Stránka 1 z 1
Napsal: sob 27.04.2013 11:56
od ViktorDDD
ahoj,
potrebujem pomoc
auto: e39 540iA M62B44TU + LPG
včera sa mi stala taká vec, auto naštartovalo na benzín, chod motora úplne OK, preplo na LPG, všetko OK, pojazdil som trochu, pri ďalšom (teplom) štarte zas pekne naštartovalo, hneď preplo na LPG, stále všetko OK, po cca 30km som vypol motor na cca 1 hodinku, chcel som naštartovať (motor stále teplý), a štart bol hrozný, na benzín to vynechávalo, prepol som rýchlo manuálne na LPG a auto išlo znova ako má, a toto sa opakovalo asi 3x, na benzín zdochínalo, neochotne šlo do otáčok, pri štarte som manuálne prepol na LPG tak zas všetko OK,
z toho súdim že všetko okolo motora je OK keďže LPG fungovalo bez problémov, a problém bude v palivovom systéme pre benzín
dnes ráno som studený motor už vôbec nenaštartoval, motor bol studený takže som nemohol ani prepnúť na LPG pri štarte (ten sa zapína pri cca 35st.)
takže zhrnutie: štartér točí ako o život, motor nechytí, na LPG to chytalo aj išlo ako má, na benzín včera vynechával, nešiel do otáčok a zdochýnal
môj tip: palivová pumpa
poistky v kastlíku kontrolované, pripojená INPA - pamäť závad čistá
vybral som zadný sedák, zapol kľúčik do 2.polohy, ale palivovú pumpu som nepočul, má byť počutelná alebo ide tak potichu?
ďakujem vopred za vaše typy
Napsal: sob 27.04.2013 14:29
od tanner540i
Na 90% to je palivova pumpa, zkus ji vytahnout a napojit rovnou na nejakou baterku. Musi se roztocit lehce, rychle a nesmi se z ni kourit

.
Mel jsem jsem stejny problem, po vymene pumpy jsem musel jeste vymenit jeji pojistku, odesla taky.
Napsal: sob 27.04.2013 15:09
od ViktorDDD
vďaka, tak som dobre predpokladal,
pravda je že som sa už chystal na benzinku ale v nádrži bolo ešte cca 10l paliva, ale predtým než to začalo haprovať som parkoval našikmo (strana šoféra nižšie) tak mohlo sa odpáliť
zajtra rozoberiem, skontrolujem či ide do toho prúd, poprípade či vôbec žije
Napsal: sob 27.04.2013 16:32
od Don
Kdyz das klicek do prvni poholy je slyset, jestli ti cerpadlo v nadrzi maka. Me treba jen dosel benzin a diky zaseklemu plovaku jsem si myslel, ze mam v nadrzi jeste dost.
Napsal: sob 27.04.2013 21:26
od Filozof
problem aut na LPG je ten že hodně lidem odchází benzínová pumpa díky tomu že tam nechají 5-10litru v nádrži a ono to čerpadlo jede sem tam na sucho případně se přehřívá protože není celé ponořené ....taky mě to potkalo před lety jsem měnil čerpadlo ....ted beru alespon 20-30at mám v nádrži ... a vždy jak to jde pod dvacet zase doberu alespon 10-20litru.
Napsal: ned 28.04.2013 10:59
od ViktorDDD
už si dám nabudúce pozor, problém bol asi v tom že som stál nakrivo a čerpadlo šlo nasucho, dnes to idem rozobrať, vďaka za rady
Napsal: ned 28.04.2013 11:52
od ViktorDDD
premeral som káble, na pumpu ide napätie len pri štartovaní, ale čo ja viem tak by tam mal ísť prúd na pár sekúnd aj pri zapnutí zapaľovania, môže to byť chybné relé? poprípade kde ho nájdem
a pumpa vôbec nevydáva žiaden zvuk pri štartovaní, a hadička čo z nej ide je mäkká, takže pumpa bude mrtvá
Napsal: ned 28.04.2013 12:00
od Don
rele jsou pod kabinovym filtrem pred spolujezdcem
Napsal: ned 28.04.2013 13:37
od beny-maser
ViktorDDD píše:premeral som káble, na pumpu ide napätie len pri štartovaní, ale čo ja viem tak by tam mal ísť prúd na pár sekúnd aj pri zapnutí zapaľovania, môže to byť chybné relé? poprípade kde ho nájdem
a pumpa vôbec nevydáva žiaden zvuk pri štartovaní, a hadička čo z nej ide je mäkká, takže pumpa bude mrtvá
u TDS je to stejně,při zapnutí zapalování nic a až při startování se sepne
Napsal: ned 28.04.2013 17:38
od darklord
Viktor ty to mas na plyn?

Inak co sa tyka pumpy, u E34 bezi par sekund po zapnuti zapalovania (2sec) a potom az ked sa motor toci. U E39 je to len pri startovani pokial viem, takze elektrika ti ide spravne. Najskorej bude cerpadlo mrtve ak sa zadrelo alebo prehrialo...
Napsal: ned 28.04.2013 18:44
od ViktorDDD
vďaka za rady, tak určite to bude čerpadlom,
darklord, hej, mám, asi pred mesiacom som to dával montovať len som nebol zvedavý na "múdre" komentáre na sk klube tak som to nejak tajil

inak úplná spokojnosť, len teraz tá pumpa
Napsal: ned 28.04.2013 18:56
od darklord
No sak jak tiez budem davat plyn, preto som chcel mat motor v cajku

Cerpadlo das nove, startovat na plyn ak ti ide, tak aspon niesi uplne nepojazdny
Napsal: ned 28.04.2013 20:02
od ViktorDDD
keď mi čerpadlo odišlo a motor bol ešte teplý tak som na plyn naštartoval, ale na druhý deň už nie, prepnúť na plyn povolí až keď je voda ohriata na 35st. (alebo 40 neviem presne),
potom napíšem či sa to vyriešilo
Napsal: ned 28.04.2013 20:53
od darklord
Si si isty ze ti to nejde? Ja som este nevidel plyn u ktoreho by to nudzovo neslo. Spolubydla ked mal este E39 so sekvenciou, tak stacilo drzat prepinac pocas zapinania zapalovania (0->2) a potom to normalne naskocilo na plyn ked nemal v nadrzi ani kvapnu benzinu.
Napsal: ned 28.04.2013 22:03
od ViktorDDD
aha, tak zajtra skúsim
Napsal: pon 29.04.2013 08:18
od Meda
U Magicu to jde, vypnout tlacitkem LPG, otocit na kontrolky a zapnout LPG se stalym drzenim tlacitka cca 20 vterin..
Jinak ja menil na 3 autech pumpu asi 4x, nez jsem prisel na to co ma za bolesti, pokud mas moznost, vyndej pumpu do nejake vetsi nadoby, nalej benzin, pripoj si dlouhe kabely a rovnou na baterku ji zkus roztocit, musi jet hodne, jinak je mrtva/polomrtva..
Me jedna pumpa odesla na malo benzinu-zadrela se a 2 odesly na kratke uhliky po roce od koupe nove!! Proto pri velkem rocnim najezdu na LPG doporucuji udelat si nekde po ruce vypinac na pumpu, protoze porad maka na plno, vratkou to jde zpet do nadrze, ale uhliky mizi a mizi.. :/
Napsal: pon 29.04.2013 09:42
od Filozof
Sakra to jsem nevěděl ... to mi nemohl nikdo před 4mi roky poradit když jsem skončil v krnově ? že to jde takto nouzově nastartovat ? odešla mi pumpa benzínová akorát 150km od domova ...
Kdybych to věděl tak jsem si den netrhal vlasy a pak nemusel absolvovat cestu na laně ... ve sněhu a sračkách ... díky bohu je to další poučení... nikde to u LPG magicu nepíšou nouzové startování na LPG ...
štve mě že auta na LPG vubec musí ochutnat benzín ..nejlepe kdyby to benzín odpojilo a auto i v -20ti startovalo na LPG třeba nějakej předehřev ... aby to krásně pak jelo.... a nemuset furt v zimě řešit ještě benzín ... a pumpu která je tak choulostivá ...
Napsal: pon 29.04.2013 19:45
od ViktorDDD
takže dá sa naštartovať čisto na LPG aj systém stag 300, treba držať tlačítko lpg a tak otočiť kľúčikom a štartovať, len tie štarty sú také horšie
ešte jedna vec, nemá byť v kufri na boku poistka na pozícii 54? tak som to vygooglil, ale ja tam nemám vôbec poistku