Stránka 1 z 1

Napsal: pát 05.04.2013 11:30
od Splas
Ahoj, řeším tento problém: F10 523iA neprošla emisemi. Auto je necelé tři roky staré, najeto cca 50 000 km (individuální dovoz, koupeno v BMW zastoupení), jede pokud můžu soudit dobře.
Typ motoru je N53B30A.
Při zvýšených otáčkách hodnota lambda je 2,148 a podle protokolu z měření by měla být mezi 0,97 a 1,03 , všechny ostatní emisní hodnoty jsou OK.
Diagnostika v autorizovaném servisu neukázala žádnou chybu.
Auto není moje ale snažím se pomoct. Dík za nápady :)

Napsal: pát 05.04.2013 11:41
od kubito
to nachapu lambda pres 2 neni ani mozne to ta lambda ani nemuze umet takove napeti 1V= 14.7 tzn. stechiometricky pomer vzduchu a benzinu... vse pod jeden volt je smes bohata a nad jeden volt je smes chuda...

tzn. ta lambda ukazuje totalne hlouposti a divim se ze v ECU neni zapsana jako spatna...

Napsal: pát 05.04.2013 20:09
od pragdejf
2,148? to by tek benzin z vejfuku po litrech, kolik to proboha zere? ze se neozve ecu mi prijde fakt divny...

Napsal: sob 06.04.2013 21:48
od Splas
Právě je to divný. Jak jsem psal, nemám pocit že by to jelo špatně, spotřeba v normě (kolem 11 městem) a všechny ostatní hodnoty na měření emisí ok...

Napsal: čtv 25.04.2013 11:57
od Splas
Takže vůz byl na servisu v Mnichově u prodejce (BMW Niederlassung Munchen). Mimochodem super přístup.
Diagnostika opět neukázala žádnou chybu, provedena aktualizace softwaru ŘJ a změřeny emise (Dekra). Zjištění - vůz je a byl v naprostém pořádku.
Co mě ale zaráží - na protokolu Dekry z D je uvedena požadovaná hodnota lambda při zvýšených otáčkách v rozmezí 0,700-4,000, do čehož se naměřených 2,169 krásně vejde. Tady požadují 0,97-1,03.
Závěr:
Dovezete si necelé tři roky staré auto koupené přímo v zastoupení výrobce, servisované atd. za nemalou hodnotu, které v Německu emise splňuje, a v ČR ho můžete zaparkovat do kopřiv, protože ho kvůli "nesplněným" emisím nepřihlásí, pokud to nedokážete nějak zařídit.
Jak je možné, že
a) v Německu jsou jiné požadavky na emise než u nás? To asi těžko...
b) požadavky jsou stejné, ale sem ještě nedorazily správné hodnoty, nebo nejsou schopni si je zjistit, příp. správně zadat vstupní data, nebo měří něco jiného, a to na třech různých stanicích ME...
c) na to nepřišel český autorizovaný servis?
V každém případě je vidět, že slavné měření emisí je jenom cirkus a bordel, neměl jsem to dosud zapotřebí, ale napříště jim na to kašlu a "zařizuju" :mad: :evil:

Napsal: čtv 25.04.2013 12:28
od DC
evidentně už je předpis měření pro tyhle nový auta v rozmezí pro širokopásmovou lambdu a né úzkopásmovou jako dřív

Napsal: čtv 25.04.2013 12:51
od fabledwarrior
Tak tohle by mě dost nas*alo, to snad není možný...

Napsal: čtv 25.04.2013 13:02
od chip
Otřískej jim to o hlavu na té STK :mad:

Napsal: čtv 25.04.2013 13:29
od Vlasta
Kolik tě ty tanečky okolo stály?

Napsal: čtv 25.04.2013 22:30
od HonzaX
kubito píše:to nachapu lambda pres 2 neni ani mozne to ta lambda ani nemuze umet takove napeti 1V= 14.7 tzn. stechiometricky pomer vzduchu a benzinu... vse pod jeden volt je smes bohata a nad jeden volt je smes chuda...

tzn. ta lambda ukazuje totalne hlouposti a divim se ze v ECU neni zapsana jako spatna...


Pracovní napětí LBD sondy nemá nic splečného LBD faktorem, tedy lambda=1. Lambda sondy u nových F aut pracují s napětím okolo 2-2,5 kvůli jiné technologii. BOSCH LSU-4. Stará sonda SIEMENS která se občas používala v E36 s motory M50 pracovala s napětím 4 volty.