Napsal: stř 10.04.2013 22:28
Ahoj kamarádi,
mám dotaz do technické obce zdejšího fóra.
Na zahradě mi stojí E39 528i rv 1998, svého času dělala super službu, ale před zimou jí skončila technická a jelikož auto už nebylo moc používané, říkal jsem si, že revitalizaci provedu až zjara.
Asi všichni víte, jaká byla zima, takže od parkingu 1. října 2012 se první nahození po zimě událo až někdy koncem března a kupodivu auto hned chytlo a působilo, jakoby bylo ježděné naposledy včera. Tak jsem si s autem jen tak zacouval, nechal ho asi půl hodiny bublat (aby se prohřálo a hlavně vyschl kufr, páč mi tam přes zimu praskla zapomenutá PETka s vodou a kufr se "trošku" orosil) a poté jsem zase ujel cca 10 metrů dopředu a vrátil auto do svého zimního "prďůlku").
Dva týdny na to, jsem si chtěl zase zacouvat tam a zpět, sednu do auta, chci vyřadit jedničku (kterou tam nechávám vždy při parkování), ale nejde to! Prostě drží jaksi zakousnutá v zubech i při řádně vyšlápnuté spojce. Tak za to vezmu silou a skočí do neutrálu. Říkám si, uf, co to. Auto nahodím, bublá, zkouším zařadit, ale opět to nejde! Z neutrálu při točícím se motoru a vyšlápnuté spojce nejde nic řadit! Jen zpátečka by se dala, ale při překonání malého odporu polohy zpátečky jdou zuby na zuby a hrozné hrčení...
Zkouším ještě plán B a to vypnout motor, zařadit rychlost a nahodit to s vyšlápnutou spojkou. Jenže ejhle, při točení klíčkem auto jen skáče jak koza, protože rychlost je prostě zařazená, ačkoliv je spojka vyšlápnutá.. Na jedničku se nic neděje samozřejmě - hop a chcíp, při zpátečce startér auto kupodivu rozjede a dalo by se s ním couvat, což jsem asi tak na dvou metrech udělal a pak to přes sešlápnutí brzdy chcípl, protože šlapat na spojku ztratilo smysl
Ještě doplním závěry z poslední návštěvy, kdy je už nad nulou, řazení zůstalo beze změny, jen jsem si všiml, že když spojku prošlápnu opravdu tvrdě, asi tak, jako šlapete na brzdu v době, kdy vám před auto skočí dítě s míčem, tak v té nejzašší poloze se ozývá takové ozubené chrčení.
A také, když jede motor a převodovka je v neutrálu, tak když se člověk snaží i přes ohromný odpor řadící páky nacpat rychlost, tak při tom lehce klesají volnoběžné otáčky, něco jako když je téměř otevřená spojka a jen nepatrně začne zabírat.
Moje otázka tedy zní - co se mohlo stát, když po celé zimě auto bylo při prvním ozkoušení až překvapivě ve stejném stavu, jak před zimou a dva týdny na to problém se spojkou/převodovkou?
Jedná se snad o nějaké "utrhnuté lanko" od spojky? Nebo mohla odejít převodovka? (již jsem v tomhle autě měnil, ale na za novou) a hlavně, jak se to mohlo stát?
Díky moc za rady a gratuluji všem, kdo dočetli můj román až sem
mám dotaz do technické obce zdejšího fóra.
Na zahradě mi stojí E39 528i rv 1998, svého času dělala super službu, ale před zimou jí skončila technická a jelikož auto už nebylo moc používané, říkal jsem si, že revitalizaci provedu až zjara.
Asi všichni víte, jaká byla zima, takže od parkingu 1. října 2012 se první nahození po zimě událo až někdy koncem března a kupodivu auto hned chytlo a působilo, jakoby bylo ježděné naposledy včera. Tak jsem si s autem jen tak zacouval, nechal ho asi půl hodiny bublat (aby se prohřálo a hlavně vyschl kufr, páč mi tam přes zimu praskla zapomenutá PETka s vodou a kufr se "trošku" orosil) a poté jsem zase ujel cca 10 metrů dopředu a vrátil auto do svého zimního "prďůlku").
Dva týdny na to, jsem si chtěl zase zacouvat tam a zpět, sednu do auta, chci vyřadit jedničku (kterou tam nechávám vždy při parkování), ale nejde to! Prostě drží jaksi zakousnutá v zubech i při řádně vyšlápnuté spojce. Tak za to vezmu silou a skočí do neutrálu. Říkám si, uf, co to. Auto nahodím, bublá, zkouším zařadit, ale opět to nejde! Z neutrálu při točícím se motoru a vyšlápnuté spojce nejde nic řadit! Jen zpátečka by se dala, ale při překonání malého odporu polohy zpátečky jdou zuby na zuby a hrozné hrčení...
Zkouším ještě plán B a to vypnout motor, zařadit rychlost a nahodit to s vyšlápnutou spojkou. Jenže ejhle, při točení klíčkem auto jen skáče jak koza, protože rychlost je prostě zařazená, ačkoliv je spojka vyšlápnutá.. Na jedničku se nic neděje samozřejmě - hop a chcíp, při zpátečce startér auto kupodivu rozjede a dalo by se s ním couvat, což jsem asi tak na dvou metrech udělal a pak to přes sešlápnutí brzdy chcípl, protože šlapat na spojku ztratilo smysl

Ještě doplním závěry z poslední návštěvy, kdy je už nad nulou, řazení zůstalo beze změny, jen jsem si všiml, že když spojku prošlápnu opravdu tvrdě, asi tak, jako šlapete na brzdu v době, kdy vám před auto skočí dítě s míčem, tak v té nejzašší poloze se ozývá takové ozubené chrčení.
A také, když jede motor a převodovka je v neutrálu, tak když se člověk snaží i přes ohromný odpor řadící páky nacpat rychlost, tak při tom lehce klesají volnoběžné otáčky, něco jako když je téměř otevřená spojka a jen nepatrně začne zabírat.
Moje otázka tedy zní - co se mohlo stát, když po celé zimě auto bylo při prvním ozkoušení až překvapivě ve stejném stavu, jak před zimou a dva týdny na to problém se spojkou/převodovkou?
Jedná se snad o nějaké "utrhnuté lanko" od spojky? Nebo mohla odejít převodovka? (již jsem v tomhle autě měnil, ale na za novou) a hlavně, jak se to mohlo stát?

Díky moc za rady a gratuluji všem, kdo dočetli můj román až sem
