Stránka 1 z 1

Napsal: úte 16.04.2013 09:17
od zverbo
Kupil som 525tds vo vybornej vybave ktora reprezentuje znacku, cena auta za vreckove ale aj tak stav klasika BMW velmi pekne na tie roky.

Preco som zalozil topic, nechal som auto manzelke a teraz by som potreboval odvas rady ako to tomu motoru ulahcit, je to 1999 a najazd snad origo 240km,

Ano viem 530D je lepsia ale 530D nemam, manzelke sa zacala vozit na e39 potom co jej e46 umrela a ked som ju dorobil už ju nechcela a ostala v e39, ropu mam za 24kč/l a tak si 525tds nechame :D
Manzelke do prace auticko idealne, posadene na 17" no proste luxus.

Preto som chcel trosku pomoct motoru aby bol nadalej kultivovany a vykonejsi.

Turbo repas alebo vedsie?
EGR vycistit alebo zaslepit?
IC vedsi?
Remap?

Napsal: úte 16.04.2013 09:46
od oldaf
Pokud nechceš jít přes 180ps tak je turbo dostačující, egr určitě zaslepit, IC by to chtělo větší ale na E39 s tím je dost práce, teď jsem to dělal pod nárazník a je to opruz. Kat ven. A dobrej chip.

Pokud chceš jít dál tak jedině mechanika, 12mm hlava, větší turbo, IC. Větší pruměr výfukový trubky.

Napsal: úte 16.04.2013 09:52
od zverbo
To zase nemusim je to BMW ktere ma kultivovany motor nechcem ho odmrdat, rope sa nerozumiem nemam sajnu co robit ale keby ta 525tds nema tu vybavu a ten stav tak nato kaslem ale je vazne dobra, nato ze to ma 105kw to neni az taky srac na dochadzanie do prace, premyslal som ze zaslepim EGR a dam tam remap na 125kw a kaslem nato to bude stacit. Manzelka nesportuje ako vozitko do prace jej to staci aj teraz ale ...

Napsal: úte 16.04.2013 09:55
od oldaf
zverbo píše:To zase nemusim je to BMW ktere ma kultivovany motor nechcem ho odmrdat, rope sa nerozumiem nemam sajnu co robit ale keby ta 525tds nema tu vybavu a ten stav tak nato kaslem ale je vazne dobra, nato ze to ma 105kw to neni az taky srac na dochadzanie do prace, premyslal som ze zaslepim EGR a dam tam remap na 125kw a kaslem nato to bude stacit. Manzelka nesportuje ako vozitko do prace jej to staci aj teraz ale ...
Udělej aspoň ten kat, uvidíš jak se to změní.

Napsal: úte 16.04.2013 10:32
od zverbo
Bojim sa ze to katalizatorom poserem

Napsal: úte 16.04.2013 23:34
od Bobkins
když vyndám katalyzátor jak to je s výkonem a se spotřebou ? půjde k lepšímu/horšímu ?

Napsal: stř 17.04.2013 07:26
od ViktorDDD
zaslepiť EGR, vybrať kat, skontrolovať nastavenie čerpadla, často si ľudia myslia že to chce chip, potom sa nastaví predvstrek a akoby 15koníkov znova ožilo :wink:
hlavne keď to nikto nekontroloval posledných 5rokov

Napsal: stř 17.04.2013 17:22
od KarelOstrava
ViktorDDD píše:zaslepiť EGR, vybrať kat, skontrolovať nastavenie čerpadla, často si ľudia myslia že to chce chip, potom sa nastaví predvstrek a akoby 15koníkov znova ožilo :wink:
hlavne keď to nikto nekontroloval posledných 5rokov
Tím "vybrat kat" myslíš nahradit trubkou? Nebo jej opravdu je vybrat…dík

Napsal: stř 17.04.2013 23:02
od starynovy
je tu niekto co bol na spolahlivom chipe, a ma z neho aj meranie pred a po? tych 125kW je dobra rozpravka na dobru noc, real je 116, rad by som videl nejaky ten vierohodny graf, nie len, "ja mam chip na 173PS ako kazdy".

KAT mozes vykuchat von, ako to vnutro, ale chyti to potom take plechove cinkanie, mozes dat trubku, alebo aj priechodny rezonator, spotreba by mala klesnut pokial bol pripchaty, ak nie, tak to bude nemeratelne zlepsenie, zvlast na seriovke, no kazdopadne to o nieco ozije :wink:

Napsal: čtv 18.04.2013 10:17
od ViktorDDD
graf mám doma v PC uložený z jednej omegy tds, kde namerali pred úpravou len 88kW miesto 96 (zrejme zle nastavené čerpadlo), po úprave to malo cez 110kw, a hlavne krútiak tuším okolo 350Nm neviem presne, takže to je tak že z akého základu sa vychádza taký bude výsledok

keď si dáš motor do 100% stavu a nameráš tam presne tých 105kW a 260/280Nm, alebo aj viac ako to býva u bmw zvykom tak po chipe to môže mať aj cez 130kW a hodne cez 350Nm, ale asi 95% z tých áut už nedosahuje zďaleka ten sériový výkon, potom je problém pri chipe z toho vydolovať aj 120kW

napr. také 1,8tds jedného bývalého člena bmwklub.sk bez problémov fičalo na 81kW, ale motor tam bol možno aj v lepšom stave ako z výroby

ja som mal len vykuchaný kat, zvuk trochu zhrubol, lepšie to letelo do otáčok, ale 5ka má celkom dobrú zvukovú izoláciu tak ten zvuk vo vnútri nebol nejak rušivý, samozrejme lepšia varianta je nahradiť to rúrou miesto katu

Napsal: čtv 18.04.2013 10:23
od starynovy
nie praveze nemohlo, Omega ma v zaklade maximalnu davku 43mg = 96kW, BMW ma 47mg = 105kW, selska matika, 4mg = ~9kW, na chipe sa neda nastavit viac ako 51mg, pretoze tak je postaveny kalibracny procesor, s ktorym nikto nic nespravi, to znamena ze tds sa da pridat len dalsich 4mg, co v predoslom pripade znamenalo 9kW, ked zaokruhlime na 10, 10+105=115kW, co aj sedi s realitou, videl som niekolko grafov od firmy tu u nas, priemerne to robi 116kW/340Nm.