Stránka 1 z 1
Napsal: pát 07.06.2013 17:50
od Ramzzes
jedna se o rok 94 141KW a mam takovy problem se startovanim ze auto nechce vubec chytnout baterka merena po startu pri dobijeni max 13,90V coz bych rekl ze je to v norme ze altik dobji jenze pri nastupu do auta ma baterka pouze max 12,50V tak proto tak blbe startuje dnes jsem nastartoval a jel se schvalne projet (40km)pri vypnuti klicku baterka 13,10V auto asi 5 min stalo (cigaro) a znovu jsem ji zmeril a baterka pouze 12,45V a zase jsem se modlil at nastaruju. jak je to mozne zkousel jsem to na dvouch ruznych baterkach nejaka rada bo v cem je problem??nikdy predtim jsem takovy problem nemel
Napsal: pát 07.06.2013 18:00
od darklord
Premerat alternator. To vypada na prerazenu diodu. Pokial je teda vsetko ostatne v seriovom stave, nemas v aute nejake hlupe radio ci nedajboh milion wattovy disko zosilovac.
Napsal: pát 07.06.2013 18:06
od Ramzzes
ne mam tam radio blanpunkt mam ho tam od koupe auta a nikdy nebyl problem a zadnej zesilovac tam taky nemam a nechci!!!!

a myslis ze je to urco ta dioda??a ta je schovana kde??
Napsal: pát 07.06.2013 18:30
od darklord
No nepotesim ta, diodovy blok je sucast alternatoru, bez jeho rozobratia sa k nemu nedostanes.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... ts_140a-3/ cislo 14. Najlepsie ak mas nejaky iny altik, skusit ho vymenit co to urobi. Nepises odkial si, v brne by som ti jeden na skusku vedel pozicat. Ako nudzove riesenie by si mohol skusit alternator odpojit, ci bude vybijanie pokracovat aj bez neho a takto zavadu v nom vylucit alebo potvrdit.
V pripade zeby to vybijanie pokracovalo aj s odpojenym alternatorom, tak neostava nic ine ako zohnat poriadny multimeter (nie lidl ediciu do 10A) zapojit ho na meranie prudu z baterky, a postupne tahat poistky aby si nasiel obvod kde je velky kludovy odber.
Napsal: pát 07.06.2013 18:54
od Ramzzes
no tak to jsi me opravdu nepotesil jsem ze Zdaru nad sazavou asi 75 Km od brna. jako skusim sehnat altik jestli nekdo nema z kamaradu doma na zkusku jinak nejdriv zkusim odpojit altik co to bude delat abych mohl vyloucit nebo potvrdit ze to je on. jinak me fakt nic nenapada co by to jineho mohlo delat....jinak dekuji za radu urcite se jeste ozvu jak to dopadne

Napsal: pát 07.06.2013 19:02
od Ramzzes
jeste jedna vec jak se to mohlo stat nebo to odchazi samo od sebe?? mam najeto 349 400 KM

Napsal: pát 07.06.2013 19:16
od darklord
No pokial mas original alternator tak myslim ze uz ma pravo na odchod na srotak. Nic netrva vecne, a aj elektrosuciastky sa opotrebuju, akurat to vacsinou do poslednej chvile nedaju na sebe poznat.
Napsal: sob 08.06.2013 10:35
od Ramzzes
jsem o tom tak premyslel a proc by mel alternator teda ta dioda na nem vybijet tu baterku??to opravdu vypada na nejaky zkrat zkusim jeste zmerit ampery na vyvodech u baterky kolik to schvalne zere
Napsal: sob 08.06.2013 14:13
od darklord
No prave preto ze ta prerazena dioda sposobuje skrat. Pokial je OK tak drzi 'proti' baterke, ak sa vsak poskodi a je priechodzia na obidve strany tak je tam tym padom skrat.
Napsal: sob 08.06.2013 17:17
od Ramzzes
tak prej aji to dobijeni 13,8V je malo melo by to davat tak 14,5V. a to se da nejak koupit samostatne ? vymenit a jezdit dal?nebo musim cely alternator?
Napsal: sob 08.06.2013 19:27
od darklord
Dobijanie 13.8 je podla mna akurat. Cez 14V uz celkom trpi baterka. Diodovy mostik sa da kupit zvlast, ale stoji to celkom nezmysel. To je rychlejsie a jednoduchsie zohnat niekde jety funkcny altik.
Napsal: sob 08.06.2013 21:18
od beny-maser
nemusí to být zrovna altík,doporučuji koupit multimetr v Lidlu(to myslím vážně , na tohle měření ti bohatě stačí) a postupně vyndavat pojistky, mě to na e34 dělaj v zimě budíky asi je jim zima a tak si přitápěj.
Jinak není od věci kouknout se po nové baterce, protože nic nevydrží věčně, tím měřákem můžeš změřit jestli to napětí nebude padat i na odpojené baterce.
Napsal: ned 09.06.2013 10:57
od Ramzzes
no zkousel jsem to na dvouch baterkach sice jetych ale dobrych takze baterku bych asi mohl vyloucit a po odpojeni baterky si baterka drzi svou hodnotu mam odzkouseno takze je tam nejaky zkrat co to vybiji nejdriv bych se zameril na ten altik pac to mi prijde jako prni vec co to muze delat pac aji tech 13,8V mi prijde malo na dobijeni
Napsal: ned 09.06.2013 12:13
od TeggyM3
já měnil nedávno na M50 320i altík, taky sem laboroval s více baterkama i 100% funkčníma a vydržely vždy jen pár startů ale já naměřil na baterce kolem 12V a po startu to spadlo na 11,50V se zaplym motorem, nakonec mi posledni cestu domu ve tmě nesvitily světla ani tolik co obrysovky a motor už chcípal, musel sem ho držet v otáčkách abych to dostal domů

ale bylo jasno že je KO altík, po nabití baterky vydržela max 2,3 starty (byla to 72Ah) sehnal jsem si jetý altík z M50ky za 500,- a už při startu (ted už měřím podle BC) 14,5V a při vypnutém motoru cca 12,70 +-
Napsal: ned 09.06.2013 14:08
od Ramzzes
no taky si myslim prave ze je to ten altik ale nemuzu nikoho sehnat kdo ho ma ten silnejsi na M50 vanos jinak diky za zkusenost
Napsal: ned 09.06.2013 14:19
od Filozof
Jo Altík jsem měnil taky v cca 315tis km u E34.
Nejdříve sem tam blikla baterka ...
A do týdne už začla svítit a pochopil jsem že baterkou to nebude ale altík prostě nedobíjel. Konečná ...na baterku ujedeš max 30km a konec - vypne ti to rádio , pak klimu ... a pak ti spadnou budíky ...a najednou zničeho nic auto utichne a celé zhasne ... šmitec ... zajimavej zážitek a před 6ti lety to bylo docela drsné poznání auta ...
alternátoru je plnej internet třeba aukro nebo auto.bazos.cz
ale bejt tebou nechám jej zrepasovat a máš na dalších 200-300tis km klídek.
mrkni třeba sem tady občas nakupuji taky...
http://autodily.mjauto.cz/bmw/5-e34/525 ... atoru.html
Napsal: ned 09.06.2013 15:02
od TeggyM3
Filozof píše:Jo Altík jsem měnil taky v cca 315tis km u E34.
Nejdříve sem tam blikla baterka ...
A do týdne už začla svítit a pochopil jsem že baterkou to nebude ale altík prostě nedobíjel. Konečná ...na baterku ujedeš max 30km a konec - vypne ti to rádio , pak klimu ... a pak ti spadnou budíky ...a najednou zničeho nic auto utichne a celé zhasne ... šmitec ... zajimavej zážitek a před 6ti lety to bylo docela drsné poznání auta ...
alternátoru je plnej internet třeba aukro nebo auto.bazos.cz
ale bejt tebou nechám jej zrepasovat a máš na dalších 200-300tis km klídek.
mrkni třeba sem tady občas nakupuji taky...
http://autodily.mjauto.cz/bmw/5-e34/525 ... atoru.html
jak píšeš.. první příznak, že se něco děje bylo vypadnutí budíku, tak nějak zničehož nic blikly spadly a znovu se rozsvítily a potom už jen problémy, dobijeni taky blikalo a pak už zůstalo viset svítíci

Taky mi puvodní altík pískal a když pak přestal pískat tak mi vše tak trochu napovědělo s čím by mohl byt problém, jen sem si to měřením napětí po nastartování potvrdil
