Stránka 1 z 2

Napsal: pon 22.07.2013 13:34
od mates_
zdravím mám 525d facelift e39 a nešla mi klima, tak jsem ji dal do servisu tam mi ale řekli že klima nejde, protože po sepnutí v autě nejde kompresor, - nesepne ( nejde do něj +) když se + přivede odjinud " natvrdo", tak klima maká a je to mrazák jak blázen, nemůže být někde chybné nějaké relé nebéo něco?? nebo jsou někde nějaké jiné pojistky než za kastlíkem?? nebo nějaká jiná rada?? díky moc

Napsal: sob 27.07.2013 11:34
od matess
hoši tu to je hrozná mrtvolárna :(

Napsal: sob 27.07.2013 12:05
od horan
Tak co chceš slyšet? Vem zkoušečku, odpoj konektor na klimakompresoru a postupuj směrem k vypínači. No a někde najdeš zoxidovanej drátek. Pokud ne, tak buď vypínač, nebo klimapanel.... ale vždy se začíná tím jednoduchým a v 95% případů se najde proraženej drátek.

Napsal: sob 27.07.2013 18:40
od mates_
co chci slyšet?? kde všude jsou poschovávaný v e39 pojistky a kde je relé na klimu.. to je jednoduchý, a kdo e39 má a dělal to nebo ví tak to napíše a ušetří mi mraky času, já také takhle lidem pomáhám, od toho to je klub, tvá rada je logická, ale hrát si se zkoušečkou pokus omyl atd to je o ničem když vím odkud kam co vede ( k relé a od relé) tak si to právě propípám a vím....

Napsal: sob 27.07.2013 19:42
od aDAm_2
přední větrák ti jede na obě rychlosti? Tlakové čidlo na bandasce je ok? S největší pravděpodobosti to bude jedna z těchto dvou věcí.

Napsal: sob 27.07.2013 22:02
od mates_
na bandasce myslíš na vysoušeči klimy?? netuším, myslíš, že kdyby se napíchla klima na diagnostiku, tak se něco zjistí?? díky za info

Napsal: sob 27.07.2013 23:28
od horan
aDAM: nedávno jsem měl v práci e39 s nefunkčním ventilátorem a i když se netočil, tak klimakompresor zapnul. Jen ta klima nechladila tak jak by měla.
Takže buď to tlakové čidlo, nebo káblík...
Nejsem si jistej jestli má klimakompresor "externí" relátko a samostatnou pojistku.

Napsal: ned 28.07.2013 11:04
od aDAm_2
matess: jj na vysoušeči. Jsou tam dvě čidla, jedno na výsoký tlak a jedno na nízký tlak, ty konektory tam rády oxidují a lámou se kabely.

horan: hmm tak je možné že klima toto nepotřebuje ale někde sem tu četl že musí fachčit i ta druhá rychlost na ventilátoru jinak to nedovolí klime pustit kvůli přehřátí.

Napsal: ned 28.07.2013 12:17
od horan
aDAM: nešel ani jeden stupeň. Byla spálená pojistka ventilátoru v kufru (100A). Je pravda, že pokud auto stálo, tak se vedení dost hřálo, ale za jízdy to fungovalo celkem dobře.

Napsal: ned 28.07.2013 15:44
od tacudek
Já mám E39 530d a mám taky problém s klímou po naplnění full mi po chvilce provozu vystřelí z přetlaku. po naplnění na pul to jede ale cca po 30 min. to zase vystřelí do přetlaku :( mohl by být problém v tom že chybí víčko na jednom napouštěcím ventilu a je možný že se do systému dostal nejakej prach. Údajně by melo stačit vyměnit ten napouštěcí ventil ale nezdá se mi to.
dík za radu co s tím :)

Napsal: ned 28.07.2013 15:53
od horan
POkud ti to plnil někdo rozumný, tak předpokládám, že vše odsál a nechal klimu i odtlakovat (vakuum po dobu cca 30-45min). Tím by se vyloučily nečistoty v systému. Jak se tu už řešilo. Jede ti ventilátor při zapnutí klimy? Ten přední elektrický. Pokud ne, tak dochází k přehřívání chladiva.

Napsal: ned 28.07.2013 16:19
od tacudek
myslíš ventilátor na chladič ? nebo je tam ještě jinej ?

Napsal: ned 28.07.2013 17:52
od horan
Máš jeden ventilátor na chladiči v motorovém prostoru (s visco spojkou) a druhej před chladičem (elektrický). Tak ten před chladičem se spouští s klimou.

Napsal: pon 29.07.2013 21:16
od tacudek
tak máš recht sahara nejede :( děkuji za nasměrování a za ty pojistky :D

horan píše:Jak jsem tu už psal, tak nedávno jsem tenhle oříšek řešil v práci. Vrtule má ještě dvě pojistky, který nejsou nikde napsaný. Jedna je schovaná pod přístrojovou deskou nad "oficiálníma" pojistkama. Musíš vyndat kastlík, spustit dolů pojistky a někde tam nahoře budou schovaný dvě velký nožový pojistky tuším 40 a 50A. Nevím jistě která, ale jedna z nich je od ventilátoru. Myslím že ta 40A. :oops:
No a pak ještě ta zákeřně schovaná druhá pojistka. Ta je v kufru , kde je nad baterkou taková plastová krabička. Bílá nebo šedá. Vede do ni tlustý červený kabel a z ní cca 8 slabších. Když tu krabičku otevřeš, tak uvidíš pojistky. Nenech se zmást že nevypadají jako ty klasické nožové. Na těchto nejde vidět, jestli je spálená nebo ne. Musíš vyzkoušet zkoušečkou/žárovkou jestli je "průchozí"
Je to cca pátá z leva. Myslím, že byla 80A.
Tak snad jsem to napsal srozumitelně. A snad to pomůže.
:wink:
Mimochodem ty v kufru jsou takové:
Obrázek

Napsal: stř 07.08.2013 20:33
od tacudek
Tak sahara jede dnes po jízdě pařákem po dojetí jela a pote odzkoušeno na diagnostice na 90% a jela jak čert. ale při zapnutí klími se nerozběhne :(

Napsal: stř 14.08.2013 23:44
od horan
Chvilku trvá než zapne. Třeba 15 vteřin. A jak vypadá kondenzátor (klima chladič)? Není zacpanej? Pokud by se náplň špatně chladila, tak by v systemu stoupal tlak a pak by mohlo dojít k nějakýmu "odfouknutí".
Když si to nechával plnit, tak kontrolovali i tlak se zapnutou klimou? Nebo tam narvali jen náplň a hotovo?

Napsal: pát 16.08.2013 15:44
od tacudek
ne zkoušeli jsme to dvakrát nebo třikrát :(
Chladič na pohled vypadá dobře jen pár much :(

Napsal: pon 26.05.2014 15:53
od shadou
oživuji tohle vlákno s dotazem na absenci napájení Kompresoru.
Panel reaguje, reguluje ventilátor a teplotu nahoru i dolu. Klima však nejde.
Domníval jsem se že je problém v náplni. Nechal jsem naplnit a stále nic. Mechoš zjistil absenci napájení kompresoru.
V autě momentálně není jednotka ABS a Webasta. Jsou v opravě.

Klima dvouzonová automatická
Auto e39 530diA 6/2000
Díky

Napsal: ned 01.06.2014 18:49
od shadou
nikdo?
snad pomůže pár dalších dat
Kompresor se spustí přes diagnostiku, sahara také,
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Napsal: úte 03.06.2014 05:34
od shadou
co se mého problému týkalo. Bez jednotky ABS klima nefunguje. i ze špatnou jednotkou fachá