.

Napsal: pon 19.08.2013 21:16
od Filozof
a co M52 má taky nějaké slabiny ? 2,8 motor ?

Aby se mi nic podobného nestalo.
.... chci mít klidné spaní, a ne se bát že by se něco podobného přihodilo.

Těch 4,4 at 540i nebo 740i jsem viděl hodně prodávat na díly bud odešla převodovka nebo motor....a u 4litru hodně ten motor.
Je to škoda když cena motoru je vlastně cena poloviny auta ...někdy i hodnota celého auta .... :(

Napsal: úte 20.08.2013 08:50
od WizarDEAD
Ale dobre je, ze za necelych 350.000kc si muzes koupit u BMW novy motor.. a podle vseho ho maji skladem :lol:

Ta moje e39 me stala pres 230tis, takze opravit se proste musi.. No kazdopadne diky za info, az budu mit jiny motor, tak hned jako prvni zkontroluju olejove cerpadlo.. :-/

Napsal: úte 20.08.2013 11:20
od e155
Možná blbý dotaz, ale co kontrolka mazání? Nesvítila? Červená má svítit při nízkém tlaku oleje, ne?

Napsal: úte 20.08.2013 11:34
od LukesE39
Když se rozsvítí, tak už je pozdě.. Logiku to moc nemá...