Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 11.07.2013 12:49
od Maslista
Zdravím..

byl bych moc rád kdyby sem napsalo co možná nejvíc majitelů e60 / 61 které mají před chladičem žaluzie v ledvinách a popsaly jak jim tyto žaluzie fugují..

U mne žaluzie fungují následovně..
při vypnutém zapalování jsou volné a dá se s nimi snadno hýbat resp. jdou otevřít..
otočením klíčku resp. zapnutím zapalování se aktivuje el. magnet a žaluzky nejdou otevřít.. neotevřou se ani když je venku +30°C a běží klima a s ní samozřejmě shara.. auto se sice nijak nepřehřívá a klima chladí, ale stejně mi to přijde divný.. podle mého jakmile dojde na spuštění sahary měly by se uvolnit a otevřít..

předem všem děkuji..! :D

Napsal: čtv 11.07.2013 16:21
od PetanE60tka
Myslim, ez mi to dela uplne stejne, nevim, kdy se otevrou :)

Napsal: čtv 11.07.2013 18:08
od Vlasta
K čemu to tam vůbec je? Já je na 535d nemám a kolega na E61 530d jo

Napsal: čtv 11.07.2013 19:38
od mareeq1
Tyjo to mě nikdy nenapadlo, že jsou až takhle vychytaný. Volný je mám určitě když stojím, to jsem zjistil na wapce. Ale když nad tím tak přemýšlím, tak tam určitě není žádnej motůrek co by je mohl otevírat, tím pádem se nejspíš otvírají pouze tlakem proudícího vzduchu pokud ten "magnet" vypne. Z toho soudím že se to dá jen těžko pozorovat (ten otevřený stav) :-)

Napsal: čtv 11.07.2013 19:39
od chip
Když běží sahara, tak se to má otevřít.

Pohon, co je ovládá, tam samozřejmě je.

Napsal: pát 12.07.2013 07:56
od Maslista
chip píše:Když běží sahara, tak se to má otevřít.

Pohon, co je ovládá, tam samozřejmě je.


jsi si 100% jistý..?

..co jsem tak koukal je tam pouze el. magnet který je uzamyká.. otevírat je podle mne má pouze proud vzduchu a to jak od sahary nebo při jízdě..

..ty je na autě máš a fungují tak jak si to popsal..? případně co máš za motorizaci a r.v.?

Napsal: pát 12.07.2013 07:57
od Hanz
je to na snizeni aerodynamickeho odporu a hlucnosti... melo to uz treba Porsche 928 (a v USA urcite nejaka kara i driv)

Napsal: pát 12.07.2013 08:08
od Maslista
mareeq1 píše:Z toho soudím že se to dá jen těžko pozorovat (ten otevřený stav) :-)


ťukni do nich prstem při nastartovaném motoru a uvidíš.. :wink:

Napsal: pát 12.07.2013 08:10
od Maslista
Hanz píše:je to na snizeni aerodynamickeho odporu a hlucnosti... melo to uz treba Porsche 928 (a v USA urcite nejaka kara i driv)


no a mají se tedy otevírat..? případně kdy..?

Napsal: pát 12.07.2013 09:07
od chip
Maslista píše:
chip píše:Když běží sahara, tak se to má otevřít.

Pohon, co je ovládá, tam samozřejmě je.


jsi si 100% jistý..?

..co jsem tak koukal je tam pouze el. magnet který je uzamyká.. otevírat je podle mne má pouze proud vzduchu a to jak od sahary nebo při jízdě..

..ty je na autě máš a fungují tak jak si to popsal..? případně co máš za motorizaci a r.v.?
Jo takhle mi to přesně maká. Nechám auto stát na slunku v horku, pak přilezu zapnu klimu. Slyším jak se zapne i sahara a klapky se otevřou. Jinak je to 95% času zavřené. Mimo jiné to urychluje i ohřátí motoru.

Je to hustá vychytávka, jak by řekla omladina :)

Napsal: úte 16.07.2013 14:22
od Maslista
to je tady tak málo e60 e61 s žaluziemi.. zajímalo by mne zkušennosti od více uživatelů..

mne se uvolňují pouze při vypnutém zapalování.. pokud je to špatně, nevím kde hledat chybu..?

Napsal: úte 16.07.2013 16:27
od chip
Uvolňovánání po vypnutí zapalování je správné. Přestane jít šťáva do pohonu a ten povolí a nic to nedrží. Když to našlápneš tak to pohon drží, aby to neotevřel nápor vzduchu.

JJ u e60/61 je to celkem výjmečně. Taky jsem to zatím na moc autech neviděl.

Napsal: úte 16.07.2013 16:48
od Hanz
Protoze to kazdej joula po bouracce vynda, kdyz zjisti, co stoji nove...

Napsal: čtv 18.07.2013 19:46
od Eddie
Já mám E60 530D a chodí mi to přesně jak píše Chip, tak že asi správně,dokud nebeží sahara tak s tím nehnu ani prstem, tedy při nastartovaném motoru, jak sepne sahara tak po chvilce se žaluzie otevřou

Napsal: pát 19.07.2013 13:15
od Maslista
v tom případě mi fungují špatně.. sahara sepne a žaluzky se ani po delší chvilce neotevřou.. neví někdo kde by mohl být problém..? s inpou jsem na nic nepřišel..

asi přes léto ten magnet odpojím a bude..! :evil:

Napsal: pon 22.07.2013 08:22
od Maslista
Nový poznatek:
Během pátečního nákupu jsem nechal auto na slunci.. po návratu jsem pustil klimu na max.. po naložení nákupu jsem mrknul na žaluzky a světe div se byly otevřené.. :D
Jen nechápu, proč se ty mrchy neotevírají spolu se spuštěním sahary, ale až když je potřeba fest chlazení.. :?

Napsal: pon 22.07.2013 11:49
od laionel
Žaluzie jsme řešili u kamarádovi e61 545i. Logika říkala, že by se měly při jízdě otvírat, aby se motor chladil. Ale naopak se zavřely. Mysleli jsme si, že je někde chyba. Po dlouhém pátrání na netu, jsme zjistili, že k chlazení za normálních teplot dochází vlivem aerodinamiky nárazníku tj. otvory v nárazníku. Pouze při velkém zahřátí dochází k uvolnění elektromagnetu a tím se uvolní žaluzie, takže dochází k dochlazování motoru a chladiče i přes otevřené žaluzie. Takže to takto funguje, a žádné problémy nejsou. (545i má vyšší provozní teplotu - 105°C)