Stránka 1 z 1
Napsal: úte 04.06.2013 17:07
od Vesa88
Zdravim, dlouho jsem tu nebyl a mam dva dotazy ke svemu autu

Je to E39 530dA. Pozoruju ze obcas kdyz nekde pridam auto ma zvuk jak autobus, prijde mi ze to dela kdyz je venku tepleji. Nechrachta jako klasicka nafta ( to je jasne neni to 4 valec) ale hrozne to huci jak karosa, kamarad ma 525D a ta ma zvuk celkem normalni takovy sportovni hezky, ale nehuci

Ne ze by mi to vadilo, jen se ptam zda je to normalni, rad pozoruju lidi na zastavce jak koukaj kdyz projizdim kolem a oni vyhlizej autobus

))
A dalsi otazka, mam automat (bohuzel) a kdyz nekde pridam, uberu a zase chci pridavat, tak je tam hrozna turbodira, musim cekat nejakou vterinu na opetovne nafoukani turba, premyslel jsem to vyresit Blow off ventilem, ktery ma udajne zamzit zastaveni lopatek na turbu a kdyz znovu pridam tak by melo auto rychleji akcelerovat. Mate ho nekdo nainstalovany? Pomaha to? Jeste jsem se s tim u nafty nesetkal, ale nasel jsem na internetu ze se na naftu prodava, tak nevim
Diky za odpovedi

Napsal: úte 04.06.2013 21:48
od e155
To hučení dělá vrtule, když sepne viskospojka

Napsal: stř 05.06.2013 19:28
od mike-ee
Blow off na diesel ja ptákovina, protože ten ventil vypouští vzduch který přebytečně tvoří tlak na škrtící klapku. Diesel ale škrtící klapku nepoužívá, takže blow off na dieslu se dělá jen na efekt a montuje se na elektronicky plynový pedál a podle polohy "funguje"....řešení je změnit jízdní styl a naučit se jezdit tak aby ses turbodíře vyhnul, já si třeba nepamatuji ani v automatu 3.0d v x5 e53 že by se mi taková věc stala, spíš se mi pár krát stalo že jsem prudce přidal, pustil plyn, auto chtělo přeřadit a já to zase zašláp a tǎ byla prodleva převodovky ktera místo přeřazení nakonec nechala kvalt a trvalo ji než auto začlo dál zrychlovat.....
Napsal: čtv 06.06.2013 00:17
od WizarDEAD
S tou viskospojkou, ja mam 540i a mam vse nove (pumpu, vrtuli i visko). Presto kdyz nastartuju, venku je 6 stupnu, zima jak svina, motor uplne studenej, ale vrtule se toci jak prase. Skousel jsem ji zastavit stocenyma novinama a nejdeto, toci fest. Kdyz ale motor vypnu a zkusim ji rukou, tak se mi zda ze jde docela lehko.. :-/
Kdyz jsem mel jeste e36 323i, tak tam u studeneho motoru vrtule netocila skoro vubec.
Napsal: čtv 06.06.2013 14:22
od berkelay
Jestli ti to hučení roste s otáčkama motoru a ne s rychlostí, tak by to mohla být opravdu ta "sepnutá" viskospojka. Mě viska spíná v případech že a) brouzdám pomalu po městě a venku je nad 25stupňu, zastavuji na světlech a při následném rozjezdu slyším její zahučení, které však s narůstající rychlostí v cca 40km/h pomalu ustává b) venku je přes 30 a mám zapnutou klimu, tehdy občas za jízdy v nižších rychlostech do 50km/h uslyším, že je zlehka v záběru a zahučí si. Rozhodně by viska neměla jít slyšet ve vyšších rychlostech, kdy je již proud vzduchu přes chladič dostatečný. Viska reaguje na teplotu za chladičem, dle ní se v důsledku rozpínání kapaliny vyrovnávají otáčky s hřídelí vodní pumpy, na které je uchycena (možná to popisuji nedoborně, tak mě když tak někdo opravte). Takže za studena se viska v podstatě netočí, je volně a můžeš s ní otáčet/zastavit klidně prstem. Když necháš po jízdě v teplém počasí motor běžet na volnoběh pár minut, měly by její otáčky vrůst a prstem bych ji zastavovat nedoporučoval.
Jestli ti to dělá jen občas, v teplém počasí, třeba při rozjezdu ze stání na červené a pak hučení s přibývající rychlostí ustává, tak bych to na závadu neviděl. Doporučoval bych ti však vyčistit před létem prostor mezi chladičema (motoru a klimatizace), dokáže se tam najít pěkná sbírka hmyzu, listí a dalšího bordelu, který normální cestou nevypadne ven. Ten rozhodně k dobrému průtoku vzduchu přes chladič nepomáhá a viska tak musí chlazení dohánět.
to WizarDEAD: jestli máš visku v plném záběru stále, i na studeném motoru a hučí ti i při vysokých rychlostech, tak je KO a rozhodně ji co nejdříve vyměň, už tu byl nějaký případ, kdy s tím někdo stále jezdil a při vytočení do vysokých otáček se mu rozletěla a udelal pěknou paseku na chladiči a kapotě. Nehledě na to, že sepnutá viska ubírá část výkonu motoru, i když, na 540i to asi nepoznáš

Napsal: čtv 06.06.2013 14:44
od DaweTDS
Blow má smysl i u diesela,ale až v závodním odvětví,kde turbo fouká místo 1,1 třeba 2,5 baru a víc. Jinak se přikláním,že je to ptákovina

Napsal: čtv 06.06.2013 15:39
od WizarDEAD
Tomu ze je ko bych veril kdyby nebyla mesic stara

ale zase bych veril tomu, ze ji bud nevymenili jen nauctovali, nebo je to nejaka soc starline spojka ktera funguje napicu.. Proste servisum neverit, dojdu si koupit jinou k bmw a bude..
Napsal: čtv 06.06.2013 15:46
od magyar
WizarDEAD píše:Tomu ze je ko bych veril kdyby nebyla mesic stara

ale zase bych veril tomu, ze ji bud nevymenili jen nauctovali, nebo je to nejaka soc starline spojka ktera funguje napicu.. Proste servisum neverit, dojdu si koupit jinou k bmw a bude..
Ja som tiež dal neorigo pred necelými 2 tisícmi km, lebo auto pôjde na predaj a nechcel som už do toho sypať zbytočne veľké love čo mi nikto neocení a nevráti. Kúpil som Meyle a visco je zas v riti, takže fakt ostáva asi dať origo za 4.5k

Napsal: čtv 06.06.2013 17:12
od Vesa88
Tak to asi bude ta vrtule je to totiz slyset hlavne kdyz je teplo a auto je zahrate a popojizdim a kdyz jedu rychle slyset neni

Ale huci teda solidne

Na blow off teda kaslu, zkousel jsem chvilku jezdit na Sko a prijde mi ze reakce je lepsi, ale zas to radfi zbytecne ve vysokych otackach a dlouho nechava kvalt. njn holt 530D v automatu neni zadnej zavodnik
