Stránka 1 z 2
Napsal: úte 09.04.2013 16:05
od Spirt
e39 525td 85kw,z ničeho nic se začal přehřívat,a občas ztrácet na výkonu,tak jsem okamžitě zastavil a vypnul motor,hadice betonové,tlakuje vodu ven...čim to muže být?že by z ničeho nic hlava?jak zjistím na 100% čim to je?a jestli to není hlavně ta hlava?voda nikde nechcije,neprosakuje....diky
Napsal: úte 09.04.2013 20:18
od Rejchy
Než začneš sundávat hlavu,sundej vodní pumpu.U mě 2 ze 3 motorů se začali hřát a vodní pumpa měla rozlámané lopatky.
Napsal: úte 09.04.2013 20:38
od beny-maser
pumpa a termostat to je základ,dost lidí už mělo taky zanešenej chladič!
spaliny v chladícím okruhu jdou zjistit v lepším servisu ,nalejou či nasypou ti tam činidlo, které se zbarví, podle toho se to pozná bez demontáže hlavy.
Napsal: úte 09.04.2013 23:25
od baworak1
zdar,jukni především na tu vodní pumpu,jak říká kolega nahoře,vrtule čerpadla je umělý hmoty,z ničeho nic mi vylítla na dálnici teplota a nemít elektronický plyn,tak jsem ten motor jistě kousnul,...při vysoké teplotě řj omezí výkon a u verzí s tempomatem přeruší přívod paliva,auto "chcípne",....
po demontáži vodní pumpy vrtule úplně oholená,.....při koupi auta radši ihned vyměnit za litinovou nebo z nerezu,tuším Graf.Při výběru pozor,Graf má spoje vrtulky čerpadla spojované bodovým el. svářením,....
Napsal: úte 09.04.2013 23:31
od Kugelig
Potvrzuju pumpu Graf, to byl můj případ, naštěstí jsem si toho všimnul před krámem. Ale kupec se omlouval, že to asi někdo vyměnil ve skladu, páč tomu chyběl i těsnicí „O“ kroužek. BTW na 90 % to bude rozsypanou vodní pumpou.
Napsal: stř 10.04.2013 08:03
od Spirt
dik kluci,prolezu to a dam vedet co s tim teda bylo...taky se priklanim k te pumpe

Napsal: stř 10.04.2013 11:59
od starynovy
taka kontrolna otazka, ked otvoris viecko expanzky, je tam ta hadicka do hrdla, pri nastartovanom motore tecie voda? pri zvysenych otackach strieka? na tds-e uz moc nechodim, ale demontaz vodnej pumpy by som mu este venoval, iked vyzera menena, a voda strieka pod miernym tlakom pri otackach nad 1200, co skor naznacuje ze pumpa je vyborna.
Napsal: stř 17.04.2013 09:53
od Spirt
tak vodní pumpa ok,termostat ok,viska ok....zkusim jeste zmerit tlaky,pak uz je jasny co mu je...

Napsal: stř 17.04.2013 10:58
od starynovy
uprimnu sustrast

potom sa stymi tlakmi pochval ci si dokazal zmerat taky maly unik, nedavno som si vyrobil merac, ale nejak sa k tomu nemam.
Napsal: stř 17.04.2013 22:41
od Misanek
To čumím, že by jenom tak při normální jízdě povolila palice
Napsal: stř 17.04.2013 22:48
od starynovy
tak ja som to kupil normalne, a ani neviem kedy to zacalo tlakovat, ale spraval som sa k tomu az moc dobre, nechaval zohriat na parkovisku z modreho atp. proste prijebany motor. Ale Benyho vyhlasenie funguje, jazdi to stale normalne, a dokonca to ani nezere vodu..
Napsal: čtv 18.04.2013 02:27
od Misanek
Jako já mám taky na 100% řachlou palici, ale jsem si toho vědom a udělal jswem to vlastní blbostí když se mi vysypala vodní pumpa. Teď to poznám na tom (aspoň dle mého selského rozumu), že se mi relativně často spíná el. vrtule, což mi před tím nedělalo. Hřát se to nehřeje, voda se taky nedere ven a nijak dramaticky neubývá (dolívám tak cca jedenkrát za čtvrt roku zbylé 2-4 cm k rysce) ale podle mě ta hlava prostě načatá bude. On taky budík teploty v E34 reaguje o mnoho pomalej než v E28. Holt je ta svině o mnohem víc tolerantnější

Napsal: čtv 18.04.2013 10:22
od ViktorDDD
Misanek píše:To čumím, že by jenom tak při normální jízdě povolila palice
ja som kúpil s praknutým blokom, viac ako rok som na tom behal ani som o tom nevedel a aj to často dostalo za uši

ďalší necelý rok som behal s tým že mi tlakovalo hadice ale inak pohoda aj dlhé trasy som dával, potom som rozobral a olalá, prekvapenie

Napsal: čtv 18.04.2013 10:44
od Spirt
hmm,tak to je pekne...jak s tim teda vsichni jezdite ze to nikomu nevari?
Napsal: čtv 18.04.2013 12:43
od starynovy
normalne, ako vzdy, mozem to dusit aj 170 do stupania.. takze to bude budto fuknute tesnenie makovice, alebo mini prasklinka.. ked to rupne naozaj tak uz nejazdis no.. tebe to vari tak moc?
Napsal: čtv 18.04.2013 13:46
od ViktorDDD
keď máš celé chladenie v pucu tak to uchladí pekne aj pri mierne fuknutom tesnení, mne napr. varilo keď som mu dával fakt že bomby, obiehal som a 3ka obmedzovač a 4ka na 150, potom teplota začala liezť, keď ti to varí pri normálnej jazde tak to bude určite prasknutá niekde hlava
Napsal: čtv 18.04.2013 19:06
od Frosty
Tlaky je zbytečné měřit, tím prasklou hlavu nediagnostikuješ. Pumpu jsi vyndavat nemusel, jestli to topí a cirkuluje voda přepadem do expanzky, tak je pumpa + termostat OK (musíš odpojit oběhovku, pokud tam je).
Přítomnost zplodin v chladící kapalině diagnostikuješ přístrojem, já to dělám za 200 Kč a máš jistotu.
Jen pro jistotu ošahej chladič, jestli je všude stejně teplý, nejlepší je laserový teploměr. Jestli je v každém koutě výrazně jiná teplota, tak je ucpaný chladič. Ale podle dlouhodobé zkušenosti hlavy na Tds praskaly jak na běžícím pásu. Je to dáno studenými starty a debilním odlitkem té hlavy.
Vyndat, otlakovat, zavařit a budeš zase jezdit.

Napsal: čtv 18.04.2013 20:19
od starynovy
na tom chladici nieco bude, ked som ho vystriekal vapkou, na beziacom motore, tak sa odparila asi polovica na vrchu, tak sikmo, a zbytok zostal mokry.. no itak si nemyslim ze by to sposobovalo take tlaky, nejaky napad ako to precistit? pokusnicit s novym uz nebudem.
Napsal: čtv 18.04.2013 20:29
od Spirt
zkusim jeste ten chladic zitra...ale nevim nevim,nadobka na vodu je zevnitr totalne rezava a vsude je strasne rezava voda....
Napsal: čtv 18.04.2013 20:30
od starynovy
to by ma zaujimalo odkial to ide, lebo par mesiacov do zadu som mal vodu cistu, ale teraz je vsetko hrdzave ako hovoris.