Stránka 1 z 1
Napsal: stř 03.07.2013 10:51
od haCR
Zdravím kluci,
mám takovej problém. Přehazoval jsem můj motor z bmw e34 ´92 m50b25 bezvanos, do e34 ´89 kastle namísto motoru m30b30. Musel jsem předělávat elektriku(přepájkovávat) z konektoru c101 u m30 na x20 u m50. Start se povedl na výbornou, ale mám pár problémů. Nefunguje mi ukazatel teploty v interiéru. Dráty by měli být dobře spojené tedy mám pin 4 u c101 -> pin 12 u x20. Přesně podle schémat na netu. V ETM jsem motorovou elektriku přesně pro můj rok výroby nenašel. Nevím čím to může být, ale budíky jsem zkusil prohodit za ty co fungovaly, a těma to není, nic se nezměnilo. Stejně tak jako motor fungoval i ukazoval hodnoty dobře až do swapu, takže senzory by měli být taky ok. Tak jsem pátral na internetu a u motoru m50 jsou dva snímače teploty. viz :
http://static.bmwfans.info/images/epc/NzE5X3A=.png
jeden pro budíky a jeden pro řídící jednotku, kdežto u m30b30 byl tuším pouze jeden. Nevím jestli je problém v tomhle, každopádně u konektoru c101 se používá jen zmíněný pin 4 u c101, naproti tomu u x20 je pin 11 a pin 12 věnován teplotě viz:
http://img376.imageshack.us/img376/9335/92m50gz7.jpg
pin 12 je připojen a pin 11 mi zůstává nepřipojen.
Auto s m50tkou je ještě neodvzdušněné a tak se bojím aby se motor při odvzdušňování zbytečně nepřehříval když nemám ukazatel teploty. Chladič byl plný až po hrdlo, až vytékala z odvzdušňováku voda a po nastartování byl další problém, že mi neotevřel termostat i když si myslím že teplota otevření byla dávno dávno dosažena a dávno běžela i visco. V motoru je teď tak 6,5l vody což je pro m50 žalostně málo a teplej vzduch jde jen z foukání pod oknem, jinak všude studeno. Termostat byl funkční před výměnou, stejně tak vodní pumpa byla dávaná nová před půl rokem a s odvzdušněním nikdy problém nebyl....
Nějaké rady? Už někdo něco takovýho řešil?
Díky moc za pomoc, uvítám každou radu.
Vašek
Napsal: stř 03.07.2013 11:14
od sklenus
skús auto odvzdušniť v kopci, nech si kúrenie poriadne cucne vody, prípadne pri montáži nepadlo niečo do hadice, nejaká nečistota, žeby to zabránilo prúdeniu vody, ešte skús pozrieť elektromagnetické ventily pre kúrenie
čo sa káblovačky týka, momentálne robím elektriku na projektovom aute
- mal som vzato, že tam pájkovanie zväčší odpor, ale pri pinovaní som videl, že spoje sú len stiahnuté klieštami do pinou a svoriek, takže to bude mať určite vyšší lokálny odpor ako to letovanie, a u e34 by to ani nemalo vadiť
ešte by som ale premeral priechodnosť toho káblu, žeby bol načatý a niekde pri manipulácií sa jednoducho zalomil a máš problém, takže nič jednoduchšie ako premerať od pinu k čidlu, teda u mňa po 2 dňoch roboty by som sa na to najradšej vys.... ale bež do toho
inak máš SS od mňa
Napsal: čtv 04.07.2013 03:19
od haCR
Tak jsem zase dnes od rána do večera strávil v garáži a něco jsem vyzkoušel, ale opět se nic nevyřešilo:( ..
K ukazatelu teploty - dle návodu na internetu jsem prozkoušel jestli mám dobře spájené vedení k přístrojovce tak, že jsem ukostřil signálový vodič pin č. 12, a ukazatel vylétl do maxima, tudíž funguje...vyměnil jsem také čidlo z jiného m50 motoru po zapojení opět neukazovalo...Až poté jsem překostřil jeden z pinů a čidlo začalo ukazovat, ale né správně, nikdy teplota nešla víc jak přes 1/4 ukazatele. Vážně už nevím v čem je zakopanej pes...
Kvůli tomu nemůžu i pořádně odvzdušnit, protože stále nevím pravou teplotu motoru. Odvzdušňování se mi taky nedaří, hadice se tlakují, ale z odvzdušňováku nejdou žádné bubliny. Termostat vůbec neotevřel, nevím proč, a v interiéru auto topí jen při poloze na nohy a na okno. zbytek je studenej vzduch jen. Zkoušel jsem i v kopci, i na nájezdech, moc to nepomohlo...Nějakej další tip? Je nějaká zaručená metoda, jak poznat kolik má motor teplotu, abych to neuvařil při tom odvzdušňování? Slyšel jsem že u m50 je i odvzdušňovák u tělesa termostatu?
Ještě zkusím prohodit ty elektro magnetické ventily topení(Jakou mají vlastně přesně funkci?), zkusím termostat, zda opravdu otevírá a taky prozkoumám jestli není něco zaseklé v hadicích, jinak už vážně netuším..
Ukázalo se taky že mi neukazuje správně econometr a stále je problém s kontrolkou i funkcí abs....Samé dobré zprávy...
Kdyby kdokoliv věděl jak mi pomoct, kdyby Vás cokoliv napadlo,prosím piště...
Vašek
Napsal: čtv 04.07.2013 09:32
od sklenus
no pokiaľ neotvára termostat, tak začni tam, môže byť zalepený, a uvidíš ďalej, niečo podobné mi robilo na e39, termostat KO a teplota si pobehovala, raz do polky raz do normálneho zohriatia v meste a potom mimo zasa klesla tak do polky normalu
a tie elektroventily su napojené na kúrenie, keď točíš tými 2 šporákmi na reguláciu teploty v interiéry, tak sa otvárajú a zatvárajú a púšťajú teplú vodu z hlavy do kúrenia
ale začni tým termostatom, pokiaľ je zavretý, alebo stále otvorený narobí o prúsery
Napsal: čtv 04.07.2013 20:50
od haCR
Tak odvzdušněno nakonec je, bohudík, termostat se otevřel, po tom co jsem ho vytáhl a důkladně vyčistil, jen nefouká teplý vzduch z přímých ofuků v palubce. Na nohy a čelní sklo jde teplej. Ventily topení jsem vyměnil za ty z druhýho auta, kde nebyl problém a nic. S teplotním čidlem jsem nic nevybádal. Kdyby někdo věděl kudy přesně vedou obě teplotní čidla, na jaké piny jakého konektoru předtím než se dostanou do budíků, moc bych to ocenil..
Dále nefunguje ukazatel aktuální spotřeby, při jízdě je ručička na nule a když auto zastaví, ručička jde na max, do nekonečna...nic mezi...
Taky je problém v ručičce palivoměru, sem tam vyskočí na 40 l možná 45, tam si chvíli pobude a zachvíli spadne na buďto nulu nebo aktuální stav v nádrži, což bylo tak 10l...
edit: tak jsem vyměnil plovák i s čerpadlem a ručička nespadne...je na 40l a mám tam tak 18 l
Každou radu ocením..
Napsal: pon 08.07.2013 23:03
od haCR
Teď jsem koukal po internetu a jelikož mi je divný že nejde ani teplota ani ukazatel spotřeby a ukazatel paliva v nádrži, typl bych to něco s budikama. Vyčetl jsem něco tady :
http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... citors.htm o tzv. coding plug (kódovacím konektoru) ve kterém je připojena přípojka s eprom pamětí ve které jsou zapsány informace co se váží k autu a technické údaje, např info o motoru, velikost palivové nádrže atd a při výměně motoru či celých budíků, může nastat problém, jakej mám možná i já...Jen jsem se pořádně nedočetl řešení, nebo diagnostiky jestli je to fakt tímto způsobeno.
Napsal: čtv 15.08.2013 14:15
od haCR
Tak ukazatel spotřeby jsem zprovoznil, bylo špatně spájeno...konektor c101 u e30 a e34 i e28 se přeci jen liší....Ale zbytek zůstaává...U palivoměru jsem zjistil ze si hlásí vesele 40l +- 20 , i když je to hovadina, ale doopravdy měří jen když už jedu na rezervu, rozvítí se na budících....
Někdo pomůže? :/
Napsal: čtv 15.08.2013 22:40
od blinker
Ahoj, s palivoměrem ti nepomůžu, ale s tim studenym ofukem to tak prostě u starších e34 je, měl jsem e34 rv89 m20b20 a teplo středem prostě nefouká, bohužel

... sry za OT, ale jak pozoruješ rozdíl ve výkonu, nebo spíš ve spotřebě? ten m30b30 taky neni špatnej kousek...?
Napsal: sob 17.08.2013 14:11
od haCR
M30b30 jsem vůbec neotestoval, koupil jsem auto už s vadným motorem. Ale soudím podle toho že je to motor z rodiny m30 tak bude žravější než m50 ale podle mě i líp pojede. Dle mýho je m50b25 dole mrtvá, zatímco u m30b30 je více krouťáku dole...
Jinak k topení, myslíš že by pomohlo vyměnit celý topení z toho novějšího auta? Myslím, že to musí topit, je tam prostě nějaká klapka vypi*ená a proto to nefunguje. Ale sundáváat celou palubku se mi moc nechce...
K tomu teplotnímu čidlu mi nikdo nic nepoví? Díky