Stránka 1 z 3

Napsal: úte 28.05.2013 18:09
od Teddy
Ahoj, nenašel jsem tu téma, který by se podobalo mýmu problému. Popíšu to obšírně a snad nic nevynecham.

Mám problém s tím, že auto občas kouří. Je mi jasný, že každá nafta občas kouří když se jí naloží, ale mě to dělá i v režimech kdy na to nijak nešlapu. Třeba jedeme v koloně, kolem mě vyšeptaný plečky ale já jedinej kouřim. Naopak jindy tomu naložim a ani nezakouří.
Nevim, jestli to s tim souvisí, ale ve špatnym počasí (chladno a nedej bože déšť) to auto jede znatelně hůř! - váha?
Další je, že nárůst výkonu není pravidelný. Když někde dojíždím se zařazenou rychlostí a pak začnu pomalu přidávat plyn, tak mě nejdřív jakoby někdo chytne za prdel, pak přidam ještě trochu a jakoby mě někdo nakopne dopředu. Když v té fázi jak mě někdo chytne už nepřidam, tak se to po chvilce buď srovná, že to začne lehce zrychlovat, nebo to cuká.

Co jsem s autem dělal v minulosti?
Vyhodil jsem DPF. To jsem poprvé zjistil, že to občas šíííleně kouří. Tak jsem dal novej odlučovač oleje. Výýýýrazně se to kouření zlepšilo až na výše popsaný stav. Resp. výskyt kouření je pořád stejnej (je to nahodilý), jen kouř už není tak hustej. Před tím když to kouřilo, tak jsem neviděl auta za sebou. Nechal jsem zrušit regeneraci, kouření je ale beze změn.
Při výměně svodů vloni se kontrolovaly vstřiky - OK

Byl jsem u snejka na diagnostice. Nic neukázala. Dušoval se, že je to tou regenerací, ale evidentně neni. Rozhodně nechci poslouchat, že každá nafta kouří!! Žádnej nafťák mi takto nekouřil (první CR Mazdy, manželčina Kia nedá při plnym plynu ani obláček, koktávka kouřila jen v naprostym extrému - plnej knedlík a nízký otáčky).

Pořád mi to přijde, jako by turbo málo tlačilo. Resp. Občas to jede jak splašený a občas hůř, jako by s malym tlakem.

Napadá vás po čem jít? Regulace turba? nějaký podtlakový hadičky? Váha vzduchu? Mohly znovu prasknout ty svody? byly použitý.
Budu vděčnej za každou radu co zkontrolovat. Přece se mi kurva furt manželka nebude smát, že její korejec nekouří a moje bmw je sračka zakouřená!!!
Mimochodem tak do 60km/h mi ta 1,6 kia natrhne prdel. :-(

Napsal: úte 28.05.2013 18:11
od kornout
Jak to hulí, černě?

Napsal: úte 28.05.2013 18:20
od Teddy
Dřív to hulilo úplně černě. teď je to taky černý, jen už ne tak hustý.

Modrý to neni. Myslim si, že turbo nepropouští. Hadice sání jsou čistý. Voda mi z toho taky nemizí, že by to kouřilo bíle.

Zaráží mě ta nahodilost. Kdyby to byly vstřiky, tak to hulí pořád stejně. Ale já tomu občas fakt naložim a čumim, jak to jede a ani obláček. Občas ale jedu klobouka a i tak hulim, jako stará plečka.

Občas třeba v dlouhym kopci, když to hulí, tak jen uberu plyn a hned zase dam plnej knedlík (houpnu nohou na plynu) a úplně to přestane kouřit

Napsal: úte 28.05.2013 18:55
od Honza325
Dpf

Napsal: úte 28.05.2013 20:37
od Jendix
sám jsem to nezkoušel, ale když odpojíš váhu, mělo by to skočit do náhradního programu ale normálně jet..

myslim že za zkoušku nic nedáš.. jestli se nepletu, už tady někdo něco takovýho popisoval..

Napsal: úte 28.05.2013 20:41
od kadli
Prave ze kdyby to byly vstriky, tak to kouri nahodne. Ani ne tak pri nalozeni, ale pokuruje to spise pri volne noze. Jaky je smrad z vyfuku, neni stiplavy???

Napsal: úte 28.05.2013 20:43
od Jendix
kadli píše:Prave ze kdyby to byly vstriky, tak to kouri nahodne. Ani ne tak pri nalozeni, ale pokuruje to spise pri volne noze. Jaky je smrad z vyfuku, neni stiplavy???
jak nema dpf, bude stiplavej tak i tak.. já to mám to samý bez dpf, a vstřiky mám čerstvě zkontrolovaný a vše ok..

Napsal: úte 28.05.2013 20:46
od Teddy
1. když pak tu váhu zase připojim, tak se to zase vrátí do normálního režimu, nrbo musim na diagnostiku?

2. když odpojim váhu, co bych měl očekávat? mám to tak projet? Jak se to chová, když je váha OK a jak se to chová, když je NOK?

Napsal: úte 28.05.2013 20:52
od Teddy
takže když jsou vstřiky KO, tak to kouří jen někdy? a právě na klobouka?
Mě to nejčastějš dělá, když jedu ustálenou rychlostí a pak přidam. Je úplně jedno při jakých otáčkách, nebo pži jaký rychlosti.

třeba jedeme chvilku v koloně stálou rychlostí třeba 50, pak kolona zrychlí ale jen já jsem franta hulič.

Mě vstřiky kontrolovali před 16 tis. km. Dva se už pomalu blížily toleranci, ale zatim jsme je nechali. Prý je to OK. Mohly za těch 16 tis. jít do kopru?

Pomůže vstřikům nějakej sajrajt do nádrže? případně jakej?
Tankuju výhradně agip, nebo shell

Napsal: úte 28.05.2013 20:59
od Jendix
Teddy píše:1. když pak tu váhu zase připojim, tak se to zase vrátí do normálního režimu, nrbo musim na diagnostiku?

2. když odpojim váhu, co bych měl očekávat? mám to tak projet? Jak se to chová, když je váha OK a jak se to chová, když je NOK?
to ti přesně nepovim, ale tipuju že to jen zapíše chybu..

Napsal: úte 28.05.2013 22:18
od kadli
No tak jestli tankujes Agip nebo Shell, tak ty vstriky neprezili ani 1000km, protoze Agip a Shell jsou na nafty nejvetsi sracky. Kdo si tohle leje do auta, tak je nejvetsi blazen..... Uprimnou soustrast tvym vstrikum.

Napsal: úte 28.05.2013 22:29
od kornout
černá znamená moc nafty, málo vzduchu.
Kdyby to byly vstřiky, tak to bude hulit spíš bíle.
Když to hulí, tak to jede normálně, nebo hůř? Nějaká souvislost s venkovní teplotou? Přeci jen je tam pidi IC.

Napsal: úte 28.05.2013 22:44
od Jendix
kadli píše:No tak jestli tankujes Agip nebo Shell, tak ty vstriky neprezili ani 1000km, protoze Agip a Shell jsou na nafty nejvetsi sracky. Kdo si tohle leje do auta, tak je nejvetsi blazen..... Uprimnou soustrast tvym vstrikum.
a to si vyčet kde? takovýhle nesmysli jsem dlouho neslyšel..

u skoro všech čerpaček je jeden centrální dodavatel, takže je nafta všude stejná, akorát si to pak jednotlivý pupmy jemně dolaďujou aditivama.. to je všechno..

Napsal: úte 28.05.2013 22:47
od Teddy
Přesně tak, moc nafty a málo vzduchu.

Subjektivně bych řekl, že když to hulí, tak to jede hůř.

Obecně když bylo teplo a sucho, tak to jelo výborně a mam dojem, že to ani tak často nekouřilo.

Mě hlavně zaráží, že to dělá jen někdy. Někdy předjíždím a chybí mi koně a jindy lehce šlápnu na plyn a letí to jak splašený. Jsem si jistej, že to dá plnej výkon jen výjimečně.

Laicky bych to popsal tak, jako kdyby se například turbo roztáčelo velice neochotně, se zpožděním a někdy třeba tlačí málo.

Napsal: úte 28.05.2013 22:54
od Teddy
kadli píše:No tak jestli tankujes Agip nebo Shell, tak ty vstriky neprezili ani 1000km, protoze Agip a Shell jsou na nafty nejvetsi sracky. Kdo si tohle leje do auta, tak je nejvetsi blazen..... Uprimnou soustrast tvym vstrikum.
hele, já tu nechci vířit diskuzi o kvalitě paliv. Taky neříkam, že shell a agip jsou prémiový paliva. Se služební pochcávkou jsem kdysi tankoval jen shell. Nalítáno 150 a naprosto bez problémů. S Mazdou jsem tankoval to samý, nalítáno asi 100 z celkových 300 a úplně v poho. Manželka to tankuje do kia a nemá problém. Myslim si, že tim to fakt nebude!
Hlavně se mi nesnaž namluvit, že bmw je náchylnější. Je to pořád jen Bosh.... ve většině aut.

Mezi nejhorší bych zařadil třeba globusáckou, nebo různý ty minibenzínky, kde to míchaji s bionaftou a jinýma sračkama. jinak je to furt stejnej kohoutek v čepru. :-))

Napsal: stř 29.05.2013 05:09
od Couloo
Nemuze treba prochcavat turbo a olej zasral totalne EGR a intercooler je plnej oleje? Taky bych to videl na elektronickou regulaci turba kterou prej nemusi odhalit ani diagnostika.

Napsal: stř 29.05.2013 07:53
od Teddy
Dík za tip.
hadice od turba jsou čistý, takže snad bude čistej i intercooler. Zkusim ho zkontrolovat.

Jak se dá zkontrolovat ta elektronická regulace turba? Chtěl jsem to napíchnout a načíst live data. Potřeboval bych ale někoho, kdo mi nebude říkat, že každej nafťák občas zakouří. Tohle fakt normální neni a bohužel to dělá jen někdy. Někdy ujedu 50km a nezakouří to a někdy to kouří při každym pohledu na plyn. Chtělo by to asi napíchnout a prostě jezdit a doufat, že se to ukáže.... :-(

Kouknu se kolik stojí ta diagnostika. Myslíte si, že to dokáže live data zaznamenat obdobně, jako u F1? Že bych si pak v grafech ty data vyjel. Sešlápnutí plynu, otáčky motoru, výkon, tlak turba, dodanou naftu .....

Napsal: stř 29.05.2013 13:02
od Teddy
Ještě mě napadla jedna věc, nevim jestli to s tim může souviset.

Z DPF jsem jen vyndal střeva. Neni tam vevařená žádná trubka. Trochu si to kolem 2500 ot. hvízdne, když padají otáčky při řazení. Nemůže to mít nějakej vliv? Je tam miliarda čidel.

Co myslíte?

Napsal: stř 29.05.2013 16:42
od Couloo
Odstraneni DPF prej neni zadna legrace tak nevim no. Zatim jsem dpf resit nemusel ale pry je to narocne takze to jak popisujes ty, s tim taky muze souviset. Spis musis se zeptat nekoho kdo to dela.

Napsal: stř 29.05.2013 21:18
od Teddy
Tak novej poznatek. Dneska jsem se vracel domu z rakouska. natankoval jsem tam na shellce. Pořád mi ve městě přišlo něco divnýho. Pak mi došlo, že to vůbec nekouří!!! Ale vůbec. Za městem jsem mu pak pořádně naložil. Jen sotva znatelnej obláček, než to turbo dotlačilo. Pak úplně čisto. Taky jsem si málem rozbil hubu, protože to ta trojka nějak nepobrala a honil jsem prdel po silnici.

Kurva, jelo to jak splašený. Si asi všichni museli myslet, že jsem sjetej. Měl jsem hubu od ucha k uchu.... vysmátej!! Jelo to fakt neskutečně!! A fakt to pořád nekouřilo. Teda tak normálně, jako každej nafťák. Fakt super!!! Jo a při tý divočině mi ještě klesla spotřeba.

Otázka ale je. Přece ta nafta u nás nemůže bejt o tolik horší. To by tu kouřili všichni ne?. Takže co může bejt v autě blbě, že je to tak citlivý na kvalitu nafty???

Jo jen doufám, že to tak zůstane.... Aby to zase zejtra nezačalo kouřit.