Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 21.02.2013 18:07
od Honzek525
Zdravím všechny, jež mi mohou alespoň trochu pomoci.
V minulém víkendu mi převodovka skočila do nouzového režimu, a neřadila jedničku. Po vypnutí, sečkání, a znovu nastartování, vše v pořádku, žádná chyba, nic. Druhý den se převodovka také tvářila normálně. Mám podezření na horší akumulátor, ale kdyby to náhodou baterkou nebylo, a převodovka mi odešla do věčných lovišť, chtěl bych auto předělat na manuální řazení. Mám vcelku slušnou výbavu, a tak se mi nechce auto rozebírat na díly. Proto se ptám, co vše je třeba, k plnohodnotné přestavbě na manuál? Zvládnu to doma? Jsem automechanik, ale s malou praxí, dílnu bych také měl, čili mechanické práce nejsou problém. Chtěl bych spíš slyšet, od někoho, kdo už to dělal, co vše musel koupit/sehnat, a na kolik ho zhruba ta sranda vyšla. Abych zvážil i případný repas převodovky, a nepouštěl se hned do přestavby, do které bych zahučel daleko dráž, než-li do repasu.
Předem díky za Váš čas.
Napsal: čtv 21.02.2013 20:18
od Andre2
Ono ta přestavba asi dráž než repas převodovky nevyjde, ale to auto pak nemůže už nikdy projít legálně STK.
Napsal: čtv 21.02.2013 21:09
od cmelak
Napsal: pát 22.02.2013 18:59
od beny-maser
Stehlík ti to cca za litr odsouhlasí a na magistrátu ti to pak napíšou jako manuál. Tam bych problém neviděl.
Napsal: pát 22.02.2013 19:34
od Honzek525
Vážně, tak to je supr zpráva, právě se mi ozval člověk, co by mi dodal veškeré potřebné díly. Mimochodem, jak se to s tím potenciometrem z automatu? Co je to a kde se nachází? Dá se to nakódovat tak, aby nedělal problémy? Díky.
Napsal: pát 22.02.2013 20:27
od beny-maser
já bych si to hodně dobře rozmyslel jestli to překopat na manuál
pořádně si to v klidu přečti,řešilo to tu spousta lidí a většinou nechaj raději opravit automat, aby ti pak nestálo auto půl roku v kopřivách.
Napsal: pát 22.02.2013 21:19
od cmelak
Ale kdyby ses do toho dal tak tady na klubu budeš snad první o kom vim, že by se do toho pustil:)
Napsal: pát 22.02.2013 21:26
od Meda
Proc by to melo stat pul roku v koprivach? Ja to delal a ze by to bylo neco extra tezkyho bych teda nerekl, spis nez nejak slozity je to jen pracny..
Napsal: pát 22.02.2013 22:47
od beny-maser
pracný a pak zapomeneš na nějakou blbost kterou nekoupíš předem a jak to rozděláš tak jí za rozumný peníze neseženeš
Napsal: sob 23.02.2013 09:35
od sklenus
mechanicky to zas tako hrozné nie je, zohnať diely sa taky dá, bál by som sa skôr elektriky, najskôr zožeň niekoho kto ti buď nejak prepíše výbavu na manuál, alebo ak budeš meniť RJ, ta niekoho kto ti dá dokopy EWS
inak zlý aku sa mne prejavoval poklesom napätia pod určitú hodnotu, ale už neviem akú, a písalo mi getriebenotprogramm, ale prevodovka radila v pohode stále, žiadny núdzák, vždy to klreslo len skokovo a potom zasa ok keď som meral, ale vymenil som a pohoda teraz
Napsal: sob 23.02.2013 11:01
od Honzek525
Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.
Napsal: sob 23.02.2013 11:43
od Meda
No ono neni na co zapomenout, kdyz vedle toho postavis identicke auto v manualu
Jinak co se tyce elektriky, predpokladam ze jednotka motoru ovlada i automat, tudiz by melo stacit prehodit jednotku s EWS a cipem v klici, ze?
Napsal: sob 23.02.2013 12:52
od matiz
nemusis menit jednotku motoru, je vyhodis jednotku prevodovky a auto se musi prekodovat na manualni prevodovku, jinak nepovoli start.
Napsal: ned 24.02.2013 11:27
od sklenus
Honzek525 píše:Mě auto hodilo hlášku "trans. failsafe prog." a očividně neřadilo jedničku, jinak vše ostatní fungovalo normálně, po vypnutí motoru, sečkání, nastartování, vše v pořádku, žádná hláška. Na akumulátor mám podezření, po týdnu stání, bez jakékoliv manipulace s vozem, je první start takový, že pohasínají světla, a mám pocit že startér s motorem snad ani neotočí. Doufám že to bude jen aku, ale přestavba je ve hře, pokud by nebyl. Díky.
tak to bude najskôr aku, mal som tam ešte pôvodný BMW z ´99 teho a pri štartovaní bolo poznať, že nejde na šupu ale pomaly sa rozbieha, dal som druhy a brnk a vrčíme
každopádne pokrok budem sledovať, ak budeš pridávať nejaký postup sem, sám mám projektové auto s m57, takže to tu budem "čekovať" tak veľa zdaru
Napsal: ned 24.02.2013 11:52
od Filozof
do toho bych se nikdy nepouštěl a raději opravil automat
tady ti kdyžtak pomohou vyřešit problémy i prevenci jsou to odborníci.
http://www.prevodovka.cz/
Napsal: ned 24.02.2013 13:27
od Honzek525
Díky všem za příspěvky, včera jsem vložil dobitý akumulátor zpět do vozu a jel jsem nějakých 70km dlouhou trasu, po vložení aku se mi rozsvítilo dsc, avšak ABS a rychloměr fungovaly, jen DSC ne. Po dojetí do cíle, vypnutí motoru, a zhruba po deseti minutách opětovného startu, už DSC nesvítilo a normálně fungovalo. Čili jsem si téměř jist, že je to akumulátorem, i když je jen dva roky starý, ale značky "Caryon", kterou ani neznám. Zajímavé, co vše dokáže způsobit akumulátor.