Stránka 1 z 3
Napsal: pát 03.05.2013 12:10
od Killingman
Ahoj všem, chci se jen zeptat - zda-li jste to už někdo řešil.
Koupil jsem Bilstein B8, nechal namontovat a po roce a půl jsem objevil to co je na fotkách.
Zaslal jsem zpět na reklamaci a vyjádření dodavatele - "špatná montáž, byly vosené což jednoznačně určuje zabarvení pístnice způsobené jejím přehřátím". Že bych vyosil oba tlumiče?
Podle mého názoru je to jednoznačně vada materiálu, ale nejsem soudní znalec...
Jde mi primárně o to - zda-li je možné přední tlumič montáží vyosit? Vždyť dolů se dá do ramene, nahoře je uchycení, vyosit to podle mě nejde?
To že prodejce nedodržel 30ti denní lhůtu na vyřízení reklamace je věc druhá, to budu řešit separátně (aneb - lhůta se počítá následující den od obdržení zboží prodávajícím a končí kdy? Když prodávající ODEŠLE dopis že je reklamace zamítnutá a nebo když se má možnost kupující s rozhodnutím seznámit??)

Napsal: pát 03.05.2013 13:34
od Fx
U některých aut je daný postup montáže tlumičů takový, že se musejí utahovat až po složení auta na zem a zatížení vlastní hmotností. Otázka zní, jestli se nestala chyba tam. Nejsem expert ani automechanik, ale tohle jsem někde viděl.
Napsal: pát 03.05.2013 14:05
od Vanessa_CZ
měl jsem B8 sprint na pětce a jsou to vraky tyhle tlumiče, životnost rok a hned jeden zadřený. hlavně, že pístnice jak sviňa

Napsal: pát 03.05.2013 15:26
od Mountainbiker
Odpovím Ti jen na druhou část otázky
To že prodejce nedodržel 30ti denní lhůtu na vyřízení reklamace je věc druhá, to budu řešit separátně (aneb - lhůta se počítá následující den od obdržení zboží prodávajícím a končí kdy? Když prodávající ODEŠLE dopis že je reklamace zamítnutá a nebo když se má možnost kupující s rozhodnutím seznámit??)
Je to jednoduché: reklamační lhůta začíná běžet dnem přijmutí reklamace a vyřízená musí být do 30ti kalendářních dnů. Pokud jsi to tedy kupoval jako fyzická osoba (řeší občanský zákoník). Pokud jsi to kupoval jako právnická osoba, je to horší - (řeší obchodní zákoník) a lhůty tam nejsou žádné, resp. je tam taková vágní formulace "přiměřená doba pro vyřízení reklamace"

Napsal: pát 03.05.2013 17:10
od Killingman
Mountainbiker píše:Odpovím Ti jen na druhou část otázky
To že prodejce nedodržel 30ti denní lhůtu na vyřízení reklamace je věc druhá, to budu řešit separátně (aneb - lhůta se počítá následující den od obdržení zboží prodávajícím a končí kdy? Když prodávající ODEŠLE dopis že je reklamace zamítnutá a nebo když se má možnost kupující s rozhodnutím seznámit??)Je to jednoduché: reklamační lhůta začíná běžet dnem přijmutí reklamace a vyřízená musí být do 30ti kalendářních dnů. Pokud jsi to tedy kupoval jako fyzická osoba (řeší občanský zákoník). Pokud jsi to kupoval jako právnická osoba, je to horší - (řeší obchodní zákoník) a lhůty tam nejsou žádné, resp. je tam taková vágní formulace "přiměřená doba pro vyřízení reklamace"

Kupoval jsem jako fyzická osoba - můj dotaz zněl ale jinak - ten 30 den je určující co? To kdy oni odeslali dopis a nebo to kdy jsem ten dopis dostal?
Hodlám se bránit právní cestou, už jsem právníka kontaktoval. 30tý den bylo 2.5, dneska jsem jim volal a prý včera poslali dopis. Dnes ve schánce nic nebylo... Tlumiče až mi je pošlou dám soudnímu znalci ať se k jejich výmyslu vyjádří

Dost mě mrzí, že se to řeší takhle
Napsal: pát 03.05.2013 17:47
od LUBEC
Killingman píše:Jde mi primárně o to - zda-li je možné přední tlumič montáží vyosit? Vždyť dolů se dá do ramene, nahoře je uchycení, vyosit to podle mě nejde?
treba tlumic zn. Kayba ma na kazdou stranu tlumic zvlast(ma na sobe zobacek ktery zapadne do vyrezu). Sachs co jsem montoval na svou e39 tak tlumic je pro obe strany zameny ale musi se montovat podle znacky L nebo R. Znacka musi sedet na zarezu ktery je na tehlici.
Podle me tlumic jde vyosit pri montazi kdyz se nedodrzi znacky. Je otazka jestli to ma takovej dopad na zadreni pistnice.
Napsal: pát 03.05.2013 18:12
od Mountainbiker
Neznám podrobnosti, nicméně neklesej na mysli - rok 2011 přinesl rozhodnutím Nejvyššího soudu ČR (sp.zn.33 Cdo 3228/2009, ze dne 27.7.2011) novinku v povinnosti prodávajícího, který musí v zákonné reklamační lhůtě stihnout o výsledku reklamace vyrozumět kupujícího (písemně nebo ústně) , jinak platí nesplnění vyřízení reklamace do 30 dnů a s tím spojené povinnosti, tzn. buď odstoupení od smlouvy a vrácení peněz či výměna zboží. Tzn. on by měl poslat dopis tak včas, aby Ti stihl dojít ve lhůtě 30ti dnů - pošle-li ho tedy např. s doručenkou tak přibližně 3 dny před vypršením lhůty. Rozhodující jsou razítka na obálce - jak to poslali - doporučeně? S doručenkou? Obyčejně?
Napsal: pát 03.05.2013 18:36
od Killingman
Mountainbiker píše:Neznám podrobnosti, nicméně neklesej na mysli - rok 2011 přinesl rozhodnutím Nejvyššího soudu ČR (sp.zn.33 Cdo 3228/2009, ze dne 27.7.2011) novinku v povinnosti prodávajícího, který musí v zákonné reklamační lhůtě stihnout o výsledku reklamace vyrozumět kupujícího (písemně nebo ústně) , jinak platí nesplnění vyřízení reklamace do 30 dnů a s tím spojené povinnosti, tzn. buď odstoupení od smlouvy a vrácení peněz či výměna zboží. Tzn. on by měl poslat dopis tak včas, aby Ti stihl dojít ve lhůtě 30ti dnů - pošle-li ho tedy např. s doručenkou tak přibližně 3 dny před vypršením lhůty. Rozhodující jsou razítka na obálce - jak to poslali - doporučeně? S doručenkou? Obyčejně?
Celá story:
Po roce jsem zjistil, že mám vydřený pístnice. Domluvil jsem se s dodavatelem, že si od nich koupím DALŠÍ tlumiče (protože auto bez tlumičů fakt jezdí blbě) a po vyřízení reklamace mi pošlou peníze zpátky (v ceně těch druhých tlumičů - tejný typ, ale menší cena). Objednány další tlumiče a zaplaceny. Tlumiče prohozeny, zaslány poštou zpět dodavateli.
Pak se 14 dní nic nedělo tak tam volám a prý jsou u jejich dodavatele. V životě to takhle vydřený neviděli a zdá se jim to jako jasná vada materiálu, mám vydržet a vše se v dobré obrátí OK...
Tak čekám dalších 17 dní a jelikož včera uplynula doba 30ti dní (dostali to 2.4 - potvrzení od pošty) tak jim dnes volám co a jak. A najednou akce, prý už včera posílali dopis, že jim to Bilstein zamítl, protože:
" Ve vyjádření se píše, že se reklamace zamítá, jelikož k poškození tlumičů došlo vlivem špatné montáže, kdy byly vyosené, což jednoznačně určuje zabarvení pístnice způsobené jejím přehřátím."
Dopis ve schránce dnes nemám. Všechno to jsou podle mého názoru kecy, uvidíme, jestli mi vůbec nějaký dopis přijde (pokud ano, tak určitě s dnešním datem, nebo se budou vymlouvat, že to pošta ztratila).
Nejde mi ani tak o to, jestli je to 30 a nebo 31 dní, ale o to, že se se mnou snaží vym*dat. A co dál?
Soudní řízení, nevyřízení reklamace, soudní znalec... Fakt jsem nečekal, že někdo může jednat tímto způsobem...
Do PM se mě někdo ptal o koho šlo - tudíž: fakt "dobré" reference:
http://www.tlumice-bilstein.cz
Majitel je
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-vypis?subjektId=isor%3a400029114&typ=actual&klic=cv65oh
Napsal: pát 03.05.2013 18:49
od Huska
Vyosení tlumiče je podle mě nesmysl .. je to nosná část auta a nedokážu si předstastavit jak toto vyosení na e39 udělat. Podle mě se jedná o polský Bilstein - z tohoto důvodu jsem nakonec koupil Sachs (problém s výdrží mělo víc lidí)
s reklamací je to 30 dní od dne uplatnění do dne vyrozumnění ... při komunikaci poštou se jedná den jim doručení, až den odeslání včetně - takže pokud jim to došlo 2.4. 2013 tak museli odpovědět nejpozději 2.5.2013. Sám jsem takto chtěl vrátit peníze při jreklamaci tiskárny a neklaplo to
Napsal: pát 03.05.2013 20:42
od Killingman
Moc nechápu - jak polský Bilstein? Jako nějaký fake? Dá se to nějak poznat, že nejde o original? To by možná mohl být dobrý argument u soudu, že se jedná o repliky mě nikdo nijak neupozornil

Napsal: pát 03.05.2013 23:44
od ARMAN
tady jsem se po bilstejnech a jejich životnosti pidil taky než jsem je koupil
http://forum.e30.cz/bilsteiny-vadnost-a ... 91329.html pod autem jsem nebyl tak nevim jak teď vypadaji
Napsal: sob 04.05.2013 00:12
od Filozof
jak to dopadlo s chovancem ? už sedí za mřížemi za podvody ?
Prodával čínu nebo jak ?
Když tedy stím nikdo v zahraničí problém neměl a tady v čr je 50procent sračka po roce dvou ... někdy i dříve ?
V dílně mi borci řekli že bilstein nechtějí ani vidět že jsou to strašné sračky tak jsem na ně koukal ... zda to není podvod v celé čr nekoluje plno číny místo origo tlumiču ... taky by to tak mohlo bejt ...a zaujala mě tu tato diskuze.
Mátě někdo nějaké informace ?
Já mám kayaby přes 110tis km na autě stále v pohodě.
Napsal: sob 04.05.2013 00:33
od ARMAN
bych se vsadil že nikdo z poškozenych to nikam nedotahl což je jaksi zvykem
Napsal: sob 04.05.2013 01:08
od Filozof
Napsal: sob 04.05.2013 10:09
od Killingman
ARMAN píše:bych se vsadil že nikdo z poškozenych to nikam nedotahl což je jaksi zvykem
No tak to se asi kolega Miroslav Jakovec z Plzně u mě těžce spletl, (už jen proto kde dělám a co) že mu tohle projde. Hodlám to dotáhnout pokud neustoupí až k soudu a vzít to na více frontách - i kdyby měl to svoje s.r.o. zavřít tak mě to za to stojí.
Nejde ani o těch 9000 Kč za přední tlumiče, ale o jeho arogantní chování a lži, kterými mě zásobuje. Počkám, až (jestli) mi přijde to jeho vyjádření s datumem na obálce z 2.května (haha, na to se fakt těším) a pak to dám právníkovi.
Dokonce mi prý reklamované zboží neposlali zpět a v dopise se PRÝ píše, jestli ho chci zpátky, tak jim mám dát vědět, nebo to ekologicky zlikvidují... Samozřejmě to zašlou zpět na mé náklady...
Naštěstí mám fotky včetně čísel na tlumičích který jsem jim posílal, samozřejmě že je zpátky chtít budu a dám je i soudnímu znalci k posouzení. Z problému za 9.000 Kč to budou mít za 40-50? Jejich problém...
Napsal: sob 04.05.2013 11:00
od e155

Správný přístup! Držím pěsti ať to dobře dopadne.
Napsal: sob 04.05.2013 13:05
od nuny
Jsem rád, že nejsem sám, co řeší reklamace až do konce, protože neznám jiný způsob, jak ignoranty naučit chovat se slušně k zákazníkům!!!
Přeji pevné nervy, držím palce, ať Ti to dobře dopadne
PS. 9 000,- není vůbec málo

Napsal: sob 04.05.2013 13:22
od Vlasta
Killingman píše:Z problému za 9.000 Kč to budou mít za 40-50? Jejich problém...
Jen bych chtěl upozornit, že v občanskoprávním řízení, ani strana, která prohraje, nemusí pokaždé platit soudní výlohy. Bohužel i s tímhle jsem se už setkal
Napsal: sob 04.05.2013 13:58
od jezour
Huska píše: Vyosení tlumiče je podle mě nesmysl .. je to nosná část auta a nedokážu si předstastavit jak toto vyosení na e39 udělat. Podle mě se jedná o polský Bilstein - z tohoto důvodu jsem nakonec koupil Sachs (problém s výdrží mělo víc lidí)
s reklamací je to 30 dní od dne uplatnění do dne vyrozumnění ... při komunikaci poštou se jedná den jim doručení, až den odeslání včetně - takže pokud jim to došlo 2.4. 2013 tak museli odpovědět nejpozději 2.5.2013. Sám jsem takto chtěl vrátit peníze při jreklamaci tiskárny a neklaplo to
Vyosení tlumiče neni nesmysl. Origo by měl mít označení R a L podle toho se montujou. Jestli nemáš papír, že Ti to montoval sevis, který za montáž vezme zodpovědnost, tak Tě s reklamací pošlou do pr.... .
Napsal: sob 04.05.2013 14:26
od Filozof
Držim palce at to dopadne dobře. Doporučuji ještě tady další lidi a když se přidáte a bude vás třeba 10 je to už jiné kafe.
By mě zajímalo proč mi v servise řekli že bilstein už nechtějí montovat že je to sračka ... nepochopil jsem když všude přeci řeší jak bilstein je jednička.
Dělají se i padělky a prodávají za originály nejen tlumiče ale i díly a mám pocit že někde to dokonce montovali v servisech jako origo i platit si nechali za origo a kupovali za pár stovek šunt ...
Těžko říci co bylo toto zda opravdu nějaká serie z číny nebo od jiného výrobce kterej byl nekvalitní....
Chtělo by se to spojit s lidma co měli problémy na netu jsou jich stovky ... a pak řešit ..jistě by to mělo obrovskou váhu možná i v TV bych to pak rozšířil ...člověk nevěří co TV dokáže ....známej si takto stěžoval přímo v Bance vzal TV a hned šlo vše jak po másle....
diskuze rozsáhlá o reklamacích bilstein
http://forum.e30.cz/bilsteiny-vadnost-a ... rt,30.html