Stránka 1 z 1
Napsal: pon 27.05.2013 22:11
od actcz
Ahoj všichni....
... kdysi jsem tady řešil "Einspritzlage" všiml jsem si, že se to stává při tomto:
- při prudší akceleraci
- z motoru se ozve třikrát až pětkrát klepnutí (kovový zvuk)
- z výfuku se vyvalí ohromné množství černého kouře
- pokud to stihnu, a povolím plyn do druhého klepnutí, jede to dobře, jinak "Einspritzlage" a výkonem ochcavka 1.9sdi

a zvukem jak 2.0TDI CR prasat
Nějaký nápad????
Může to být...
1/ rozvody ??? x auto má 300.000km
2/ klapky v sání ??? x kde je najít a jak to vyzkoušet
3/ lišty na rozvodech???
4/ měnič???
5/ automat???
6/ vstřiky??? x ty vypadají dobře, i korekce nemají velké...
Diagnostika píše spíš následek toho všeho, než příčinu....
rampa na live datech je přez 3
Nějaké nápady????
Ady
Napsal: pon 27.05.2013 22:52
od Honza325
Za mě jsou to vstřiky. Může to bejt klidně jen jeden a bude to hulit jak prase a to nechutný klepání, který zní fakt nepříjemně je taky tim. O nouzovym režimu nemluvě..
Neříkám, že to je natuty Tvůj případ, Tvoje auto jsem nikdy neviděl, ale jedno auto od nás z firmy - byla to dodávka Iveco oddělala za svůj život 10 fungl nových vstřiků (4válcovej CR motor) a všechny odešli přesně tak, jak popisuješ. Je fakt, že ta dodávka jezdila jen Polsko, takže velmi nekvalitní nafta...
Napsal: pon 27.05.2013 23:09
od actcz
Taky jsem to ně zprvu Tipoval, ale test v INPě mne přesvědčil o tom, že ne
Jak to bez demontáže zjistím???
Já měl doteď jen TDSa a tu chybu to napsalo vždy jen když byl vadný řídící vstřik, nebo jen kabel k němu.
Mno, nekvalitní nafta, já to auto mám od začátku dubna a chlap, co to měl přede mnou, měl OMV asi 500m od baráku... Znám to auto celou dobu co je v čr, brácha ho servisoval po mechanické stránce... od roku 2009...
Ale je to fakt, dělá to jen v zátahu.... možná se asi budu soustředit na ty po....ý vstřiky...
Napsal: pon 27.05.2013 23:54
od Honza325
Diagnostika není v tomhle stoprocentní. Vyndej je a nech je v Boschi otestovat. Když na tom Ivecu odešli poprvé vstřiky,ukázala jim to v autorizáku jejich diagnostika. Ale když odešli podruhý,ukázala jim jen jeden a zbylý ne. Vyndali všechny,dali do Bosche. Výsledek - všechny špatný..
Napsal: pon 27.05.2013 23:56
od actcz
díky za "nakopnutí" budu to muset už udělat.. a měl jsem to udělat už dááááávno

Napsal: úte 28.05.2013 00:24
od starML
Podle mne to bude jeden nebo více vstřikovačů. Jestli to má najeto 300tkm, tak by tam měli být 2-3 vstřikovače, protože v našich podmínkách odcházejí okolo 150tkm především kvůli kvalitě nafty. To, že Ti INPA ukázala nízké korekční hodnoty je hezké, jenže tyto korekce vyrovnává ŘJ motoru při 450 ... 1500 1/min, potom veškeré korekce končí. To, co to dělá (=zakouří a klepe) ukazuje, že některý vstřikovač při vyšších otáčkách nestíhá uzavírat, zůstává viset a nebo propouští. Už 15. dubna jsem Ti napsal, že "tlak mezi filtrem paliva a vysokotlakým čerpadlem musí být přes 3,5 Baru, Ty píšeš že "rampa na live datech je přez 3". Takže už před vysokotlakým čerpadlem (Vorförderdruck) máš málo (3) a na railu by mělo být při středních otáčkách okolo tisíce Barů.
Pokud tedy středotlaké čerpadlo tlačí dost, tak se ztrácí tlak na railu, protože některý ze vstřikovačů při vyšších otáčkách propouští více do přepadu nebo přímo do válce a proto zakouří. Který vstřikovač je špatný zjistíš bez demontáže tzv. flaštičkovým testem
http://www.bmwklub.cz/files/imag0576_491.jpg , ale doporučuji si přečíst celé toto vlákno
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... sc&start=0 . Taky se začalo korekcemi, potom Kubito našel vstřikovač, který při vyšších otáčkách propouštěl, i když korekce na volnoběh byly OK. Po výměně tohoto vstřikovače se projevil další vstřikovač, kolik jich vlastně vyměnil nebo zrepasoval si spočítej při čtení vlákna. Já osobně doporučuji udělat test na stolici + repasi u BOSCHe všech vstřikovačů najednou, protože nový nebo opravený vstřikovač za nějakou dobu "utahá" ostatní starší vstřiky. Co je utahaný vstřikovač se tam taky dočteš a kolikrát to Kubito rozebíral (3 králové) je toho příkladem. Jestli to máš blíže do Bosch Jihlava nebo Brno asi víš sám.

Napsal: úte 28.05.2013 00:34
od actcz
Díky...
Napsal: úte 04.06.2013 11:56
od Eks
to: starML
Prosím tě když si vezmu stetoskop a poslechnu si vstřiky poznám podle poslechu který vstřik je vadný?
Napsal: úte 04.06.2013 19:33
od starML
Na volnoběhu Ti ukáže stav vstřikovačů INPA, když si zobrazíš tzv. korekce. Ale to je pouze stav ve volnoběhu do 1500rpm. Při zatížení a vyšších otáčkách dostaneš spolehlivou informaci od "flaštičkového testu" viz. výše a vlákno Kubito. Se stetoskopem jsem pracoval naposledy před cca 12 lety a to byl 12-válec V46 z tanku T72
http://www.palba.cz/forumfoto/albums/us ... _motor.jpg . Pochybuji, že jsem schopen od klávesnice vysvětlit, co máš slyšet ve stetoskopu. Pro tanky tenkrát jiná bezdemontážní diagnostika neexistovala, Ty směle použij počítač a flaštičky.