Stránka 1 z 2

Napsal: stř 10.04.2013 11:31
od Frax
Zdravím Vás...

teďka jsem se poohlížel po nějakých aditivech protože jezidm na lpg, tak že bych přilepšil trochu ochraně motoru... má cenu tam něco dát nebo je to k ničemu ?

a dále bych se chtěl zeptat jak ej to s tou ohyzdnou žlutou nálepkou LPG ?
Je povinná ? Plynaři co mi to dělali o tom nic neřikali, prý je to kvůli nehodě a přednostnímu vyproštění z auta ???

Napsal: stř 10.04.2013 18:55
od pragdejf
motor má tvrdý ventilový sedla, zandny mazani neni potreba....

Napsal: stř 10.04.2013 21:29
od thundercat
taky jsem čet, že je to při montování do BMW pouze vyhazování peněz

motory BMW nemívají problémy se zaklepáváním ventilů při pohonu na LPG

Napsal: stř 10.04.2013 22:32
od Black-Light
Jaké přednostní vyprošťování? :D LPG je přeci bezpečnější než benzín, jelikož se samo kamsi vypaří a není tolik výbušné... neb alespoň takové argumenty o tom slýchávám :D

A nálepku má každý slepenou.., alespoň co vídávám u nás na pumpě, kde točí i plyn.

Spíš by mě zajímalo, za kolik plynu a benzínu jezdíš s tou 528mou? Jednu jsem také sedlával, měl jsem průměr tak 9.5l benzínu, čili bych odhadoval tak 11-12l plynu plus litr benálu na sto km? Kdy ti to začíná spínat?

Napsal: stř 10.04.2013 22:37
od paveld
Já na autě nálepku nikdy neměl (LPG mám legálně) a problém s tím byl akorát na STK (měli řeči, ale nechali projít), jinak mi na to nikdo nic neřekl. Hlavně s nálepkou už je blbý jezdit do podzemních garáží.

Napsal: stř 10.04.2013 22:52
od Black-Light
paveld píše:Já na autě nálepku nikdy neměl (LPG mám legálně) a problém s tím byl akorát na STK (měli řeči, ale nechali projít), jinak mi na to nikdo nic neřekl. Hlavně s nálepkou už je blbý jezdit do podzemních garáží.


tam je blbý jezdit i bez nálepky, je tam blbý jezdit vůbec. Každou 2. návštěvu buď vezmu nějakej sloup, nebo nemůžu kvůli sloupu vystoupit a nebo odřu kolo :D

Napsal: stř 10.04.2013 22:55
od paveld
8O To už asi nebude mít souvislost s plynem...

Napsal: čtv 11.04.2013 07:55
od Frax
BLack-Light: No je to skoro jak jsi napsal, na benzín v létě 9,4 dle BC v zimě asi o litr víc, spíná mi to na první čárce a vlastně jedný před středem :D
spotřema LPG je asi 10,5litru, mám toriodní ndrž na 63litrů ka mnacpu max tak 56 a ujedu 500-520km, rekord mám 570km

Mě právě ty plynaři taky neřekli jestli nálepku ano nebo ne... ale stále nevim, jeslti to neni ve vyhlášce, je za to flastr až 2000kč což bych nerad cpal do pokladny 'horním dvou stovkám' .

o bezpečnosti LPG je mi to jasný, ale abych nebyl špatně pochopenej ta nálepka je informací hlavně pro hasiče a ostatní složky při nehodě. tak já furt nevim..

Napsal: čtv 11.04.2013 08:02
od JaraX
nalepka je demence která dle zákona byt musí, jaká je za to pokuta nevím, ale většina lidi s tím nejezdí,

Napsal: čtv 11.04.2013 10:33
od paveld
Tak pokutu jsme za to v životě nedostal a to s tim jezdim hodně dlouho :-).

Napsal: čtv 11.04.2013 22:02
od Black-Light
pokud ta nehoda má za něco stát, tak nálepka na skle asi těžko přežije do čitelné podoby :)

ale teda ta spotřeba je super... lituju, že jsem si to taky nenechal udělat.. teď už je z mé 528 vrak, ale uvažuju o 330 a dát do toho plyn... a nebo 530 e60, jenže ty nejsou moc k sehnání...

Ten plyn sis nechával dělat až ty, a nebo jsi to s tím koupil: Popř u koho a za kolik? Když jsem si o tom nedávno sháněl info, často strašili, jak to kdejakej amatér blbě namapuje a pak to třeba chcípá na volnoběh, propaluje písty atd..

Napsal: čtv 11.04.2013 22:24
od E30STORM
Se jen ohlásím k plynu .
Mám i 530i E60 , montoval jsem ho já cena 27tis v Otravě : HL PROPAN .
Mám nádrž místo rezervy 65 litrů , ujedu na to do 500km , více se mi nikdy nepovedlo - už tak se mi plynaři divili že na 3.0i to nějak málo žere .
Jinak montovali spoustu 2,8i a říkali , že ten motor se s tím plynem nejlépe umí shodnout , mají ho prej rádi :-D.
Jinak mám automat ještě k tomu , jezdím za pár šupů a na nálepku seru ;-)
.
Čago

Napsal: pát 12.04.2013 08:04
od Frax
Black-Light píše:pokud ta nehoda má za něco stát, tak nálepka na skle asi těžko přežije do čitelné podoby :)

ale teda ta spotřeba je super... lituju, že jsem si to taky nenechal udělat.. teď už je z mé 528 vrak, ale uvažuju o 330 a dát do toho plyn... a nebo 530 e60, jenže ty nejsou moc k sehnání...

Ten plyn sis nechával dělat až ty, a nebo jsi to s tím koupil: Popř u koho a za kolik? Když jsem si o tom nedávno sháněl info, často strašili, jak to kdejakej amatér blbě namapuje a pak to třeba chcípá na volnoběh, propaluje písty atd..


BL: Koukám, že jsi z Pyšel, to máme k sobě kousek, já jsem kousek za senohrabama :))) Ale teďak už žiju v Praze. Nicméně k věci. dělal jsem to já, stálo mě to 26tis, normální cena je 27, ale díky bmw klubu sleva 1000korun. Dělali mi to chlapci v ulici dolnoramenná 9 Praha 4, jaký webovky si jistě dohledáš, bohužel si je nepamatuju, pan Pour a pan Vaněk, mladý vcelku škovný kluci, pokaždý když jsem potřeboval něco upravit byli ochotní.

s tim chcípáním... mno ten problém mám i já... při mínus teplotách to neudrží volnoběh :( prý jim to nehlásí žádnou chybu na tý plynařský diag. takže nevědí... a to tam mám svíčky asi 4tis km NGK, olej filtry dokonce i lambdy měněné a i tak než se ten reduktor pořádně ohřeje tak i při plus teplotách kolísají otáčky, ale nechcípne.. řekl bych, že ten motor je v pořádku, že tohle je chyba někde jinde. namontováno tam mám magic 2

kdyby to někdo uměl zafixovat tak budu rád :)

Napsal: pát 12.04.2013 08:09
od Frax
E30STORM píše:Se jen ohlásím k plynu .
Mám i 530i E60 , montoval jsem ho já cena 27tis v Otravě : HL PROPAN .
Mám nádrž místo rezervy 65 litrů , ujedu na to do 500km , více se mi nikdy nepovedlo - už tak se mi plynaři divili že na 3.0i to nějak málo žere .
Jinak montovali spoustu 2,8i a říkali , že ten motor se s tím plynem nejlépe umí shodnout , mají ho prej rádi :-D.
Jinak mám automat ještě k tomu , jezdím za pár šupů a na nálepku seru ;-)
.
Čago


To je milé :D

taky jsem slyšel ,že 528 se dobře plynuje, ale stejně nejlíp to bezesporu snášejí ty osmiválce bohužel s prckem jsem si nemohl dovolit jít tak hluboko do kapsy :-)

Napsal: pát 12.04.2013 10:49
od Kubaa
E30STORM píše:Se jen ohlásím k plynu .
Mám i 530i E60 , montoval jsem ho já cena 27tis v Otravě : HL PROPAN .
Mám nádrž místo rezervy 65 litrů , ujedu na to do 500km , více se mi nikdy nepovedlo - už tak se mi plynaři divili že na 3.0i to nějak málo žere .
Jinak montovali spoustu 2,8i a říkali , že ten motor se s tím plynem nejlépe umí shodnout , mají ho prej rádi :-D.
Jinak mám automat ještě k tomu , jezdím za pár šupů a na nálepku seru ;-)
.
Čago


Cau,

připojím své:
E61 530i. Magnesiový motor N52B30 - 258koní, dvojvanos + valvetronic.
Prosím o radu co máš za motor ty? Píšeš že to funguje dobře.
Také tento? nebo M54B30 což je starší typ - dvojvanos bez toho hloupýho valvetronicu, výkon 230koní.
Nevím jak ten novější motor LPG zkousne. Už tak jsou prý dost choulostivý na vysrání se toho proměného zdvihu ventilů (valvetronic)...

Díky moc za radu. Zatím jsem nenarazil na nikoho jiného kdo by měl v e60/e61 LPG.

S pozdravem Kuba

Napsal: pát 12.04.2013 22:54
od JaraX
valvetronicu je plyn uprdele, ale malo kterej plyn umí s valvetronicem pracovat, navíc to většinou plynaři dojebou :)

Napsal: ned 14.04.2013 15:52
od pragdejf
valvetronic umet pracovat s plynem?

si si jistej, ze vis jak plyn funguje?

jediny, co si z motoru plyn bere je signal ke vstrikum, umerne tomu tam leje plyn. vsecko ostatni resi ridici jednotka motoru, proti ktery je ridici jednotka plynu naprosto tupy a omezeny zarizeni.

Napsal: pon 15.04.2013 15:40
od JaraX
no ani ne, pravě, plyny montuju tak snad tomu rozumím,

pruser je v tom že jak mapa plynu tak samotny reduktor se řidí podtlakem v sání, čím víc plynu, tím větší podtlak v sani (větší otáčky a víc otevřené ventily), jenže valvetronickovy auta nepoužívaj škrtící klapku, plyn se přidává zvedáním vaček a tím pádem není v sání podtlak a z toho je plyn kterej s tím nepočítá docela dost v prdeli.

Napsal: pon 15.04.2013 17:46
od pragdejf
jooo takhle, uz je mi to jasny. nj, pokus o omezeni cerpacich ztrat odstranenim skrtici klapky se holt nekde projevil 8O

existuje nakej plyn, kterej se neridi podtlakem v sani? jak je na tom treba vstrikovani kapalny faze, ktery reduktor nema? jenom tupě přepočítává dávku benzínu na plyn?

Napsal: pon 15.04.2013 22:16
od JaraX
no některy plyny maj dokonce svoje napojení na lambdu, takže už sou schopny si to korigovat samy, u sebe na autě plánuju přidat lambdy na výfuk který bude mít k dispozici jen LPG, tím padem se hned nastaví sam a nezasáhne do nastavení mapy benzínové řj, což je negativní výsledek, je potřeba aby auto mělo stejny hodnoty jak na benzín, jinak to rozhazuje benzínový adaptace.

dneska je už plno plynu co se neřidi podtlakem a v nastavení maj vyloženě režim valvetronic, ale prostě s tím musí plynař počítat.