Stránka 1 z 2
Napsal: pát 12.07.2013 07:22
od PetanE60tka
Chlapi, je mozne, kdyz mi nemenili odlucovac oleje pri vymenach vzduchovych filtru, cca 100 000 km, ze mi to tlaci olej sanim do motoru a dokonce pres sani kolem klapek ven na blok motoru? Vsiml jsem si, ze jsem tam mel olej posledni dobou stale, ale od vymeny k vymene oleje mi na displeji ukazoval pocitac stale hladinu oleje na maximu, ale ted poslednich 20 000 km mi to sebralo pulku naplne a auto huli studeny modre a i teply si na volnobeh trosku pokuruje. Filtr castic tam neni... Turbo jsme vcera koukali a vse ciste, hadice nezasrane od oleje, turbo tiche, vule zadne, takze turbem to neni, tak se ptam, zda-li je to mozne diky tomuto. Diky
Napsal: pát 12.07.2013 07:55
od Hanz
ad 1- vzdy pis o jaky motor jde (hadam 530d e60)
ad 2- ihned ten odlucovac vymen, jinak to uz nebudes muset delat
Napsal: pát 12.07.2013 08:58
od PetanE60tka
Jojo zapomnel jsem E60 530D 174 kw
Jojo, chystam se ho hned vymenit, jen si rikam, jestli ten unik oleje a modry kour je zpusoben tim...
Napsal: pát 12.07.2013 11:01
od Filozof
530d e60/61 byly modely tyto: 160KW pak 170KW a nakonec 173KW.
a 174 neexistuje ... možná tvůj překlep?
jakej je to ročník ?
Napsal: pon 15.07.2013 07:46
od PetanE60tka
173 kw, 2008, nemel jsem technicak a blbe si.to zapamatoval a neoveril
Napsal: pon 15.07.2013 10:29
od Filozof
V pohodě já jen zda to nebyla čipovaná 160KW verze ...a i tam by to bylo relativně málo o 14KW.
No spaluje to olej - modrej dým. Ted jde o to odkud to bere ...
Zda kroužky nebo něco jiného to těžko asi posuzovat od klávesnice.
Mrkněte na to pořádně a podívej se na diagnostiku co řekne.
Možná se pletu ale co olej jakej se tam dal ? není tam jinej typ ?
Odkdy to začlo dělat ?
Tlaky válce v pohodě ?
zajed si za snejkem nebo jaraxem jistě ti poradí co stím.
Napsal: pon 15.07.2013 11:27
od PetanE60tka
Tenhle tyden to prehodime, rovnou shodime hadici od turba a zkusime vuli, jestli to neni turbem, pokud ne, tak s tim neco najedu, at se to vypali a uvidim, jestli to bude hulit porad dal ci ne. Leze to ven skrz klapky v sanich, tak uvidime, druhy krok bych zkusil vymenit sani, kdyz by se ten olej porad ztracel a nehulilo to. Krouzky snad ne, nestras. Pred dvema mesici to meli v dieselpoweru na brzde a odladovali chip, takze vykon to melo v pohode, jsou novy vstriky a cerpadlo. Turbo je tichy. Jen je odpojenej EGR a pryc filtr castic, ale ten mel vliv na cernou kourivost, nikoli modrou.
No uvidime, co se s tim stane po vymene toho odlucovace, koupil jsem auto ve 132000 najetych z nemecka, nevim, jestli ho tam menili, kazdopadne mam ted 202 000 a nebyl menen jeste ani jednou tady. Olej je tam ten, co tam ma byt.
Jeste jeden dotaz, E60tka ma cidlo jen na hladinu oleje ci i na kvalitu oleje, ze trebas pozna, ze olej je uz KO a mel by se vymenit drive, pokud by tam treba sly nejaky sracky nebo voda, coz teda mne se netyka, jen dotaz, nebot mi kdosi rikal, ze meni olej radeji po 15 000 km a nenechava tech cca 30, co pise komp, tak mi jde o to, jestli si to auto samo rekne, ze by ho pri urcita zatezi a kvalite chtelo vymenit driv, ci nikoli a jede to jen podle ujetych km a zateze s nejakym standartnim algoritmem?
Napsal: pon 15.07.2013 12:38
od Filozof
nevim jak e60ka ale jiné modely třeba už stará e34 to má tak že se to může lišit podle stylu jízdy ...kdo jezdí na pohodu dlouhé trasy tak mu to zahlasí třeba při 18000-19000km na výměnu ...a kdo jezdí brzda plyn a dost město tak už třeba při 8-9000km. Tak mi to bylo řečeno když jsem měl 15000km a stále jsem měl dva čtverečky do výměny oleje na palubáku.
E39 a e60 ty už v tom budou jistě dál a určitě nebude paušálně ukazovazt 30tis km ale jistě přihlédne taky ke stylu jízdy řidiče.
Někdo se hodně bojí a raději mění dříve ale pokud se dává kvalitní olej nebál bych se toho poslouchat palubák. Díky preveci lidi utratí 3x tolik za servis a tyto fámy hlavně servisáci aby měli vyděláno ..to je tak všude ...
pokud chceš vydělat budeš tvrdit at se to preventivně vymění a podobně ... jsou to prachy pro servis/obchodníka a podobně.... proto se říká všude a je to zažité v ČR hodně preventivně to vyměníme.

Napsal: pon 15.07.2013 13:59
od PetanE60tka
S olejem jsem to myslel hlavne tak, jeslti si to nejak dokaze rozeznat, ze auto je po cipu a tedy obcas vice namahany motor, vicemene jezdim na pohodu, ale treba na dalnici nebo nekdy se proste svezu. Tak jestli fakt preventivne menit treba ve 20 000 a nebo se na to vysrat a nechat to na aute, kdy si rekne.
Napsal: pon 15.07.2013 14:09
od Vlasta
Já měnil na 535d odlučovač ve 100 tis. km, nicméně asi zbytečně, protože tenhle už nemá filtr, jak u E39, ale je tam jen taková silikonová membrána, na té se nemá co posrat
Napsal: pon 15.07.2013 14:09
od Vlasta
Já měnil na 535d odlučovač ve 100 tis. km, nicméně asi zbytečně, protože tenhle už nemá filtr, jak u E39, ale je tam jen taková silikonová membrána, na té se nemá co posrat
Napsal: pon 15.07.2013 15:47
od beny-maser
o odlučovači oleje je toho tady plno a projevuje se to přesně tak jak popisuješ, rozhodně bych s ním začal a pak řešil dál.
čidlo kvality oleje to určitě nemá,ještě jsem ho neviděl v žádném autě, bude to mít pouze algoritmus stejně jako ho měla e34
Napsal: pon 15.07.2013 21:35
od horan
filozof: když myslíš, že oleji nevadí stále se zmenšující olejové filtry, stále menší olejová náplň a stále větší namáhání oleje, tak si měň třeba po šedesáti tisících. My, co se tím živíme si to měníne do patnácti. A ne jen zákazníkům, ale i sobě. Pokud tě tak trápí těch pár korun ročně navíc.
Neříkám, že motor umře hned, ale dobře mu to určitě nedělá. Naposledy v práci chrysler voyager. Na jeden olej najeto 48000 km a přežil, ale chtěl by si potom takový auto koupit?
Napsal: pon 15.07.2013 23:24
od Fx
Čidlo kvality oleje
Třeba u E39 je servisní interval nastaven defakto na dny a nebo vyjeté litry paliva a tečka. Ty litry paliva totiž tak nějak docela slušně vypovídají o jízdním režimu, stylu a namáhání motoru.
Napsal: stř 17.07.2013 11:37
od PetanE60tka
Tak vyměněno, uvidíme, zda-li to kouření přestane.
Ještě si pro jistotu chci nechat vyndat klapky ze sání, kde mi rosí olejporadíte, jestli se tu někdo zabývá vyloženě touto problematikou a má to již vychytaný?
Napsal: stř 17.07.2013 11:43
od VRsix
Resim neco podobnyho, ale docetl jsem se, ze je potreba udelat i neco s EGR.
klapky ke koupi zde:
http://www.voton.cz/cz/e-shop/905743/c5 ... 33-mm.html
Napsal: stř 17.07.2013 12:30
od PetanE60tka
Ja mam EGR odpojenej a filtr castic pryc, takze proto hledam nekoho, kdo vi, co a jak a mohu se spolehnout, ze odjedu domu a navic i bez chybovych hlasek

Napsal: čtv 18.07.2013 12:47
od PetanE60tka
A jeste jeden dotaz, jak dlouho tak trva, nez se po vymene odlucovace vypali ze sani olej a auto prestane modre kourit, at vim, zda-li to bylo vazne tim a nebo mam hledat dal
Napsal: čtv 18.07.2013 13:24
od Vlasta
Já bych pátral dál, protože u E60 je ten odlučovač bezúdržbovej, já ho taky měnil zbytečně
Napsal: čtv 18.07.2013 14:10
od PetanE60tka
Já tam měl molitan a ted jsem tam daval nejakej plastovej