Napsal: ned 28.07.2013 15:19
Ahoj.
Jelikož jsem na toto téma již několikrát narazil a setkal jsem se s dvěma základními názory, tak pokud můžete, zkuste to prosím někdo věrohodně "rozseknout".....
Konkrétně se jedná o model: E61 Touring 530xd ECE L A
1) dolití oleje do automatické převodovky (německý typ) je naprosto normální, jelikož model E61 Touring 530xd ECE L A má plastovou vanu a ta i když se přetěsní, tak po čase začne opět propouštět olej => dolívá se, pokud převodovka začne být hlučnější;
2) pokud bylo potřeba dolít olej, tak to znamená, že převodovka je na/za hranicí své životnosti a každým dnem může vypovědět => dolívání oleje je zbytečné;
Která varianta je správná?
Je v pořádku, pokud se muselo dolít 3l oleje (již jedenkrát repasovaná převodovka - od repasování najeto cca 50 tis. km a nebo více => nelze zjistit)?
Předem děkuji za odpověď.
MiroK
Jelikož jsem na toto téma již několikrát narazil a setkal jsem se s dvěma základními názory, tak pokud můžete, zkuste to prosím někdo věrohodně "rozseknout".....
Konkrétně se jedná o model: E61 Touring 530xd ECE L A
1) dolití oleje do automatické převodovky (německý typ) je naprosto normální, jelikož model E61 Touring 530xd ECE L A má plastovou vanu a ta i když se přetěsní, tak po čase začne opět propouštět olej => dolívá se, pokud převodovka začne být hlučnější;
2) pokud bylo potřeba dolít olej, tak to znamená, že převodovka je na/za hranicí své životnosti a každým dnem může vypovědět => dolívání oleje je zbytečné;
Která varianta je správná?
Je v pořádku, pokud se muselo dolít 3l oleje (již jedenkrát repasovaná převodovka - od repasování najeto cca 50 tis. km a nebo více => nelze zjistit)?
Předem děkuji za odpověď.
MiroK