Stránka 1 z 2
Napsal: pon 18.03.2013 13:26
od fatal
Nefunguje mi clona chladiče. Membrána podtlaku funguje, ventil také, podtlak tam je. Když na ventil zapojím konektor z EGR, clona se normálně zavírá (místo aby se otvíral EGR). Vypadá to že do ventilu clony nejde napětí ani při studeném motoru a teplotách pod bodem mrazu. Teploměr chladící kapaliny na palubce se zdá být dobře ukazující, teploměr vnější teploty na malém BC také. Kde mám hledat problém?
Napsal: pon 18.03.2013 20:56
od Misanek
Na jedné z E34 jsem toto měl taky, ale nikdy se mi nepovedlo vypozorovat, na základě jakých informací se ta clona zavírá

Já jsem ji měl taky furt otevřenou, nicméně vím, že pofaceliftové verze už ji nemají. Každopádně zajímalo by mě, jaké informace potřebuje ECU k aktivování el.mag. ventilu a tím pádem k zavření té clony (předpokládám že ten ventil ovládá ECU)
Napsal: pon 18.03.2013 23:00
od starynovy
na E34 toho zahadne funguje viac, na chladici je prisrobovana hlinikova krabicka, je to merac skodlivych plynov v ovzdusi, a ma uzatvarat sanie cerstveho vzduchu v pripade ze pred vami vali liazka, nevsimol som si ze by to niekedy vobec fungovalo, ta clona tiez nefungovala, riadena je vonkajsou teplotou, spolu s teplotou motora, ale pokial je v poriadku termostat, je uplne zbytocna.
Napsal: pon 18.03.2013 23:21
od Misanek
Pozor, ten měřič škodlivin mají jen verze s automatickou klimou

Napsal: pon 18.03.2013 23:23
od starynovy
tak ja ho tam mam, ale na vnutorny okruh to nepreplo samo nikdy

Napsal: pon 18.03.2013 23:27
od Misanek
No někde jsem četl, že tohle čidlo údajně časem nějak degraduje a ztrácí tu schopnost rozpoznat smrad, co je ale na tom pravdy, to netuším

Napsal: úte 19.03.2013 00:01
od fatal
Misanek píše:...vím, že pofaceliftové verze už ji nemají...
Mám po faceliftu a je tam.
starynovy píše:... pokial je v poriadku termostat, je uplne zbytocna...
Není, u více aut mám zjištěno, že zakrytí chladiče při nízkých teplotách zrychlí zahřátí motoru, obzvláště u dieselů je to silně citelné.
Při nejhorším si tam hodím vlastní elektroniku na ovládání toho ventilu, ale raději bych byl kdyby to fungovalo samo.
Napsal: úte 19.03.2013 00:16
od starynovy
pri -25, a vacsej rychlosti, by som tomu veril, ak ti na motor fuka ladovy vzduch tak ho urcite do velkej miery chladi, ale pokial sa plahocis 40 tak by som ten efekt nevidel tak valny.
Napsal: úte 19.03.2013 00:21
od Misanek
fatal píše:Misanek píše:...vím, že pofaceliftové verze už ji nemají...
Mám po faceliftu a je tam.
Já jsem to ještě u žádného faceliftu neviděl, tak z toho sjem to usuzoval...
Jinak věřím tomu, že v extra mrazech to dokáže o něco zrychlit ohřátí motoru už jenom tím, že vrtule nechladí motor vzduhem z před chladiče poněvadž ho nemá kde brát, nicméně tds umí fungovat a zahřívá se zcela bez problémů i v největších mrazech bez těchle lamel, tak to už neřeším

Napsal: úte 19.03.2013 15:18
od Tumon
Mám tu clonu v e38ce 725tds a funguje velice spolehlivě.
Taky jsem měl e34ku tds rv94 z funkční clonou.
Jednou jsem to zkoušel do e34ky dodělat a nefungovalo mi to.
K čemu slouží to teplotní čidlo u řídící jednotky

Napsal: úte 19.03.2013 15:36
od Misanek
Teplotní čidlo u řídící jednotky??
Btw na jakém principu ti to fungovalo? V každém počasí když byl motor studený nebo jenom pod určitou okolní teplotou?
Napsal: úte 19.03.2013 18:34
od fatal
starynovy píše:...pokial sa plahocis 40 tak by som ten efekt nevidel tak valny.
Tak vystrč ruku z okýnka při 0°C venku a rychlosti 40km/h na pár minut a pak povídej o nevalném efektu.
Tumon píše:Mám tu clonu v e38ce 725tds a funguje velice spolehlivě.
To mě zajímá, můžeš to popsat?
Napsal: úte 19.03.2013 18:36
od starynovy
j ale najprv si pred tu ruku dam predok toho auta, tj. masku, olejovy chladic, klima chladic, a vodny chladic.. potom uuuplne kludne

Napsal: úte 19.03.2013 19:36
od beny-maser
čidlo na tu clonu je v hlavě,a je to jenom spínač kterej sepne při cca 80°C,když budu hledat mám ho doma
Napsal: úte 19.03.2013 19:51
od Misanek
Takže je to v po0dstatě to samé čidlo, které je u verzí s klimou nebo tohle je ještě další bokem?
Napsal: úte 19.03.2013 20:03
od beny-maser
jo

je i na tom samém místě,jen verze s klimou má jinou teplotu,protože spíná až když visca nestíhá

Napsal: čtv 21.03.2013 00:10
od fatal
Díky za nasměrování, už jsem čidlo našel v katalogu i na hlavě.
V katalogu je poznámka 86 Celsia, ale není uvedeno zda má při této teplotě sepnout nebo rozepnout, nevíte někdo?
Dost by se mi to hodilo, abych mohl nejprve zjistit zda je problém v čidle a až pak případně čidlo koupit a vyměnit.
Napsal: čtv 21.03.2013 00:11
od fatal
Logicky by mělo spínat, ale to by tímpádem muselo jít přes nějakou elektroniku, ne napřímo do ventilu.
Napsal: pát 22.03.2013 15:38
od Misanek
fatal píše:Logicky by mělo spínat, ale to by tímpádem muselo jít přes nějakou elektroniku, ne napřímo do ventilu.
Proč myslíš? ASi to půjde přes relé, je to elegantnější a pro BMW typické, nicméně dle mého by v klidu mohlo spínat přímo el.mag. ventil. Ten nějaký extra odběr nemá V tom případě by ale muselo tohle čidlo při mezní teplotě rozpínat, a ne spínat
Napsal: pát 22.03.2013 22:36
od fatal
Většinou teplotní čidla spínají při překročení nějaké teploty, proto mi to přijde logické.