Stránka 1 z 2

Napsal: úte 23.04.2013 18:20
od ver
Zdravím,
byl jsem dnes doplnit klimu, po nasazení hadice pro plnění na ventil vylétlo médium okolo auta, jak byla klima natlakovaná...
Tím jsem v podstatě zjistil, že mě nejede přední vrtule na klimě (před chladičem) na první rychlost - rozjíždí se občas na druhou, ale to je neskutečný hukot.
Jedná se o E39 525 2001 po faceliftu. Někdo psal předřadné odpory, někdo že vyměnit, ...
Poradí někdo kdo to už řešil co s tím? Šel bych cestou od nejnižších nákladů, tj. odpor, ... a nakonec výměna (oplatí se z vrakáče, nebo raděj nový ?). Předpokládám, že při vyndání vrtule musí nárazník, světla,.. dolů?

Někdo z okolí Olomouce (Moravy) kdo by to dokázal vyřešit/opravit/vyměnit?

díky

Napsal: úte 23.04.2013 19:15
od beny-maser
já to řešil na e34 výměnou vrtule,nová je i s odporama,u e39 hrozí že to bude ovládané elektronicky a ty odpory tam nebudou. mě stačilo sundat nárazník a byl tam přístup v pohodě.
Vyzkoušej s ní zatočit,jestli nemáš špatná ložiska,potom to můžeš řešit dál.

Napsal: úte 23.04.2013 21:27
od ACDC
Elektronicky řízená. Diagnostika...

Napsal: stř 24.04.2013 06:23
od ver
Rukou s vrtulí otočím, zadřená podle mě nebude, protože na druhý stupeň se točí, jen je to pěkný hukot (jako vysavač).
Podle mě by se při zapnutí klimy měla vrtule roztočit na první rychlost a to mě prostě nedělá. Mě se chytá až při jízdě na další otáčky a ty se pustí (huuuuuuuuuuuu) pak chvilku nic (tak 2 sekundy mezera) a zase (huuuuuuuuuu). Toto dělá tak 6 let, jen jsem si to nespojil s vrtulí na klimě...
Auto chladí, kdyby to nebylo tak natlakované, tak to neřeším, ale nerad bych zůstal někde viset (borec co plnil klimu mě docela vystrašil).

Na diagnostice jsem byl dva měsíce zpět v Horimexu, vyjeli mi hromadu hlášek, ale nic s klimou tam nebylo...

Jak poznám, že je vrtule řízená elektronicky? Nebo jinak, na co bych se měl podívat (kontakty, zlomený kabel?)

díky

Napsal: stř 24.04.2013 07:15
od Birkoff
Poznáš to snadno, ale stejně je to frequenčně řízená (ta tvoje). Stará s odporama má v konektoru 4 piny (dráty) a ty dva odpory jsou vidět. Ty novější mají jen 3 piny a odpory nikde. U novějších jen diagnostika - ručně aktivovat ventilátor.

Napsal: stř 24.04.2013 07:23
od ver
OK, chápu to tedy tak, že výměna vrtule v mém případě nic neřeší a bude to někde v elektrice. Který modul ovládá vrtuli? Na kolik cca vyjde výměna?

Napsal: stř 24.04.2013 07:50
od thundercat
Čao,
na podzim jsem byl na výměnu oleje automatu v Brně.
Mimo to mi řekl aby jsem zapnul klimu na max.
Klima chladí, ale nejel mi ventilátor chladiče, který by se měl při zapnutí na max rozjet.
Říkal mi, že bude potřeba vyměnit, že tento chladič taky dochlazuje automat.
Říkal jsem si, že to nechám na jaro ... jaro je už tu a stále jsem se k tomu nedostal :?
V zimě jsem taky přemýšlel, že bych vyzkoušel rozebrat předek a podíval se jestli není něco špatně než dám tuším cca 4500,- za ventilátor.

Jestli budeš mít nějaké reference na někoho kvalitního a seriozního z Olomouce nebo střední Moravy, tak prosím napiš.
Z některých servisů a jejich arogantního personálu je mi poslední dobou :savle:

Napsal: stř 24.04.2013 09:44
od ver
Tak zatím jsem zjistil, že zřejmě ventilátor je v pořádku, ale nedostane impuls ke spuštění při běhu klimatizace. To hučení (vyšší rychlost ventilátoru) spouští až čidlo na chladiči a s klimou nemá nic společného.

Ventilátor na klimě je spouštěný nějakým čidlem, nebo nějakým jiným regulátorem? Pokud čidlem, kde ho najdu?

díky

Napsal: pon 29.04.2013 10:03
od venttil
Podobnou zavadu jsem mel na e36 325 TDS a byl spatnej ,,jezek" je to defakto ridici jednotka... vymenil jsem a pohoda...:)

Napsal: pon 29.04.2013 10:11
od ver
Jezek to u me neni, ten je novy. Odpoledne jdu na diagnostiku, pak dam vedet.

Napsal: pon 29.04.2013 17:07
od ver
V diagnostice nic, pustili test ventilatoru s postupnym zvysovanim otacek a najednou to jede. Sice to nechapu, ale po peti letech se vrtule zacala tocit (sepne tak 10 sekund po zapnuti klimy). Vcetne doplneni naplne klimy a diagnostiky me to vyslo na 2 tisice...

Napsal: pon 29.04.2013 22:03
od thundercat
v BMW servisu?

Napsal: úte 30.04.2013 06:23
od ver
ano, Horimex

Napsal: pát 17.05.2013 14:22
od ruza2
Ahoj.Mám podobný problém.Jen bych se ještě zeptal jestli má nějakou pojisku a kde se nachází ten ježek?Byl jsem na diagnostice u kámoše,a tam mu to psalo - vrtule chladiče klími,nebo tak nějak.Dal jsem novou a stále mlčí.Mám 530 e39 Tour.po F.Dík

Napsal: sob 25.05.2013 20:50
od ruza2
Ahoj.Tak jsem byl u kámoše na diagnostice a vrtule píše chybu "Chladící ventilátor 1 ovládací obvod selhání ".Poradíte co stím?Co je vlastně včoudu.Nějaká řídící jednotka,čidlo atd?Díky.

Napsal: sob 25.05.2013 23:38
od Brátn
nejspíš odpory na vrtuli

Napsal: ned 26.05.2013 10:15
od thundercat
tak mám vyměněno

servisman se pokoušel rozchodit ten starej a nepochodil
než to vytahovat a dávat nějakýmu elektrikářovi aby se na to podíval s rizikem, že vyhodím jenom peníze oknem

raději jsem koupil nový ventilátor VEMO za 5843,-

Napsal: ned 26.05.2013 17:01
od ruza2
Vrtuli jsem dal novou a pořád nechodí.Je možný že to spolu nekomunikuje.A bude potřeba diagnostika v BMW.

Napsal: pon 27.05.2013 07:55
od Birkoff
U odporovejch vrtulí (před Facelift) jsou jen relátka a pojistky, jinak nic. U poface vrtulí to řídí jednotka.

Pokud odejde jeden nebo i oba odpory, stále se motor točí alespoň na nejvyšší rychlost, pokud je v pořádku. Nejsnažší je rozpojit konektor a vyzkoušet.

Napsal: pon 27.05.2013 08:35
od cmelak
Birkoff: Nevíš co to je za číslo pojistky na tu vrtuli?