Stránka 1 z 1

Napsal: sob 18.05.2013 22:54
od EdyBoyS
Přemýšlím, že koupím E39 530d, ale chci aby měla DSC... Našel jsem teď celkem dobrej kousek za slušnou cenu, ale má jen ASC... je složité si to DSC dodělat, nebo stačí koupit jen jednotku a čidla?

Napsal: ned 19.05.2013 03:43
od Donkey
EdyBoyS píše:Přemýšlím, že koupím E39 530d, ale chci aby měla DSC... Našel jsem teď celkem dobrej kousek za slušnou cenu, ale má jen ASC... je složité si to DSC dodělat, nebo stačí koupit jen jednotku a čidla?


Poslouchej a neni to nahodou stejne jen ze DSC je u dieselu a ASC je u benzinu ? :idea: tak jsem si to aspon myslel ja ...

Napsal: ned 19.05.2013 08:30
od mitman
DSC vs ASC http://lmgtfy.com/?q=Dsc+vs+asc+bmw

Osobne si myslim, ze mozna bude levnejsi prodat auto a koupit autosedačku s dsc.

Napsal: ned 19.05.2013 10:46
od Donkey
ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.

DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.

ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.

Napsal: ned 19.05.2013 10:53
od EdyBoyS
Donkey píše:ASC+T Automatic Stability Control and Traction
Tento systém optimalizuje jízdní stabilitu, zejména při akceleraci a projíždění zatáček. ASC+T rozpozná nebezpečně se protáčející kola a snížením hnací síly, případně individuálním přibrzděním zadních kol zlepší stabilitu jízdy.

DSC Dynamic Stability Control
Systém DSC udržuje jízdní stabilitu v kritických situacích. Systém optimalizuje dynamickou stabilitu při akceleraci a rozjezdu a optimalizuje tažnou sílu. Navíc dokáže rozpoznat nestabilní chování za jízdy, jako je nedotáčivost nebo přetáčivost a pomáhá vůz stabilizovat regulací výkonu motoru a přibrzďováním jednotlivých kol. DSC obsahuje i funkce ADB, CBC a DBC.

ADB (=Automatic Differential Braking) (Automaticky brzděný diferenciál)
přibrzďováním hnacích kol funguje jako konvenční uzávěrka diferenciálu a zvyšuje hnací sílu za zvláštních podmínek, např. na sněhu. (=elektronická uzávěrka diferenciálu s částečnou svorností - nikdy se jí ale nepovede "uzavřít" na pevno)
DBC (=Dynamic Brake Control - brzdový asistent pro "panic stop")
Při rychlém sešlápnutí pedálu brzdy systém automaticky zvýší brzdnou sílu na maximum a tím pomáhá zkrátit brzdnou dráhu na nejkratší možnou délku. Přitom jsou využívány i výhody ABS.
CBC (= Cornering Brake Control)
Řízení rozložení brzdné síly na jednotlivá kola při změnách směru jízdy, tak aby se vůz nedostával ani do přetáčivého, ani do nedotáčivého smyku. Informace pro vyhodnocení aktuální situace systém získává navíc ze senzorů podélného a příčného zrychlení a senzoru úhlu natočení volantu (=info, kam chci jet a kam skutečně jedu). Funkce CBC je podmíněna vlastním brzděním. Bez stlačení brzdového pedálu stejnou funkci provádí právě systém DSC.


a dá se to do auta dodělat, aby to fungovalo jak má?
a na kolik by to cca vyšlo??

uvažuju o tomhle:
http://auto.bazos.cz/inzerat/24236131/BMW-530D-142-kw-manual.php

Napsal: ned 19.05.2013 20:24
od Donkey


no nemam tucha co to stoji ale myslim ze by to mohlo byt masne ...ale nvm jak ty kamo ale ja mam 530D 2001 142kw manual a ma DSC a ne ASC..a navic jsem mel za to ze ty 142kw motory se davaly az po faceliftu.asi to bawko je naka predelavka nvm.

Napsal: ned 19.05.2013 21:56
od EdyBoyS
asi to bude nějaká přestavba... má i neorigo přední světla a ledvinky

Napsal: ned 19.05.2013 22:46
od mitman
Ale 142kw to mit muze, taky jsem mel rv 99 a origo 142kw...

Napsal: pon 20.05.2013 11:21
od thundercat
Donkey píše:Poslouchej a neni to nahodou stejne jen ze DSC je u dieselu a ASC je u benzinu ? :idea: tak jsem si to aspon myslel ja ...


DSC mají samozřejmě i benzíny

Napsal: pon 20.05.2013 11:34
od Vlasta
mitman píše:Ale 142kw to mit muze, taky jsem mel rv 99 a origo 142kw...

Do 08/2000 135 kW, od 08/2000 142 kW

Napsal: pon 20.05.2013 17:13
od e155
Možná blbý dotaz, ale proč je pro tebe DSC tak důležitý?

Napsal: úte 21.05.2013 00:38
od HonzaX
Bejt tebou bych se do toho moc nepouštěl, dostavba by se mohla prodražit i na cenu auta. Musíš vyměnit jednotku i Hydroagregát ASC/DSC, předělat kabeláž domontovat snímače bočního přetížení, podle toho tedy jakou verzi budeš dodělávat jestli verzi 5.7, 5.20 nebo MK60. Takže jsou buď jedno nebo dvě. Potom podle verze i snímače tlaku, samozdřejmě i s dotaháním kabeláže, vyměnit sloupek řízení a domontovat Lenkwinkel senzor (LWS). Jiné snímače kol. Potom teda i jiný SW v jednotce DME/DDE a EGS, jiná jednotka SZM, A nakonec tedy i změna samotného ZCS. A nakonec hodně záleží co je to za rok a z jakého roku seženeš jednotky.Takže na to radši hoď bobana. A to jsem určitě na něco zapomněl.

Napsal: úte 21.05.2013 08:15
od beny-maser
myslím, že jsi to právě vysvětlil všem co to tu tiše četli a čekali jak to dopadne

Napsal: úte 21.05.2013 08:45
od mitman
Vlasta píše:Do 08/2000 135 kW, od 08/2000 142 kW

1999-11-23 - 142kw - potvrzeno i v bmw :)
Jinak do seriove produkce to slo podle data co ty pises.. ale sem tam se tyhle mezi kusy najdou :)