Stránka 1 z 1

Napsal: úte 07.05.2013 07:25
od krtek
Čaute klubáci, přešel jsem z E36 323i na E60 r.v. 8/2005 a za tu chvilku co jej mám, mě zarazilo pár otázek, takže:
1) Xenony - jako mají teplotu (levá výbojka mi odchází pomalu do kytek), kde koupit? (musim do BMW?) a případná výměna - musí světlo ven, nebo to jde v klidu vyndat ? a mají xenony regulaci výšky po nastartování? (u mě teda asi ne..:( )
2) coming home světla - na BC jsem tu funkci našel dokonce i načasování jak dlouho mají svítit, ale auto to asi neumí, protože po vypnutí motoru světla nesvítí - dá se to nějak nastavit nebo se to musí přes diag. nějak odblokovat?
3) automatika na světlech - na vypínači světel mám "A" úplně vlevo, když to zapnu a poté vypnu motor, musí se to znovu zapínat a nějak mi uniká smysl této funkce...myslel jsem, že po nastartování se sami zapnou, ale u mě tomu tak není...víte jak to funguje?
4) ostřikovače světel - jsou tam vůbec a fungují ? Na nárazníku jsou ale o funkci nějak zatím nevím... :)
5) automatické sklápění zrcátek při vypnutí - našel jsem tu někde, že to jde dodělat, ale že to musí ty zrcátka umět + nějakej modul dodělat...víte jak na to? je to složitější nebo to zvládnu sám... a kdyby někdo měl nějaký tipy či fígle na E60 tak sem s tim...;)
Kdyby někdo alespoň něco věděl, tak budu moct rád, já na to asi nepřijdu..dík za případné odpovědi... ;) a prosím fakt jsem použil tlačítko "hledat".... ;)

Napsal: úte 07.05.2013 08:28
od hurvajs77
ad 1) rozhodně nekupuj žádné levné neznačkové sh*ty, ale buď Philips (dodávaný přímo BMW) nebo třeba Osram. Já osobně mám skvělou zkušenost s Osram Xenarc Cool Blue Intense. Jen si zjisti jakou máš patici. A vyměň obě výbojky.

ad 3) ano, tak by to mělo fungovat, ale jen za přepokladu, že máš denní svícení (což se mi u Tvého ročníku nezdá) nebo by musel někdo nakódovat denní

ad 4) pokud máš xenon, musíš mít i ostřikovače světel - tedy od výrobce. Jsou umístěny v nárazníku pod světlem, cca v polovině. Najdeš to.

ad 5) dodělat lze vše. Předpokládám, že u zpěttných zrcátek se musí měnit i kloub zrcátka, zřejmě i natahat dráty a dodělat ovládání.

Napsal: úte 07.05.2013 08:31
od Sonny
1) jakou maji teplotu nevim (podle barvy tipuju nizkou - 4300?), snad poradi nekdo jinej ale urcite bych koupil vybojku od renomovane znacky. Regulace vysky probiha po nastartovani automaticky - kdyz stojis u zdi, musi byt po nastartovani videt jak to zasviti do stredu, nahoru a zase zpatky do stredu. Nic vic se s tim z kabiny nastavit neda.

2) Coming home svetla asi funguji, ale musis mit ovladac svetel ve spravne poloze. Ja jezdim na A a u nej to nefunguje - takze tipuju ze to ma byt klasicky zapnuta svetla (uplne vpravo).

3) Poloha A me funguje tak, ze se o svetla nestaras. Pokud je vse vporadku, tak neni potreba nic vypinat/zapinat.

4) Ostrikovace svetel funguji spolecne s ostrikovaci celniho okna. Pokud zmacknes velmi kratce, tak se ostrikne pouze okno, pokud treba 1 sec. podrzis - ostriknou se i svetla. Je to videt z mista ridice. Btw: spotreba vody ostrikovace docela velka.

5) sklapeni zrcatek jde dokodovat, musis mit ale sklapeni (manualni) jiz v aute. Male tlacitko vedle prepinace leve/prave zrcatko na panelu ovladani oken. Pokud nemas, tak to dodelat pravdepodobne muzes, ale bude te to stat moooc penez. A to sklapeni po zamceni jedine pres diagnostiku, takze jedine u nekoho zkuseneho.

Napsal: úte 07.05.2013 08:42
od hurvajs77
ad 1) ano, tuším, že výrobce dáva teplotu 4300K. Ty Osramky, co jsem psal, mají 5000K

ad 4) obecně všechny auta, které mají ostřikování světel, mají docela velkou spotřebu kapaliny

Napsal: úte 07.05.2013 09:25
od abaton12
2) coming home světla - vytahni klicek a tukni do packy s dalkovymi svetly, rozviti se na cas, ktery jsi si nastavil.

Napsal: úte 07.05.2013 09:54
od krtek
Díky všem zatím... :wink: no zkusim co se dá...zatím se s autem seznamuju po přechodu z E36...

Napsal: úte 07.05.2013 11:09
od Vlasta
Hlavně si zjisti, co tam máš, protože v E60 můžou bejt jak D1S, tak D2S

Napsal: úte 07.05.2013 11:12
od Vlasta
Sonny píše:4) Ostrikovace svetel funguji spolecne s ostrikovaci celniho okna. Pokud zmacknes velmi kratce, tak se ostrikne pouze okno, pokud treba 1 sec. podrzis - ostriknou se i svetla. Je to videt z mista ridice. Btw: spotreba vody ostrikovace docela velka.
U E60 je to tak, že na světla stříká první a potom každý další pátý stříkání na okno

Napsal: úte 07.05.2013 11:21
od hurvajs77
U E65 je to také tak - jen tuším, že ostřik světel je každé šesté ostřikování

Napsal: úte 07.05.2013 12:00
od krtek
No tak jsem prozatím zjistil, že automatickou regulaci asi nemám nebo nevim...stál jsem před vratama u garáže a rozsvítil a xenony se ani nehly....je možný, že tam něco chybí? Jinak coming home světla jsem teda zjistil, že fungují jen když vypnu motor a ťuknu do páčky na dálkový....jinak nefungují, má to takhle být? A když k autu přicházím a odemknu jej, tak jsem někde viděl, že se také rozsvítí světla a u mě nic....Spíš mám otázku ,jestli když zajedu na diag. jestli to jde zaktivovat něco... ? :? Jinak jak zjistim, jestli tam mám D1S nebo D2S ? Najde to na výbojce...? jinak jsem teda koukal a mě ty výbojky svítí něco mezi bílou a modrou barvou a to určitě nebude 5000k.. tohle je něco mezi 6000k a 8000k fakt to jde hodně do fialovo modra, rozhodně to není 4300k.... no zatím jsem z toho blázen :) Na bývalý E36 jsem měl dodělávaný HID 8000k a tohle se k tomu celkem blíží ta barva...

Napsal: úte 07.05.2013 12:26
od hurvajs77
Mělo by to být napsaáno na výbojce nebo zapalovači. Jestli tam máš 6000K až 8000K tak bych to dal okamžitě přyč. Tahle teplota je hovnu, sice je nafialovělá, ale jakmile v noci zapší, tak jsi v troubě (budeš muset zastavit, vystoupit a zapálit knot u normální svíčky) protože nic neuvidíš. Jednou jsem jel s kámošem, který má 8000K a při dešti není skoro nic vidět. Výrobce dává defaultně 4300K. Bohužel HID jsou vesměs sračky. Samozřejmě i v teplotě je určitý rozptyl už od výrobce.

Napsal: úte 07.05.2013 12:43
od mike-ee
Ohledně polohy A na světlech - musíš mít aktivovaný režim denního svíceni i v menu(BC). Pokud nemáš, tak se rozsvítí až večer nebo v tunelu. Pokud je aktivní denní svícení, svítí xenony při každém nastartování. Mělo by to být v nějakém nastaveni a myslím zme je u toho takové sluníčko.

Regulace výšky by měla probíhat automaticky, takže tam bych pátral po diagnostice co se děje.

Jinak to svícení po vypnutí je popsáno i v manuálu, musíš prostě po vyndání klíče zatáhnout za dálkovku, za mně je to + aspoň to nesvítí pokaždé a třeba zbytečně. Při příchodu k autu a odemčení by se měly rozsvítit jenom kroužky.

Ostřikovače už víš neostřikuje to pokaždé, ale asi 5-6 plnohodnotné ostřiknutí skla( samy se aktivuji stěrače, když jen lehce ostřikneš a pak setřeš povelem rychléjo setřeni tak se to nepočíta)

Napsal: úte 07.05.2013 12:45
od Vlasta
krtek píše:...Jinak jak zjistim, jestli tam mám D1S nebo D2S ? Najde to na výbojce...
Součástí D1S je i balast - vysokonapěťový měnič - hliníková krabička. D2S má balast zvlášť. Taky mají jinak patici

Napsal: úte 07.05.2013 14:43
od Sonny
mike-ee píše:Ohledně polohy A na světlech - musíš mít aktivovaný režim denního svíceni i v menu(BC). Pokud nemáš, tak se rozsvítí až večer nebo v tunelu. Pokud je aktivní denní svícení, svítí xenony při každém nastartování. Mělo by to být v nějakém nastaveni a myslím zme je u toho takové sluníčko.
Nemam ted moznost to prekontrolovat primo v aute, ale myslim ze mluvis o facelift modelu 3/2007+. Ten sviti krouzky a pri vjezdu do tunelu/vecer zapne xenony. Pred facelift modely to umi taky, ale jejich krouzky jsou urceny jenom jako parkovacky (sviti slabe), takze na to nase cesky jezdeni, by jsi mel mit zaply xenony celou dobu. Nekdo ale jezdi jenom s krouzkama, nebo si necha nakodovat slabsi sviceni na svetelnou houkacku - taky moznost.

Napsal: úte 07.05.2013 15:26
od mike-ee
Nechci se hádat, měl jsem e60 doma jenom krátce, ale na E90 taký nemám facelift aspoň ne světla a při zapnutém denním svíceni svítí xenony, ne jen kroužky, jde o to že se na automatické poloze zapnou při startu. Když v BC tu fci vypnu, tak nesvítí ani kroužky ale rozsvítí se až ve tmě, jak AE tak xenony.

Denní svícení tedy u prěd fl znamená zapnutí xenonů vždy na automatice při aktivaci v BC

Po fl svítí AE(kroužky) a ve tmě zapíná xenony. Vycházím z E90 a krátkých zkušeností e60( kde to dle mé paměti bylo stejně)

Napsal: pon 13.05.2013 12:47
od krtek
Takže ještě jeden dotázek opět - při výměně výbojek atd. musí světlo ven? (neříkejte mi, že to děláte na autě, když tam není absolutně žádný prostor :? ) a vyndání ledvinek - je to asi stejný předpokládám jako např. u mé bývalé E36 jen mě zajímá, kdo to dělal, jestli musí ven ten horní kryt chladiče pod kapotou ? (jinak se tam nedostanu) a rozebíral už někdo tapec dveří? (zajímá mě odkud začít abych nikde nic neulámal) díky... ;)

Napsal: pon 13.05.2013 12:55
od abaton12

Napsal: pon 13.05.2013 14:49
od krtek
jojo na to jsem právě koukal a čekal jsem, že nebudu muset no... :/ a nerozhodí se potom světla, když se vyndaj ?

Napsal: pon 13.05.2013 15:03
od sonyk02
krtek píše:jojo na to jsem právě koukal a čekal jsem, že nebudu muset no... :/ a nerozhodí se potom světla, když se vyndaj ?
Přesně podle tohoto videa sem to vyndával poprvně, jen jemu to trvá 15vteřin a mě to trvalo 15minut :D A jinak sem měl už světla několikrát úplně venku a nic se tím nerozhodí, protože mají prostě fixní polohu v těch držákách, kterou pak zajistíš těmi čtyřmi šrouby. A pokud máš xenon tak náklon se stejně reguluje automaticky podle snímače zatížení.

Napsal: pon 13.05.2013 17:57
od krtek
jojo díky, to jsem chtěl slyšet..., právě že mám xenony, ale regulace mi sama vůbec nefunguje, nevim kde je zrada... :?