Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 06.06.2013 11:39
od WizarDEAD
Muze mi nekdo kdo ma tez 540i popsat, jak spravne funguje servotronic?
Co to presne dela a jak mam vyskouset ze to funguje dobre?
A jeste viskospojka. Mam novou pumpu, vrtuli i viskospojku, na omak je spojka meka a vrtule se na ni celkem snadno toci, ale kdyz nastartuju tak toci a fouka jako krava. Pamatuju se, ze kdyz jsem mel jeste starou e36 tak tam u studenyho motoru skoro netocila..
Jak to funguje u vas?
Napsal: čtv 06.06.2013 16:04
od avrix
Funguje mi to stejně daval jsem novou a po startu chvilku trva než se úplně rozpojí.
Napsal: čtv 06.06.2013 16:53
od WizarDEAD
V tom pripade ta moje urcite funguje spatne, protoze me nerozpoji. Me fouka za studena i za tepla furt stejne.. :-/
Napsal: čtv 06.06.2013 17:55
od WizarDEAD
Jeste jsem tu procetl par topicku o tom servotroniku a chapu to spravne, ze to funguje tak, ze na servu je ventil kterej podle rychlosti otvira/zavira a tim meni tlak oleje v servu a tim i tuhost volantu?
Napsal: čtv 06.06.2013 18:00
od Angelos
Tu visku, vyzkoušíš tak, že nastartuješ, počkáš 5 minut, sroluješ noviny a měl bys jí těma novinama zastavit. Jestli ty noviny roztrhá, tak je furt seplá.
Napsal: čtv 06.06.2013 18:43
od WizarDEAD
Nastartuju studeny auto, cca po 2-3 minutach se vypne sytic a otacky se ustali na 450 (nebo kolik to je, proste na te nejnizsi carce na tachu). A vrtule porad toci a fouka jak prastena. Noviny mi to rozcupovalo hned.
Napsal: čtv 06.06.2013 21:03
od Angelos
Tak jí co nejrychlejc vyměň, jinak se ti při vysokých otáčkách můžou utrhnout listy z vrtule. Už jsem to viděl na jednom zahraničním fóru a myslím, že to bylo tím, že byla právě pořád seplá visca.
Napsal: pát 07.06.2013 00:31
od WizarDEAD
To uz se mi stalo prave v Nemecku v Mnichove. Proto je tam vsechno nove..

jsem z toho smutnej
Napsal: sob 08.06.2013 20:05
od ViktorDDD
keď ideš so stiahnutými oknami a počuješ pri vyšších otáčkach hukot ako z liazky tak visco zatuhnutá, ale keď počuješ len čistý zvuk V8čky bez nejakého extra hukotu tak visco je OK
Napsal: pát 14.06.2013 08:48
od Hanz
me prijde, ze tyhle repliky visco spojky (spirala z bimetalu, misto pasku z plechu pricne pres ventil jak ma oem-je jedno, jak to vypada, muzou fungovat obe stejne, ale v realu ma ta se spiralou nekde chybu) jsou porad castecne sepnute... mel jsem nejakou z ebaye, po roce a pul se rozlitla vrtule, ted mam od Meyle (vypada uplne stejne) a chova se rekl bych totozne... huci 2min po startu, pak ji sice neslysim, ale kdyz otevru kapotu, novinama ji rozhodne nezabrzdim, jedno jak je motor chladnej/ohratej...
imo je tam bud spatna specifikace oleje nebo konstrukcni chyba a prenasi vic momentu v rozepnutem stavu nez ma...
vlivem el rizeneho termostatu u M54 motoru (pri plnem plynu se otevre termostat-snizeni teploty hlavy pro vyssi vykon) to dopadne sepnutim pri vyssich otackach a nasledne barabum pod kapotou...
Napsal: pát 14.06.2013 08:52
od WizarDEAD
Objednal jsem si novou u bmw, tak jsem zvedavej.. Jen ta cena 5200 neni vyslovene pratelska

Napsal: pát 28.06.2013 21:42
od WizarDEAD
Spojka orig BMW - sice stoji raketu, ale funguje tak jak ma.
Pro vsechny kteri chteji videt jak ma fungovat dobra viskospojka:
http://www.youtube.com/watch?v=5Ix4ZgBH8TA
Napsal: pát 28.06.2013 22:10
od Filozof
paráda a ještě by mě zajímalo jak sama sepne druhou rychlost ...a sama dochlazuje auto po vypnutí motoru ...toto mi nikdo ještě neukázal.
Takto se chová i moje visca a stejně se mi nesepne na druhou rychlost a po vypnutí klíčku prostě ikdyby bylo 40C venku a motor rudej nesepne ... tedy u E34.
Napsal: pát 28.06.2013 22:17
od WizarDEAD
Jakmile jsem dotocil tohle video, tak jsem vypl motor a po minute ji zkousel rukou a uz byla tuha. Uplne bylo cejtit jakej ma odpor.
Napsal: sob 29.06.2013 17:52
od zverbo
540i ktoru som kupil a ked som zacal prerabat tak som vedel ze visco je mrtva, tocila sa hned od nastartovania ako jebla a az do vypnutia, prsty by zlamala, jedine riesenie - vymena za novu ja som volil HD a pohoda maka ako ma.
Ked som kupoval pred rokom manzelke e46 320i kupoval som ju od chlapca ktoremu prave zla vysco zapricinila ze vrtula sa odjebkala a jak sa mrdala v tej rychlosti pri motore tak odjebala za sekundu chladic, dadice, termostat, cidla a nejake plasty.

Napsal: sob 29.06.2013 20:17
od Rejchy
Filozof píše:paráda a ještě by mě zajímalo jak sama sepne druhou rychlost ...a sama dochlazuje auto po vypnutí motoru ...toto mi nikdo ještě neukázal.
Takto se chová i moje visca a stejně se mi nesepne na druhou rychlost a po vypnutí klíčku prostě ikdyby bylo 40C venku a motor rudej nesepne ... tedy u E34.
Tak jelikož je mechanická tak žádnou druhou rychlost nemá a když neběží motor tak se prostě ani točit nemůže.