Stránka 1 z 3

Napsal: sob 16.03.2013 10:29
od Kubaa
Ahoj,
již nějakou dobu se pokouším sehnat e39 530i po roce 2000 r.v. (touringa).
Původně jsem měl myšlenku si připlatit a koupit auto s malým nájezdem, ale je téměř nereálné sehnat. Již jsem se byl na nějaká auta podívat v neměcku a obě byly hroby, a to mělo jedno s nich najeto jen 134tkm. Dle servisky, technický od dekra a i dle bmw historie. Problém byl že auto měla paní s dětma a bylo totálně zničené uvnitř, venku a několikrát bourané, asi ne moc, ale hnusně opravené.
Takže to nechci.... když už tak chci vůni.
Za to jsem viděl auta s 300-350tkm najetými a byly krásné. A za půl ceny.
Chtěl bych slyšet názor jestli to má cenu koupit a udělat "komplet generálku všeho". Tak aby auto sloužilo ještě mnoho let a nenechávalo mě ve štychu i při dlouhých cestách do ciziny?
Odhad kolik bych do toho musel nasypat a co vše udělat? (zatím jsem neviděl žádného toura 530i bez NIVO)
Měl bych kapitál i na koupit E61, ale nějak nechci, prostě chci E39 s benz. R6 a předělat ji na plyn.

díky za názory :idea:

Napsal: sob 16.03.2013 10:48
od Don
Sehnat peknou E39 Touring s 3.0 R6, v peknem stavu a dobre vybavenou je absolutni unreal. Automaty vydrzi "az" 400k, budes muset udelat komplet napravy, brzdy a chlazeni, tesneni pod ventil deklem, nejlepe i cidla kliky a vacky. No a pokud pujde kakat automat, jsi v tom celkem za 80 jen to fikne. O E61 jsem tez uvazoval, skoncil jsem u E66. E61 se mi proste v interieru nelibi a E65/6 je uplne jina liga. Vse je o tvych potrebach, rocnim najezdu a proste o tom co preferujes.

Napsal: sob 16.03.2013 10:59
od LukesE39
A kde je psáno, že u auta, co má namotáno 300-350 musíš dělat generálku všeho. Pokud to bude v háji, dejme tomu... Já koupil auto s 300, teď mám 350 a všechno výše zmíněné dělal majitel předemnou (až na automat, ten je ok). Jediný investice bylo těsnění ventildeklu. Je to taky R6, akorát 2.8

Je to na Tobě, ale můj názor prostě je, že vysoký nájezd neznamená stav - jak se tu již řešilo milionkrát. Nekoukej na tacho, to Ti nic neřekne..

Napsal: sob 16.03.2013 13:24
od e155
Za mě to smysl rozhodně má. Auto s malým nájezdem staré 10 a víc let na tom může být klidně hůře, než to s nájezdem 300 tis. To první bude jezdit jenom krátké trasy, počet startů bude zhruba stejný, jako u toho druhého, ale to první bude mnohem častěji jezdit nezahřáté, takže bude trpět víc. Otázka je, na co narazíš. Já jsem taky sháněl 530i. ale bohužel nesehnal, tak mám 525i. Mám najeto 250 tisíc a v téhle chvíli na tom autě není nic, co by se mělo opravovat. Výhoda aut s velkým nájezdem a v dobrém stavu je ta, že většinu věcí udělal majitel před tebou.

Napsal: sob 16.03.2013 14:10
od jenas523
Počet najetých kilometrů o ničem nevypovídá. Český zákazník na to ale věří a tak jsou všechny bazary plné starých vražd se 150.000 na tachometru a pod... Tomu by věřil jen blázen.

Rozhodující je kdo auto provozoval a jak se k němu choval. Já jsem kupoval E39 se skoro 220.000 a nějaká práce tam je. Ale to není o počtu km ale o tom, že to původníá majitel prostě nespravil a musím to udělat já. Na druhou stranu přesně vím kdo ho měl a jak se k němu choval a to stejné auto bych koupil bez ohledu na to, jestli je na tachometru 220.000 nebo 420.000.

Jak už tu zaznělo, u auta s velkým nájezdem je dobré (pokud bylo řádně servisováno) že původní majitel spoustu věcí vyměnil, opravil atd., takže při dobrém kupu pořídíš udržovanej kousek, kterej předčí třeba auto s nižším nájezdem, který ale mělo prase co neměnilo olej a filtry apod...

Napsal: sob 16.03.2013 15:37
od filini28
Don píše:Sehnat peknou E39 Touring s 3.0 R6, v peknem stavu a dobre vybavenou je absolutni unreal. Automaty vydrzi "az" 400k, budes muset udelat komplet napravy, brzdy a chlazeni, tesneni pod ventil deklem, nejlepe i cidla kliky a vacky. No a pokud pujde kakat automat, jsi v tom celkem za 80 jen to fikne. O E61 jsem tez uvazoval, skoncil jsem u E66. E61 se mi proste v interieru nelibi a E65/6 je uplne jina liga. Vse je o tvych potrebach, rocnim najezdu a proste o tom co preferujes.


Prý ale není machrovina koupit e65,nýbrž ji provozovat,prý je drahá údržba.Jinak e65 se mi líbí moc....
S automatem máš recht,já dal do e39 za rok 160 000 a čeká mě automat,repas 50,novej 100.
Proto jsem přemýšlel to vyměnit,ale když sem do toho tak ošklivě nasypal...........

Napsal: sob 16.03.2013 18:24
od Don
Pokud servis delal predchozi majitel a poradny tak proc ne, ale jinak je to past. Minimalne ty cidla a cele chlazeni bych udelal i kdyby bylo rok "nove" - ty motory jsou na to hodne citlive.

filini28 píše:Prý ale není machrovina koupit e65,nýbrž ji provozovat,prý je drahá údržba.

Kdyz jezdim ke snejkovi na servis, vidim tam hlavne E39 3.0D, E60/1, zborene E38. E65/6 vetsinou na prehrani SW, doprogramovani atd.

Napsal: sob 16.03.2013 18:37
od filini28
Ale vis jak to myslim... Ne ze se to sere, ale ze pry je to jinej level nez e39...Cenovej..
Ale i tak se mi libi,2003 a lepe treba 06.
Ted se mi treba libi ta stribrna co je zde v prodeji. Treba 760 musi bejt mazec

Napsal: sob 16.03.2013 19:04
od Filozof
ok jak mám tedy ověřit to že minulý majitel dobře servisoval ?
At je to auto jakékoliv projedu jej zjistím lak na karoserii podívám se na podvozek s diagnostikou si projdu vše ... ale jak ověřím stáří dílu a kvalitu dílů na autě ...

Taky někdo mohl udělat komplet opravu podvozku brzd atd a dal díly z číny za pár stovek a já koupím auto s vědomím že je ok a ono se do 2-3tisic celé vysype ... čepyy brzdy tlumiče atd.

jedině fakturama ale ty si taky natisknu jaké budu chtít ...

Jedině koupit 5leté auto s origo serviskou
Nebo znát předchozího majitele ideálně prvního nebo druhého ...

7er bude na servis pěkně drahá ...tlumiče 28k jeden mi bylo řečeno ...atd tím skončila diskuze že je levnější servis jak u 5er.

Napsal: sob 16.03.2013 19:16
od beny-maser
pokud máš origo díl tak je na tom vyraženo BMW,na všech ramenech čepech a vůbec kdejaký kravině to je vyražený,když vezmeš sebou někoho kdo ty auta dělá a zvedne si ho,do 10 minut ti řekne na co se máš připravit.

Napsal: sob 16.03.2013 19:36
od sklenus
treba si auto dobre pozrieť, mám toma 530d Tour 01´ so 460k na tacháči, a okrem pár oderkov na laku a unavených zadných tlmičov si pradie jedna radosť, kupoval ho kamoč v A-čkach v Liberci a rok na ňom behal SK - D tak 1-2 mesačne a stále šlo, vozil obytný príves na kuli do Francúzska a prežilo všetko a jazdí stále spoľahlivo

moja 530 99´ má 280k ale takisto bez prblémov, vstreky turbo OK, jediné čo som menil, bolo čidlo vačky, páč nechytalo za tepla

a oba sú automaty a nekopú vôbec - zatiaľ

takže za mňa: diagnostika a poriadne previezť a jazdíš vysmiaty :)

Napsal: sob 16.03.2013 19:52
od Don
Filozof píše:ok jak mám tedy ověřit to že minulý majitel dobře servisoval ?
At je to auto jakékoliv projedu jej zjistím lak na karoserii podívám se na podvozek s diagnostikou si projdu vše ... ale jak ověřím stáří dílu a kvalitu dílů na autě ...

Taky někdo mohl udělat komplet opravu podvozku brzd atd a dal díly z číny za pár stovek a já koupím auto s vědomím že je ok a ono se do 2-3tisic celé vysype ... čepyy brzdy tlumiče atd.

jedině fakturama ale ty si taky natisknu jaké budu chtít ...

Jedině koupit 5leté auto s origo serviskou
Nebo znát předchozího majitele ideálně prvního nebo druhého ...

7er bude na servis pěkně drahá ...tlumiče 28k jeden mi bylo řečeno ...atd tím skončila diskuze že je levnější servis jak u 5er.

Chtel jsem upozornit na servis - se starim vozu roste riziko a je uplne jedno jestli jezdilo 150k nebo 300k... jen s temi 300k je bliz automat ke smrti, coz beru za nejvetsi polozku, proste vsechny dily budou pres deset let stare.

7er je jina diskuze a zrovna tlumice je to co me na ni strasi nejmene - ano stoji 28k, ale taky vydrzi uplne jine kilometry. Tam vidim jako zlo saharu, ASK, napravnici a hydrokufr - to jsou opravdova "kurvitka".

Napsal: sob 16.03.2013 21:58
od Filozof
beny maser: super díky nikdy jsem se na to takto nedíval takže se dá poznat zda je origo nebo nějakej shit.... to jsem potřeboval vědět.

DON:
Strašně mě láká e38 740i v top stavu z DE které vidím na mobile.de ale osobně se bojím že pak potkají nějaké šílenosti a nedoplatim se .
Kupovat 745i e65 třeba z 03-04 roku se bojím nejvíce díky tomu že je to tak složitý auto a že už tomu nerozumím, že bych do toho zahučel vším..odejde logic 7 nebo nějaká drahá vychytávka a pak budu řešit opravy za desítky tisíc....

tak mi zbyde stejně koukat na 530i nebo případně 540i e39 která mi přijde jako lepší e34 s větší výbavou a novějším vzhledem a jde ji rozumět. Není tak složitá a ještě si tam kde co udělám případně mohu asistentovat v servisu co je potřeba udělat a jak. :)


uvidím mám čas na výběr cca 12měsíců a je pro mě důležitý stav auta a slušná výbava ... pak už jen rozhodnutí R6 vs V8.
a pak to taky pujde do LPG.

Napsal: ned 17.03.2013 12:09
od zdex
ja koupil 530d e39 touring v manualu 2001 a ma to najeto 650000km.vzadu to ma orig.bmw tlumice a asi celou zadni napravu a predek asi taky ale uz to bude chtit G.O.ale zase za 35000kc.takze co si do toho koupim noveho tak se cenou vyrovnam za koupi v hezkym stavu...ale hlavni ze mne auto bavi.super zimni starty a spotreba kolem 6,5l :wink:

Napsal: ned 17.03.2013 12:30
od filini28
650000km,slušný 8O

Napsal: ned 17.03.2013 12:31
od Martin525d
Je to trochu ot: Ale i staré auto může mít reálně málo najeto, viz můj kolega, jezdí s kamionem, dva dny doma v měsíci , jeho báwo má za 12 let najeto 30 000 km , koupil na 60 000, takže má 90 000km a nikdo mu to nevěří když si dal inzerát:D

Napsal: ned 17.03.2013 12:52
od beny-maser
ani se nedivím,ono 650tis je snadněji uvěřitelné jak těch 90tis u takhle starého auta

Napsal: ned 17.03.2013 14:53
od Don
Filozof píše:tak mi zbyde stejně koukat na 530i nebo případně 540i e39 která mi přijde jako lepší e34 s větší výbavou a novějším vzhledem a jde ji rozumět. Není tak složitá a ještě si tam kde co udělám případně mohu asistentovat v servisu co je potřeba udělat a jak. :)

uvidím mám čas na výběr cca 12měsíců a je pro mě důležitý stav auta a slušná výbava ... pak už jen rozhodnutí R6 vs V8.
a pak to taky pujde do LPG.

E39 ma tu vyhodu, ze vybavou lze mit prakticky stejnou jako u E38, ale jak jsem rikal, je to skoro unreal takovou sehnat - komforty, dvojita skla, webasto, EDC, MKIV atd. je toho moc. Kdyz uz do plynu tak 540, s 530 na LPG uz tolik neusetris.

Jinak rozdil mezi E39 a E38 je celkem velky. Puvodne jsem take koukal po vonave E38, ale nakonec jsem poridil E66 - vnitrni prostor, komfort, zvuk, vykon. Samozrejme takove auto nema smysl kupovat v SE (social edition), totez E38. Pul roku jsem hledal, az jsem nenasel co jsem chtel. E65 je zase nekde jinde nez E38 a docela dost. Jedine co se mi na ni libi vic, je interier.

Napsal: pon 18.03.2013 12:57
od thundercat
Kubaa píše:Ahoj,
již nějakou dobu se pokouším sehnat e39 530i po roce 2000 r.v. (touringa). :idea:


Čao,
nečeká tě nic snadného.
Já hledal a čekal 3 měsíce než jsem našel v DE alespoň něco podle mých představ.
Obvzláště 530i - je jich opravdu málo.
I přesto jsem na autě po čase našel nějaké kostlivce.
Už i v říši jsou šmejdi jako u nás ( turci, poláci, rusáci :savle: )

Napsal: pon 18.03.2013 16:15
od Zama
filini28 píše:650000km,slušný 8O


Čoveče to kupuješ ty díly přímo v BMW nebo kde?Ty ceny jsou hrozné.