Stránka 1 z 4
Napsal: pon 27.05.2013 19:50
od zverbo
530d problem s vykonom
POPIS: 530d na 1q 2q 3q 4q trha blazbu ale jej vykon konci pri 80km/hod a pri 140 uz viac ani tuk a slimacik, spotreba cca 6.5L motor nezere naplne ani nikde neni pocut zaby nieco klepalo alebo tak, akurat bucha silentblok motoru ako kurva, vyfukove plyny normal diesel, diagnostika bez zavad, turbo v poriadku.
Ahoj borci tak po dlhej pracovnej absencii v posranom rodisku Vlada Tepesa /Vlad III. Dracula/ som uz konecne doma, par dni predtym ako som vycestoval do rumunska som vymenil manzelkynu 525tds za 530d a nemal som kedy riesit problem s vykonom, teraz uz ked som doma potrebujem poradit, vid vyssie popis problemu
VYRIESENE: moj problem spocival vtom ze auto nemalo vykon ak ma 530d 142kw mat /vid popis problemu/ po roznych vymenach a zbytocnych investiciach som vdaka ludom tu z klubu priseiel nato ze u 530d su silentbloky podtlakove a ked silentblok si spatny tak cez neho uchadza podtlak potrebny na spinanie turba atd... v kazdom servise mi povedali ze silentblok motoru nema s vykonom nic spolocne takze ked vam to povedia treba ist z toho servisu hned prec!!!
Problem som vyriesil vymenou silentblokou a nasledne vymenou podtlakoveho systemu celeho, je to investicii na par kč + silentbloky.
Viac info v topicu.
CHCEM PODAKOVAT KAZDEMU KTO MI PORADIL A BOL NAPOMOCNY
Napsal: pon 27.05.2013 20:46
od sklenus
a skúšal si LIFE data pri jazde na aute, vyskúšaj napichnúť kompa a prebehni auto čo píše, aké sú hodnoty, mal som vypojenú hadičku podtlaku a bol som v núdzáku, nežralo veľa a na nižšie stupne to aj relatívne išlo, ale to len zato že je to 3liter, tým objemom to prebije proste
vyzerá, že si to načítalo chybu až v tej rýchlosti, ale je zvláštne, že nezostala zapísaná, skôr by som to videl na nejakú tu hadičku podtlaku, žeby ju niekde prúd vzduchu prihol a tým by si prisávalo falošný vzduch, je to najjednoduchšie a nezaplatíš za to nič, akurát je to pracné
Napsal: pon 27.05.2013 21:08
od zverbo
toto nemam ako vyskusat za jazdy, mam diagnostiku a uz som to skusal vseliak, dokonca som vymenil aj vahu vzduchu /inak pri odpojenej vahe to nejde skoro vobec ale zto ide aj dve kila ako ta 525tds/ a aj turbo a furt to iste, mozno je to fakt tym ze to je trojliter a proste maka dobre a pritom je fakt v riti iba nejaka prkotina zasrana, neviem no, nas prvy diesel krom tej 525.
No od zajtra mam naplane komplet repas naprav predok a aj zadok a hlavne musim vymenit silentbloky motoru su posmrti a lavy uz bucha komplet natvrdo.
Napsal: pon 27.05.2013 21:32
od starML
Tak až budeš pod autem, sáhni na oba katalyzátory, jestli jsou horké, díl č.2
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10 . Já měl jeden ucpaný a chovalo se přesně jak popisuješ v prvním příspěvku.
Napsal: pon 27.05.2013 21:54
od zverbo
fuha a jak to zistim? ked to prevetram tak to bude cele horuce ako kurva, pred odjazdom do rumunska som mal cely vyfuk dolu a nechaval som prevarit oba vlnovce, nechaval som kontrolovat zvody a viac menej cely vyfuk ci je vsetko v poriadku a nejak bez zavad. Dokonca aj lambdy som vymenil a nic sa nezmenilo.
Napsal: pon 27.05.2013 22:19
od starML
Aha, nenapsal jsem to celé. Já měl jeden ucpaný a jedna ta větev byla studená. Takže turbo nemohlo dosáhnout potřebné otáčky, protože nemělo kam odfouknout a proto byl nízký plnící tlak. Jinak všechno ostatní bylo v pořádku, diagnostika čistá a v BMW Invelt Plzeň chtěli měnit turbo za 25tKč. Mě stačil střední díl výfuku z bouračky. Takže někde okolo toho plnícího tlaku při středních a vyšších otáčkách to bude. Ale jedno šáhnutí na obě větve výfuku máš zadarmo.
Napsal: pon 27.05.2013 22:34
od zverbo
starML píše:Aha, nenapsal jsem to celé. Já měl jeden ucpaný a jedna ta větev byla studená. Takže turbo nemohlo dosáhnout potřebné otáčky, protože nemělo kam odfouknout a proto byl nízký plnící tlak. Jinak všechno ostatní bylo v pořádku, diagnostika čistá a v BMW Invelt Plzeň chtěli měnit turbo za 25tKč. Mě stačil střední díl výfuku z bouračky. Takže někde okolo toho plnícího tlaku při středních a vyšších otáčkách to bude. Ale jedno šáhnutí na obě větve výfuku máš zadarmo.
to jo skusim to urcite, sice sem mnel celej vyfuk dolu a nikde nic ani naznak zeby byli spatne ale zato nic nedam, inak kdyz je vykucham co to udela?
Napsal: úte 28.05.2013 19:18
od starML
Tak máš ty katy oba stejně horké nebo ne? Jestli totiž budeš měnit silentbloky motoru, tak ty mají zpevnění stejným podtlakem, kterým se reguluje turbo, EGR a zpevňují ložika klikového hřídele.
Napsal: úte 28.05.2013 19:54
od zverbo
starML píše:Tak máš ty katy oba stejně horké nebo ne? Jestli totiž budeš měnit silentbloky motoru, tak ty mají zpevnění stejným podtlakem, kterým se reguluje turbo, EGR a zpevňují ložika klikového hřídele.
Katalizatory sou ok, bol som u dalsich dvoch mechanikou, nahodil som dalsiu uz v poradi tretiu vahu a furt to iste, diagnostika bez zavad a vaha urcite v poriadku.
Anu uz mam obydva silace doma zajtra ich budem menit, obydva naraz radsej pre istotu. Su dost spatne a lavy v v hajzli uplne.
Napsal: úte 28.05.2013 19:57
od zverbo
starML píše:Tak máš ty katy oba stejně horké nebo ne? Jestli totiž budeš měnit silentbloky motoru, tak ty mají zpevnění stejným podtlakem, kterým se reguluje turbo, EGR a zpevňují ložika klikového hřídele.
Teraz to citam znovu a poriadne, nechapem!
Co maju silentbloky spolocne s vykonom motoru?
Napsal: úte 28.05.2013 20:08
od starML
Ty silenty mají (někdy) zpevnění podtlakem, který je přiváděn hadičkou a díly 18-21
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 . A tento podtlak je využíván i k regulaci turba. Pochopitelně je to ovládané jiným elektroventilem, ale zdroj podtlaku je pouze jeden. A pokud se podtlak v některém místě ztratí, např. děravým silentem, tak je úplně fuk, kolik ventilů to ovládá. Je to paradox, ale zavěšení motoru může ovlivnit výkon.
Napsal: úte 28.05.2013 20:26
od Teddy
starML píše:Ty silenty mají (někdy) zpevnění podtlakem, který je přiváděn hadičkou a díly 18-21
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 . A tento podtlak je využíván i k regulaci turba. Pochopitelně je to ovládané jiným elektroventilem, ale zdroj podtlaku je pouze jeden. A pokud se podtlak v některém místě ztratí, např. děravým silentem, tak je úplně fuk, kolik ventilů to ovládá. Je to paradox, ale zavěšení motoru může ovlivnit výkon.
Super tip!! Můžu nějak zjistit / změřit podtlak v systému? Nemusel bych pak prolejzat kompletně všechny hadičky. Je jich tam nějak moc.
Kolik by třeba ten podtlak měl bejt? Myslim si, že nějakej tlakoměr si už dokážu upravit pro měření tlaku. Kam ho připojit?
dííííík
Napsal: úte 28.05.2013 20:34
od KoZi_man
Také mam něco podobného atd.
Vůbec jsem netušil, že tam něco jako podtlakové hadičky v silenbloku jsou.
Jestli chápu správně, tak já budu mít někde problém s tím podtlakem, jelikož mi nefunguje EGR ventil , který jsem celý rozdělal a vyčistil a právě k němu vede jedna hadička, která nevím kam vede - nezkoumal jsem.
jde nějak poznat zda tam je podtlak, když si ji nasadím od toho EGR ventilu např na palce měla by tlačit vzduch nebo přisávat? Beru to logicky, že je podtlaková, tak je pod tlakem

Napsal: úte 28.05.2013 20:36
od zverbo
starML píše:Ty silenty mají (někdy) zpevnění podtlakem, který je přiváděn hadičkou a díly 18-21
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=22&fg=05 . A tento podtlak je využíván i k regulaci turba. Pochopitelně je to ovládané jiným elektroventilem, ale zdroj podtlaku je pouze jeden. A pokud se podtlak v některém místě ztratí, např. děravým silentem, tak je úplně fuk, kolik ventilů to ovládá. Je to paradox, ale zavěšení motoru může ovlivnit výkon.
Velka ucta pane, to som vobec netusil ani nevedel, hned jak ich zajtra vymenim tak sem napisem co som zistil, upnem aj fotky nejake toho systemu celeho nazivo ako to je pred a po vymene.
Napsal: úte 28.05.2013 20:39
od Teddy
o podtlaku mluvíme tehdy, když je jeho hodnota menší, než hodnota atmosférickýho tlaku. je li hodnota tlaku větší, než hodnota atmosférickýho tlaku, mluvíme o přetlaku.
Ale lidsky.... je-li tam podtlak, bude ti hadička ten palec nasávat. Bude li někde přetlak, tak to z toho bude foukat (např. kompresor)
Napsal: úte 28.05.2013 20:39
od zverbo
KoZi_man píše:Také mam něco podobného atd.
Vůbec jsem netušil, že tam něco jako podtlakové hadičky v silenbloku jsou.
Jestli chápu správně, tak já budu mít někde problém s tím podtlakem, jelikož mi nefunguje EGR ventil , který jsem celý rozdělal a vyčistil a právě k němu vede jedna hadička, která nevím kam vede - nezkoumal jsem.
jde nějak poznat zda tam je podtlak, když si ji nasadím od toho EGR ventilu např na palce měla by tlačit vzduch nebo přisávat? Beru to logicky, že je podtlaková, tak je pod tlakem

Ano ide to zistit zajtra som objednany k borcovy cez BMW a prave ten to bude merat a aj to zase napoji na diagnostiku.
Usti nad Orlici - p.Borovicka
Napsal: úte 28.05.2013 20:42
od Teddy
dej sem pak prosimtě info, jak to měřil a co naměřil. dík
Napsal: úte 28.05.2013 20:42
od KoZi_man
Ok, počkám si na tvoje postřehy atd, a když tak se udělám výlet a stavil bych se i u tebe na pokec a třeba bych kouknul co tam máš a nemáš... Jinak nárazník jak jsem sháněl mam doma, ale jeste nenalakovanej...
Napsal: úte 28.05.2013 20:42
od zverbo
Inak vedsina ludi co mi povedala tak to ze mam pravdepodobne v turbe upchane nejake lopatky alebo tak nejak, kedze auto dlho stalo asi sa to posralo, na vine je SAMO, ako obvykle.
Napsal: úte 28.05.2013 20:45
od zverbo
KoZi_man píše:Ok, počkám si na tvoje postřehy atd, a když tak se udělám výlet a stavil bych se i u tebe na pokec a třeba bych kouknul co tam máš a nemáš... Jinak nárazník jak jsem sháněl mam doma, ale jeste nenalakovanej...
Jasne hned sem napisem co som zistil co som spravil co to stalo kolko to trvalo a hlavne ci ca to opravilo.
V piatok idem pre e39 touring na ND ta ista farba co mas ty a je tam aj Mkovy naraznik kompletny

a aj zadny ale ten uz je zajednany.