Stránka 1 z 1
Napsal: sob 02.03.2013 19:52
od OndraBMW535i
Zdarec lidi,najde se prosím někdo,kdo má zkušenosti s výměnou motoru 535i M62TUB35 za 540i M62TUB44??Nějáký seznam věcí co potřebuji + jestli to převodovka zvládne nebo odejde a nebo raděj sehnat rovnou automat na 540tku..,děkuji za rady.......
Napsal: ned 03.03.2013 08:57
od 540david
Automaty se dávaly stejný. Jen první ročníky E39 (1996) měly 5HP 30 ze 750i. Jinak pozdější 5HP 24 je shodné s 535i. Jinak výměna opravdu nebude "plug and play". Vůbec bych se do toho nepouštěl.
Napsal: ned 03.03.2013 13:31
od OndraBMW535i
540david píše:Automaty se dávaly stejný. Jen první ročníky E39 (1996) měly 5HP 30 ze 750i. Jinak pozdější 5HP 24 je shodné s 535i. Jinak výměna opravdu nebude "plug and play". Vůbec bych se do toho nepouštěl.
Fakt jsou převodovky stejné?hmm,jinak proč sí myslíš,že to bude problém?Je mi jasné,že bude potřeba řídící jednotka a asi kus el. překopat,ale to by měl někdo zvládnout (snad)

jinak dík za reakci..
Napsal: ned 03.03.2013 16:58
od tanner540i
Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne

Napsal: ned 03.03.2013 18:41
od OndraBMW535i
tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne

a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?
Napsal: ned 03.03.2013 20:51
od Filozof
OndraBMW535i píše:tanner540i píše:Prevodovky jsou stejne, jen menic je jiny, ale to bych ani neresil. budes hlavne potrebovat sikovnyho elektrikare, protoze mechanicky tam vsechno sedne, i prislusenstvi je stejne - klapka, vstriky.... Jedina narocna vec bude ta RJ, ale s tim ti poradi jen par lidi, takze bych kontaktoval primo je - Snejk, Jarax, StarML - tech bych se poptal na nazor.
Btw. pokud mas vedle sebe vanos M62 4.4 a 3.5 tak prakticky nejsi schopen rozeznat je od sebe, protoze je na nich naveseno vsechno stejne

a myslis,ze ta prevodovka bude fungovat jak ma na te 540tce?a nedojebe se vetsim krutakem?a ten menic by sel popripadne vymenit za menic z 540tkove prevodovky?jako kus za kus bez nejake slozite montaze?Jinak ten motor z 540tky je kopletni se vsim vsudy,ta elektrika se musi taky komplet predelat?
tady jsem našel vypadá to že tam je jedna a ta samá převodovka.
typ 5HP24
http://cze.kaps-parts.com/search-2-3-tr ... -bmw-2-495
Napsal: ned 03.03.2013 22:27
od OndraBMW535i
díky,vypadá to dle označení,ale pak je to nějak jinak rozčíslované..Asi tam bude nějaký rozdíl,ale třeba jenom v tom měniči..uvidíme,snad to bude fakčit:)ale díkec
Napsal: pon 04.03.2013 14:22
od tanner540i
Ja to resil, kdyz jsem shanel prevodovku na 740i. Nakonec jsem sehnal z 535i, ale bez menice, ten se daval repasovat z te 740i, a jezdi doted. Takze max prehodit menic.
Napsal: pon 04.03.2013 17:26
od Huska
Kamarád měnil motor V8 na 530ia za 540ia e34 a pouze přehodil motor s příslušenstvím a řídící jednotku. Vše ostatní včetně kabeláže na všechny čidla atd pasovala.
Předpokládám že u e39 to bude to stejné.
PS: měl celé auto a motor přehazoval mezi auty, která dojela do dílny.
Napsal: pon 04.03.2013 19:10
od tanner540i
Ja jsem to sice nikdy nedelal, ani neznam nikoho, kdo by to delal, ale tohle je snad jeniny swap, ktery ma smysl a neni nerealny. Pokud by se prehazoval vanos za vanos, ne menit vanos za bezvanos. Tam uz by byla spousta rozdilu..
Napsal: pon 04.03.2013 20:37
od OndraBMW535i
kurva doufam ze to pujde:)menic asi koupim novy,aby to bylo ok,a je to vymena vanos za vanos..,tak snad to pujdeee,konecne bych totiz mel,co jsem puvodne chtel.........popripadne vitam kazdy nazor a pripominky..DIKEC!!!
Napsal: pon 04.03.2013 22:46
od tanner540i
Nez zacnes cokoliv resit, zjisti si, kdo ti udela tu elektriku - kodovani, imo atd. Odkud si?
Pokud si budes mechanickou praci delat sam, tak bych menic zatim nechal. Az kdyz to nezvladne, dal bych druhy. Co jsem se bavil s clovekem, ktery vozi repas menice, udajne jsou nektere zamenne, ikdyz maji jine cislo - stejne jako prevodovky. Maji vedle sebe dve ruzne prevodovky s ruznym cislem a pri repasu do nich davaji stejne dily:D . Vubec bych se nedivil, kdyby to byl zrovna tento pripad.
Repas menice stoji kolem 5tis, a problemy s tim nejsou, takze bych novy nekupoval - tam je cena tak od 12ti.
Napsal: pon 04.03.2013 23:37
od OndraBMW535i
Jsem ze Zlína..no já někde skrytě doufám, že to bude sedět i bez elektrikáře,imobilizér je mimo motor,ne?Snad i ta el. bude stejná,ale hádám že takové štěstí mít nebudu:)Jinak o tom měniči uvažuju protože převodovka bude dole..a v kapsh mi dnes týpek říkal,že je to okolo 7-10litru.Když se mi motor prohřál,tak při dojezdu na křižovatku mi jak kdyby z dvojky na jedničku někdo přivázal zadek auta na lano a trhnul.Ale možná počkám a až bude motor na místě a bude běžet,tak to začnu řešit..,mám v plánu auto neprodávat a nechat si ho na veterána,je to individual a mám ho rád:-),auto je jak nové,až nato,že ho domrdali v servise..
Napsal: úte 05.03.2013 02:04
od tanner540i
O motor nejde, jde o RJ kterou budes muset dat k motoru, a tu asi nebude stacit vymenit..
S kapsem to mas tak, oni nic nespravuji, jen skladaji. Proto je ta cena za repas tak vysoka. Tihle treba inzeruji uz dlouho, ale osobne zkusenost nemam:
http://autobazar.avizo.cz/hydromenice-r ... 83535.html
Napsal: ned 10.03.2013 12:42
od Fx
Jestli je řeč o vanosovým motoru (viz první příspěvek), tak u ŘJ motoru bude jediný problém imobilizér. Chce to koupit jednotku DME k vanosovému motoru, jednotku EWS3 ze stejného auta a ideálně čip z klíče. U starších E39 do 3/97 s EWS2 to bylo řešitelné i jinak, tady to sice jde vyřešit taky, ale je to náročnější a možná i dražší než to koupit komplet z jiného auta.
Pak ještě teda jde o to, jestli dárce je z manuálu nebo automatu, jednotka by se případně musela překódovat, aby ti nechtěla startovat i v poloze D a R.