Stránka 1 z 2
Napsal: pát 01.03.2013 10:28
od VRsix
Ahoj,
myslim, ze by bylo dobre to tady jednou pro vzdy vyresit.
Resim dilema. Vymenit nebo nevymenit olej v automatu? Kdy a za vubec byl delan nevim. Nekdo pise urcite vymenit, druhy zase ze po vymene je riziko ze prevodovka pujde do kytek.
Kdyz vymenit tak kde?
Obeslal jsem vcera nekolik servisu aut. prevodovek. KAPS jsem vynechal, necetl jsem o nich zrovna dobre veci. Dle meho je dobre udelat i pruplach. Zmena preci musi byt. Ty co pisou po netu ze se nic nezmenilo ten olej nechali zrejme jen naredit.
Odepsali mi zatim:
Dobrý den,
první výměnu převodového oleje doporučujeme do 100 000 km preventivně, nicméně hodně záleží na stylu jízdy. Při výměně posoudíme v jakém stavu je původní olej, pokud je hodně opotřebený propláchneme, to vezme ještě cca 4-5 litru oleje navíc. Při ujetí 240 tis. Km výměnu určitě doporučím.
Výměna převodového oleje u tohoto modelu bude stát 6890 Kč vč. DPH. Používáme originální olej a hydraulicky filtr předepsaný výrobcem.
Tým A.T.AUTOSERVIS ,s.r.o
http://www.atautoservis.cz
Dnes rano mi prisla dalsi odpoved, ktera dle meho stoji za precteni - to je me sympaticke
Dobrý den,
Výměnu oleje v převodovce ZF je možné provést dvěma způsoby:
1) Vypuštění oleje, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Tímto způsobem dojde k výměně cca 6 litrů oleje. Kompletní náplň převodovky, výměníku a olejového vedení je dle zástavby vozu cca 10,5 - 12 litrů: Při této výměně tedy v systému zůstane zhruba polovina starého oleje a novým se pouze naředí.
2) Výměna oleje s proplachem speciálním přístrojem, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje . Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje.
viz. rovněž naše www-stránky: http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html
Doba práce na výměně oleje v převodovce se pohybuje zhruba okolo 4 hodin (záleží na zástavbě převodovky ve voze a účtována bude skutečná strávená doba).
Ceny bez DPH:
Práce 520,- Kč/h
Olej ZF Life Guard Fluid 6 295,- Kč/l
Olejový filtr/vana 6HP26 1.600,- Kč/ks
Těsnící průchodka kabeláže 176,- Kč/ks
Součástí výměny oleje je i diagnostika převodovky + smazání adapcí (v ceně práce).
K výše uvedeným cenám účtujeme DPH ve výši 21%.
Platba je možná v hotovosti, nebo platební kartou.
Pokud budete mít zájem o výměnu oleje, zavolejte prosím na mobilní číslo 602 844 529, nebo napište na e-mail info@zf-pakra.cz pro dohodnutí termínu.
S pozdravem
PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
web: http://www.zf-pakra.cz
Napsal: pát 01.03.2013 10:42
od pragdejf
dokonce si doakzu i zive predstavit, jak ten proplachovaci bazmek vypada. pripojit misto filtru kanystr s novym olejem, vypustakem nechat vytect ten starej, skrz nalejvaci sroub protahnout hadici s novym olejem. kurna, kluci u toho premejsleli, ode me maj palec nahoru.
Napsal: pát 01.03.2013 12:35
od Couloo
Taky se na to chystam. Mam uz najeto 240 000km. Sice mi to radi v pohode ale prevence je prevence. Kolega si nechal menit olej v vw transporter DSG a chvali si tižší chod a dokonce asi i nižší spotřebu. Jen do jeho vw 2,5tdi vlezlo po proplachu 14,5l oleje a tak si myslim ze e60 spolyka asi vice.
Napsal: pát 01.03.2013 13:02
od thundercat
olej v převodovce rozhodně měnit
píšou, že je to doživotní náplň
pro ně je doživotních 150tkm, pak už se nepočítá, že by s autem někdo dál jezdil
vylejt

dát nový

projet

vylejt

dát druhý
a měnit minimálně každých 50 - 60 tkm
já osobně jsem se pro jistotu rozhodl ještě pro kratší interval
Napsal: sob 02.03.2013 01:14
od hypik
Demence, neumim čist, sry za zbytečnej post

Napsal: pon 06.05.2013 15:52
od votecc
VRsix píše:Ahoj,
myslim, ze by bylo dobre to tady jednou pro vzdy vyresit.
Resim dilema. Vymenit nebo nevymenit olej v automatu? Kdy a za vubec byl delan nevim. Nekdo pise urcite vymenit, druhy zase ze po vymene je riziko ze prevodovka pujde do kytek.
Kdyz vymenit tak kde?
Obeslal jsem vcera nekolik servisu aut. prevodovek. KAPS jsem vynechal, necetl jsem o nich zrovna dobre veci. Dle meho je dobre udelat i pruplach. Zmena preci musi byt. Ty co pisou po netu ze se nic nezmenilo ten olej nechali zrejme jen naredit.
Odepsali mi zatim:Dobrý den,
první výměnu převodového oleje doporučujeme do 100 000 km preventivně, nicméně hodně záleží na stylu jízdy. Při výměně posoudíme v jakém stavu je původní olej, pokud je hodně opotřebený propláchneme, to vezme ještě cca 4-5 litru oleje navíc. Při ujetí 240 tis. Km výměnu určitě doporučím.
Výměna převodového oleje u tohoto modelu bude stát 6890 Kč vč. DPH. Používáme originální olej a hydraulicky filtr předepsaný výrobcem.
Tým A.T.AUTOSERVIS ,s.r.o
http://www.atautoservis.cz
Dnes rano mi prisla dalsi odpoved, ktera dle meho stoji za precteni - to je me sympatickeDobrý den,
Výměnu oleje v převodovce ZF je možné provést dvěma způsoby:
1) Vypuštění oleje, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje. Tímto způsobem dojde k výměně cca 6 litrů oleje. Kompletní náplň převodovky, výměníku a olejového vedení je dle zástavby vozu cca 10,5 - 12 litrů: Při této výměně tedy v systému zůstane zhruba polovina starého oleje a novým se pouze naředí.
2) Výměna oleje s proplachem speciálním přístrojem, výměna filtru (příp. olejové vany, pokud je filtr její nedílnou součástí) a dolití oleje . Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje.
viz. rovněž naše www-stránky: http://www.zf-pakra.cz/vymena-olejovych ... sobni.html
Doba práce na výměně oleje v převodovce se pohybuje zhruba okolo 4 hodin (záleží na zástavbě převodovky ve voze a účtována bude skutečná strávená doba).
Ceny bez DPH:
Práce 520,- Kč/h
Olej ZF Life Guard Fluid 6 295,- Kč/l
Olejový filtr/vana 6HP26 1.600,- Kč/ks
Těsnící průchodka kabeláže 176,- Kč/ks
Součástí výměny oleje je i diagnostika převodovky + smazání adapcí (v ceně práce).
K výše uvedeným cenám účtujeme DPH ve výši 21%.
Platba je možná v hotovosti, nebo platební kartou.
Pokud budete mít zájem o výměnu oleje, zavolejte prosím na mobilní číslo 602 844 529, nebo napište na e-mail info@zf-pakra.cz pro dohodnutí termínu.
S pozdravem
PAKRA ZF-SERVIS s.r.o.
web: http://www.zf-pakra.cz
Také přemýšlím nad výměnou oleje v převodovce. Máte někdo reference na zde uvedený servis
http://www.zf-pakra.cz ? Měl by to být autorizovaný servis na ZF převodovky tak snad by to mělo být ok ne ? Výměny oleje v převodovce se bojím jak čert kříže

Napsal: pon 06.05.2013 19:36
od sonyk02
Kdo jinej by měl líp zvládat tuhle činnost než samotnej výrobce převodovky?

A na tuhle firmu jsem zatím slyšel pozitivní reference, je to vlastně autorizovanej servis firmy ZF která dělá převodovky všeho druhu a tohle je zastoupení pro celou ČR a SK. Až budu příště měnit olej v převodovce tak pojedu tam, mám to 15km od baráku

Ke vší smůle jsem tohle zjistil že to mám takhle za rohem až potom co jsem to nechal vyměnit jinde.

Napsal: pon 06.05.2013 23:32
od kornout
thundercat píše:olej v převodovce rozhodně měnit
píšou, že je to doživotní náplň
pro ně je doživotních 150tkm, pak už se nepočítá, že by s autem někdo dál jezdil
vylejt

dát nový

projet

vylejt

dát druhý
a měnit minimálně každých 50 - 60 tkm
já osobně jsem se pro jistotu rozhodl ještě pro kratší interval
Ty vymejvání je potřeba min 5x

jinak je to prej houby kšeft za ten olej.
Co blbneš, stejně to takto nikdy nevyměníš pořádně.
Od toho ZF to napsaly dobře.
Napsal: čtv 09.05.2013 10:52
od Sweden
Kdyby jsi do té Jihlavy na výměnu jel tak potom poreferuj,taky se tam chystám,už teda delší dobu,mám z toho celkem bobky,někdo píše ž epo výměně se chod rapidně zhoršil,jiní zase píšou že po výměně je to opět samet,převodovka chodí bezproblémově,pouze se mi poslední dobou zdá že je občasné přeřazení z 1 na 2 trochu citelnější než když jsem to koupil.

Napsal: čtv 09.05.2013 11:44
od milannn
ZF PAKRA mluvil jsem s nima na autosalonu v Brně a velice vlídný přístup, dělají výměnu komplet i s proplachem a jak tady zaznělo, tak kdo vymění olej v převodovce líp než přímo výrobce. Mám najeto 117.000 a určitě tam na výměnu zajedu.
Napsal: čtv 09.05.2013 11:46
od milannn
Přímo výrobce automat. převodovek potvrdil, že výměna oleje mezi 100.000 a 150.000km je rozhodně doporučena a pak dále v pravidelných intervalech. Poškození nehrozí, mýty které kolují o poškození převodovky, když se mění olej příliš pozdě z důvodu, že se tam uvolní usazeniny je nesmysl a k poškození dojde jenom v případě neodborného zásahu a když nedojde ke kompletní výměně i s proplachem, ale pouze vypuštění a dolití...
Napsal: čtv 09.05.2013 12:10
od darklord
Dufam ze tych 6295Kc/l za olej je hadam preklep a ide o cenu za celu napln, pretoze 14x6295 to uz si snad mozes kupit druhe auto...
Napsal: čtv 09.05.2013 13:26
od Sweden
Pokud by to byla cena za celkovou náplň vč.např.proplachu tzn.12l a více tak by ta cena byla celkem mimo,náplň-filtr-4hod.práce-průchodka + DPH a jsem celkem na nesmyslu....

někde v historii fóra byla zmínka o této firmě,reakce pozitivní a cena za výměnu se pohybovala tuším někde na klasických 7tis.vč.DPH,estli to bylo s prací,proplachem nebo pouze částečná výmeně netuším

Napsal: čtv 09.05.2013 14:56
od votecc
Nechci být paranoidní ale jedna věc je výměna oleje a druhá otázka je zda-li odvedená práce je opravdu odvedená v plné kvalitě včetně oleje....nebudeme si nahlávat jsme v ČR a mám dost zkušeností včetně autorizovaných servisů s různýma praktikama slévání motorových olejů, výměna použitých dílů apod. V žádném případě neříkám, že je to připad ZF také se tam chystám ale jakmile nemám auto pod dohledem tak jsem prostě nervozní

a když se to týka automatu tak 2x tolik....proto jsem se ptal jestli už někdo tu výměnu podstoupil a dopadl dobře...nebo zda-li lze sledovat jak ta výměna probíha ..... ?
Napsal: čtv 09.05.2013 20:41
od djpepo
darklord píše:Dufam ze tych 6295Kc/l za olej je hadam preklep a ide o cenu za celu napln, pretoze 14x6295 to uz si snad mozes kupit druhe auto...
heh,ta 6-ka patří k označení toho oleje,
výměna určo jo a pak po 60k(není už nutný proplach), al e vyměnit komplet i z měniče a ostatního s proplachem ,také vyměnit filtr (včetně vany-u mně filtr součásti vany), auto parkrát projet a zkontrolovat olej (případně dolít).
U mně proběhlo bez problémů, cena 6800 ( výměna komplet s proplachem,filt s vanou)
Napsal: čtv 16.05.2013 22:19
od WizarDEAD
Tak co, jak probekla vymena ve firme ZF PAKRA? Spokojenost?
Napsal: pát 17.05.2013 09:41
od nuny
votecc píše:Nechci být paranoidní ale jedna věc je výměna oleje a druhá otázka je zda-li odvedená práce je opravdu odvedená v plné kvalitě včetně oleje....nebudeme si nahlávat jsme v ČR a mám dost zkušeností včetně autorizovaných servisů s různýma praktikama slévání motorových olejů, výměna použitých dílů apod. V žádném případě neříkám, že je to připad ZF také se tam chystám ale jakmile nemám auto pod dohledem tak jsem prostě nervozní

a když se to týka automatu tak 2x tolik....proto jsem se ptal jestli už někdo tu výměnu podstoupil a dopadl dobře...nebo zda-li lze sledovat jak ta výměna probíha ..... ?
To je také můj názor, pokud jsem dobře četl:
... Při tomto způsobu se do vedení oleje na výstupu z převodovky připojí speciální přístroj, který přetlakem propláchne za chodu motoru celý systém (převodovka, měnič, mechatronik, olejové vedení, výměník). Pro tento postup je spotřeba oleje zhruba o 2 l vyšší, než je kompletní náplň soustavy, spotřebuje se tedy cca 12 – 14 l oleje, avšak dojde k prakticky 100% výměně oleje......
Tak mi teda "zkuste" popsat, co na té výměně trvá 4hodiny

,při proplachu oleje mi není jasné, jak ten přístroj pozná, že "vysál" jen starý olej?
Tak jak je to popisováno, mě to připadá, že ten olej se vlastně čistí?
Pokud se mýlím, budu rád když mě někdo opraví.
Napsal: pát 17.05.2013 09:56
od Vlasta
Viděl jsem přípravky v Mercedesu, byly to různě zahnutý trubky, který se strkají i do míst, kam se jinak bez demontáže nikdo nedostane a vysají téměř celý obsah almary
Napsal: pát 17.05.2013 10:22
od nuny
Vlasta píše:Viděl jsem přípravky v Mercedesu, byly to různě zahnutý trubky, který se strkají i do míst, kam se jinak bez demontáže nikdo nedostane a vysají téměř celý obsah almary
Ano, vysátí oleje, tomu rozumím, ale přetlakem propláchnutí, ještě za chodu motoru, tomu nerozumím a možná nejsem sám

Napsal: pát 17.05.2013 10:25
od WizarDEAD
Tak to co oni popisujou je opravdu standartni postup. Neni to jejich vymysl, dela to spousta firem po celem svete..
Co jsem slysel, tak ta masina stoji pres 300k a fungu je to asi tak, ze pripoji jednu hadici na vypoustak, druhou hadici na plnici diru. Do masiny nalejou olej na celkovou napl prevodu + 2L na vic. Nastartujou auto, daji tam D, a pusti masinu ktera ktera tam zene olej a tim vytlacuje ten stajer.. to je moje predstava.. Ale co na tom trva 4 hodiny, to fakt nechapu..