Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 13.06.2013 22:34
od E36Topr
Ahoj už delší dobu řeším stejný problém. Při jízdě za studena není zjevný žádný problém. jakmile ujedu třeba 13 Km tak auto začne škubat a to pokračuje až do chcípnutí. někdy napíše chybu špatného tlaku railu ale po smazání zase chcípne a už neukáže chybu žádnou.
DDE se nerosvítí nikdy.
V poslední době provedeno: Přetěsněné sání , Přetahané kompletně všechny podtlaky, Test vstřikovačů všechny OK. nový O.separátor, nové turbo, nové čidlo tlaku railu, nové podávací čerpadlo(v nádrži), Nové čidla teploty.
Můj další dotaz: Nemáte někdo zkušenost s VT čerpadlem... ? Jak se auto chová v případě protékání čerpadla do přepadu nebo když už netlačí to co má.? Mám inpu jenže tomu moc nerozumím a nevím co je co tudíž je mi inpa k ničemu. Chyby žádný vesměs. nevíte někdo jak zkusit to VT bez jeho demontáže.? zda li se to vůbec dá. A jaký má být tlak VT po případně jak se to v INPA jmenuje ( mam to napůl NJ a napůl AJ )a jaký tlak na railu.? PS: Dělá to pouze po ohřátí na provozní teplotu. za studena jede normálně.
Předem všem zúčastněným děkuji za jakýkoliv typ. Tonoucí se stébla chytá takže budu rád za všechny poznatky...
Napsal: pát 14.06.2013 08:37
od sklenus
mám podobný problém, auto mi z ničoho nič vypne po pár sekundách behu, taktiež mám inpu, napísalo mi žhavenie a pri zápise chyby na voľnobehu som mal tlak na raily okolo 340bar ( 339, 341 ....) a toto je normálny tlak na voľnobehu, žial nedostal som sa ďalej na life data pre vyššie otáčky, ale tlak pôjde rozhodne hore min do 1000bar, je to CR takže tam čakaj fakt vysoký tlak, ešte skontroluj podávacie čerpadlo pod vodičom, údaj o jeho tlaku by sa mal takisto zobraziť a mal by mať okolo 4-5 bar
a skús skontrolovať čidlo vačky, zvykne odchádzať, prejavuje sa to, zlým, resp. nemožnosťou štartu za tepla, a väčšinou ho diagnostika neukáže, aspoň mne neukazovalo
ak by si nemal možnosť od niekoho požičať, mám doma svoje staré, za studena ešte chytí
Napsal: pát 14.06.2013 18:29
od E36Topr
Ahoj za studena nemám problém to jen za tepla divně se to rozvrní jako když by nešel ten motor pravidelně

. Jinak zkusím určo díky moc
Napsal: pát 14.06.2013 18:29
od E36Topr
I přesto stejně za tepla chytá jen se malinko hádá a pak chcípne
Napsal: pát 14.06.2013 19:46
od sklenus
no ja som to mal podobne, motor chytil bežal a potom bum a vyplo, pohybal som káblami pri GM a už nejde vôbec, zajtra na to konečne idem, možno bude aj u teba chyba len v nejakom kábliku, skús prekontrolovať káble či niečo niekde neuvidíš, zvykne sa to prepáliť, poškodiť vzadu za hlavou a stenou firewallu
Napsal: pon 17.06.2013 22:42
od E36Topr
tak takhle jsem na tom já...

Napsal: pon 17.06.2013 22:56
od E36Topr
Napsal: pon 17.06.2013 22:57
od E36Topr
Napsal: pon 17.06.2013 22:59
od E36Topr
sry dal jsem to tam, omylem dvakrát a ještě jsem tam našel Friction torque mimo limit a UB operating hours nevíte někdo co to je .?
Napsal: úte 18.06.2013 09:28
od sklenus
kukám na tie hodnoty, ten druhý tlak na rampe nič moc, ale hlavne 4 bary z podávačky je myslím už málo
minul som to čítal na inom fóre
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/obmedzen ... 80164.html
Napsal: čtv 04.07.2013 19:55
od E36Topr
Ahoj tak mám nové poznatky dneska jsem udělal lahvičkový test a cca po 1,5 minutě a cca 1500 otáček jsem měl ve všech nádobkách +- stejně. cca 0,2 DCL. což se mi zdá jako ok...
Za další když jsem odpojil černou hadici z palivového filtru ( přívod nafty ) a dám jí do pet lahve tak mi jde nafta se vzduchem a když to připojím zpátky tak už jde přes průhlednou hadici co vystupuje z filtru k VT pouze nafta bez bublin mohlo by to mít spojitost se středotlakým čerpadlem pod řidičem.? dělá vám to taky nebo mám středotlak KO.? Díky
Napsal: čtv 04.07.2013 20:58
od starML
E36Topr píše:.... když jsem odpojil černou hadici z palivového filtru ( přívod nafty ) a dám jí do pet lahve tak mi jde nafta se vzduchem a když to připojím zpátky tak už jde přes průhlednou hadici co vystupuje z filtru k VT pouze nafta bez bublin
Pokud flaštičkový test dopadl, jak popisuješ, tak vstřikovače budou OK. A teď k té dodávce nafty :
- když to jde pod tlakem do filtru, tak stíhá dodávat čerpadlo v nádrži a bubliny v průhledné hadičce nemáš - on to není skoro žádný odběr paliva
- když to pustíš na volno do PETky, tak to máš s bublinami, protože středotlak saje jako divé, ale podávací čerpadlo v nádrži už nestíhá, nebo je přicpané sítko v sacím koši toho čerpadla v nádrži. A na spojích hadic a ejektorové pumpě jsou O-kroužky, které nemusí být v nejlepším stavu. A někde tudy si to přicucne vzduch. Stejně tak se to chová při jízdě, kdy už nějaký odběr nafty je. Vlítne Ti tam vzduch, skokově poklesne tlak, čidlo tlaku na filtru to napráší DDE a ta už motor vypne sama, nebo to prostě chcípne. Doporučuji prostudovat :
Přečerpávání mezi nádržemi
-
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
-
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ht=ejektor
-
http://www.bmwklub.sk/bmwx/prepad-z-nadrze-t36816.html
-
http://www.bmwklub.sk/bmw5-e39/premenov ... 37046.html
-
http://www.youtube.com/watch?v=apOHpW_K ... re=related
Palivová čerpadla a tlaky
-
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... E9&start=0
Napsal: pát 05.07.2013 10:50
od E36Topr
Ahoj čerpadlo v nádrži je nové a sítko je také čisté. Dneska zkusím nějak natlakovat to potrubí a kouknu na to přečerpávání. Když se projevuje problém tak DDE se nerozsvítí.
Napsal: pát 05.07.2013 12:20
od starML
E36Topr píše:.....za studena není zjevný žádný problém. jakmile ujedu třeba 13 Km tak auto začne škubat a to pokračuje až do chcípnutí. někdy napíše chybu špatného tlaku railu .......nové podávací čerpadlo(v nádrži)...Když se projevuje problém tak DDE se nerozsvítí
Nového čerpadla v nádrži jsem si nevšimnul - promiň. Budeme předpokládat, že je OK. Takže máme 2 symptomy :
1) dělá to jen na teplém motoru
2) v proudu nafty před filtrem jsou bubliny
Ad1)
- mohlo by to dělat čidlo na vačce, u kterého se projevuje tepelná závislost a přestane dávat správné impulsy pro vstřikování. Ale pokud už je motor v chodu, tak by si DDE vzala náhradní signál od čidla kliky a do paměti by se zapsala závada. Bohužel se to zapíše tak, že to vypadá jako signál od kliky, ale po prostudování WDS nebo zkušenostech jdu na čidlo vačky. Ale tohle se projeví špatnými nebo nemožnými starty teplého motoru, nikoliv zdechnutím za jízdy. Čidlo stojí 116 dolarů, takže v jeho preventivní výměně vidím pouze vyhozené prachy.
- ten flaštičkový test jsi dělal při +/- 1500rpm a dopadl OK. Bylo to na studeném nebo teplém motoru? Jenže do 1500rpm jsou ještě funkční korekce vstřikovačů, potom už ne. Udělej ho znova, určitě při teplém motoru, protože se to sere za tepla. A udělej to při vyšších otáčkách 2, 2,5 a 3 tisíce. Odkrytuj si plasty, ohřej motor jízdou a potom si zapoj ty hadičky na přepady. Dobu testu přizpůsob velikosti flaštiček, kdy bude nějaký transparentní výsledek. K tomuto opakování mne vedou Tvoje poznatky, že "napíše chybu špatného tlaku railu". Jenže co to přesně napíše? Jestli anglicky nebo německy je fuk, ale chci to vědět přesně - udělej PrintScreen nebo fotku obrazovky. Jestli je v té hlášce něco jako "plausibility - plausibilität" (pravděpodobnost, věrohodnost) tlaku na railu, tak při vyšších otáčkách na teplém motoru začne některý ze vstřikovačů protékat do přepadu. To znamená, že tlak v railu v určitém okamžiku velmi poklesne a zase se vrátí na OK hodnotu. Jenže čidlo railu bere nějakou střední nebo mediální hodnotu, takže na analogovém ukazateli obrazovky INPA se projeví mírný pokles tlaku na railu (Rail-pressure) a pokles tlaku na filtru (Pre-supply pressure) oproti tlakům na studeném motoru. Tohle (Analog Values 1) taky můžeš sledovat jako live data, kdy zapojíš diagnostiku a vyjedeš na rozumnou silnici. Ale musíte být dva, jeden řídí a pouze spolujezdec sleduje live ukazatele INPA.
Ad2)
Bubliny by v dodávce paliva být neměly a ukazuje to na nějaké přisávání vzduchu - ten systém přečerpávání určitě zkontroluj. Ale slabá dodávka paliva do filtru by se v tomto případě projevila rozsícením kontrolky DDE, a to se podle Tebe nestane. Kontrolka má dvojitou funkci - při stratu indikuje žhavení, při chodu motoru nízký podávací tlak paliva. Tím ale neříkám problém "bublin" neřešit, protože kombinace (1) a (2) může problém způsobit - pořád se jedná o dodávku paliva do válců. Ale vsadil bych na (1) a flaštičkový test na teplém motoru ve vyšších otáčkách.

Napsal: čtv 12.09.2013 16:00
od E36Topr
Ahoj tak jsem se zase opět dostal k řešení mého BMW. Přes všechnu mojí marnou snahu jsem dospěl k tomu že pujde nejspíš do světa porouchaná k někomu kdo jí opraví a bude mu sloužit.
Ještě poslední věc co mě napadlo je zdali by nemohla být ŘJ KO.
V případě že koupím jinou ŘJ z 530D 142KW co všechno musím vyměnit. Musí se měnit i spínačka kvůli imobilizeru nebo ne. nevíte někdo..?
A je možné že by mou závadu způsobovala moje řj.?
předem děkuji za veškeré postřehy a odpovědi...